تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

اولین شورای حل اختلاف پزشکی کشور در استان البرز تشکیل شد

  • کد خبر : 40301
  • 03 خرداد 1393 - 19:34
اولین شورای حل اختلاف پزشکی کشور در استان البرز تشکیل شد

دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی کرج گفت: قانون تشکیل شورای حل اختلاف در محل سازمان نظام پزشکی کرج اجرایی شده است و استان البرز جزو پیشگامان اجرای این قانون در سراسر کشور می باشد.

به گزارش گروه استان «کمال مهر»به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج بزرگ: در راستای اجرای قانون و بر اساس تعامل مسئولین قوه قضاییه و همچنین دادگستری استان البرز با سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج، قانون تشکیل شورای حل اختلاف در محل سازمان نظام پزشکی اجرایی شد و استان البرز جزو پیشگامان اجرای این قانون در سراسر کشور قرار گرفت.

دکتر شاهین فرمانفرمایی  دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی کرج در مورد وظایف و نحوه ی عملکرد این شورا گفت: وظیفه این شورا ورود و طرح و بررسی هر گونه دعاوی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی است که در آن پرونده، یکی از طرفین، خواه شاکی و خواه متشاکی، پزشک بوده و یا هر یک از دست اندرکاران گروه پزشکی باشد و حتی عنوان شکایت می تواند در رابطه با مسائل پزشکی و غیر پزشکی باشد.

q

این مسئول در ادامه ،افزود: به بیان ساده تر چنانچه هر یک از اعضای سازمان نظام پزشکی درگیر موضوعاتی نظیر ارتشا، سرقت و کلاهبرداری و یا مسائل ملکی شوند می توانند به این شورا مراجعه نمایند و طرح دعوا نمایند. در مقابل هر یک از شهروندان نیز اگر پرونده ای در محاکم داشته باشند و یا قصد اقامه دعوایی از هر یک از دست اند کاران گروه پزشکی، در تمام زمینه های پزشکی و یا غیر پزشکی داشته باشند، می توانند به این شورا رجوع نمایند.

دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی کرج در پایان خاطر نشان کرد: این دستاورد ارزنده حاصل زحمات بی دریغ و تعامل دکتر شاپوری رییس سازمان نظام پزشکی و معاونت انتظامی سازمان دکتر اشرفیان و همچنین  مهدوی راد  ریاست دادگستری استان البرز  و دیگر همکاران این مجموعه  می باشد که افتخاری بزرگ برای جامعه پزشکی استان را فراهم کرده تا بدینوسیله در کوتاهترین زمان با حفظ حرمت طرفین دعوا، احقاق حق صورت پذیرد و نهایتا پرونده مختومه و یا به مراجع حقوقی دیگر ارجاع شود.

 

منبع: روابط عمومی سازمان نظام پزشکی استان البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x