تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

پیشرفت “اقتصاد مقاومتی” در دستان رایزنان فعال

  • کد خبر : 40008
  • 01 خرداد 1393 - 10:14
پیشرفت “اقتصاد مقاومتی” در دستان رایزنان فعال

یک کارشناس اقتصادی گفت: رایزنان اقتصادی می‌توانند تا حد بسیاری به بخش اقتصاد مقاومتی کمک نمایند و جایگاه مناسب در بازارهای داخلی و خارج برای کشور کسب نمایند.

کمال مهر:محمدحسین فاتحی، کارشناس اقتصادی در خصوص تأثیر رایزنان اقتصادی در اقتصاد مقاومتی  اظهار داشت: تا به امروز رایزنان موفق نشده‌اند که گام مؤثری برای اقتصاد کشور بردارند و اگر گامی هم برداشته شد بسیار کند و غیرفعالانه بوده است.

وی در ادامه گفت: رایزنان می‌توانند کمک بسیاری به بخش اقتصاد مقاومتی نمایند در شرایطی که رشد کشور ما درون‌زاست ولی رویکرد برون‌گرا دارد و همچنین علاوه بر تأمین بازارهای داخلی، بازارهای خارجی را نیز با سیاست اندیشمندانه اقتصادی تصاحب نمایند.

فاتحی تصریح کرد: کشور ما با استفاده از پایین آوردن قیمت نهاده‌های خود می‌تواند به بازار جهانی ورود پیدا کند تا در نتیجه بتواند قیمت کالاهای داخلی را کاهش دهد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: رایزنان اقتصادی باید فعالیت‌های اقتصادی خود را افزایش دهند و تنها به اطلاعات جمعی و نمایشگاهی بسنده نکنند و با فعال‌تر شدن آنها در بخش اقتصادی قطعا شرایط اقتصاد مقاومتی در کشور و خارج از کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x