تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

مخالفت ۹۲ درصد جامعه با “عرضه قلیان” در اماکن عمومی

  • کد خبر : 39785
  • 31 اردیبهشت 1393 - 10:41
مخالفت ۹۲ درصد جامعه با “عرضه قلیان” در اماکن عمومی

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت اعلام کرد هرگونه تبلیغ و تشویق مستقیم و غیرمستقیم سیگار و یا تحریک افراد به استعمال آن اکیداً ممنوع است.

کمال مهر:دکتر شهرام رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت در آستانه هفته عاری از دخانیات گفت: طبق ماده ۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در کشور ما هر نوع تبلیغ، تشویق مستقیم و غیرمستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیداً ممنوع است.
وی افزود: در دنیا ثابت شده است که رسانه‌ها مسئول تقریباً ۶۰ درصد ایجاد انگیزه برای شروع به مصرف دخانیات هستند.
وی همچنین بیان داشت: شرکت‌های دخانی می‌توانند از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها و با نمایش مصرف دخانیات، به طور غیرقانونی و در بستری از عدم اطلاع رسانی و ناآگاهی، بدون اجازه به داخل منازل وارد شده و خانواده‌ها را دچار تنش کنند.
 تضییع حقوق شهروندان در زمینه مصرف مواد دخانی در فضای مجازی
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت گفت: اگر سری به فضای مجازی بزنید شاید بیش از هر چیز دیگر شاهد تضییع حقوق شهروندان در موضوع دخانیات باشید.
وی افزود: این فضای گسترده بدون نظارت بزرگسالان به طور نامحدود توسط جوانان مورد جستجو قرار می‌گیرد و امیدواریم که حداقل شرکت‌های داخلی دخانی در آن به تبلیغ مصرف مواد دخانی نپردازند.
دکتر رفیعی فر بیان داشت: جملاتی نظیر: با کدام آهنگ سیگار می‌چسبد؟ آیا در باران سیگار کشیده‌اید؟ که در فضای مجازی به وفور یافت می‌شوند، موجب تبلیغ انواع مواد دخانی تدخینی و غیرتدخینی شده و تحریک جوانان و نوجوانان به مصرف سیگار را به دنبال دارند.
مخالفت ۹۲ درصد جامعه با عرضه قلیان در اماکن عمومی
وی همچنین با اشاره به تأکید قانون مبنی بر عدم عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی، اظهار داشت: بر اساس یک مطالعه ۹۲ درصد افراد جامعه با ممنوعیت مصرف قلیان در این اماکن موافق بودند که نیمی از آنها با ممنوعیت مشروط به فرهنگسازی موافق بودند و تنها ۸ درصد مخالف اجرای این طرح بودند. سئوال اینست آیا حقوق ۹۲ درصد جامعه باید فدای ۸ درصد خواهان مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی شود؟
گفتنی است ۴ تا ۱۰ خردادماه هفته عاری از دخانیات است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x