تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

اگر آب را اینگونه بنوشید، کبدتان را چرب می کند

  • کد خبر : 39545
  • 30 اردیبهشت 1393 - 8:25
اگر آب را اینگونه بنوشید، کبدتان را چرب می کند

در دراز مدت موجب بروز بیماری‌های کبدی از جمله کبد چرب می‌شود

به گزارش گروه وبگردیکمال مهر،افراد بهتر است بعد از اعمالی که بدن را گرم می‌کند، آب سرد مصرف نکنند چرا که به بدن آسیب می‌رسد. بعد از ورزش، فعالیت جنسی و حمام، افراد آب سرد مصرف نکنند چرا که از دیدگاه طب سنتی نباید عضوی که گرم شده است را به یک باره سرد کرد. 

در این زمان‌ها که حرارتی در بدن ایجاد و غالب بدن شده و کبد تشنه است و تمایل جذب آب در کبد بسیار بالاست اگر آب یا غذا مصرف کند بدون اینکه هضم و جذب شود خام خام جذب کبد می‌شود که این عمل در دراز مدت موجب بروز بیماری‌های کبدی از جمله کبد چرب می‌شود و حتی آب هم باید در معده مدتی توقف داشته باشد.

 

بعد از اعمال گرم کننده بدن اگر آب سرد خورده شود، با همان حالت سردی یک دفعه وارد سلول و اجزای بدن می‌شود یعنی آب به سرعت وارد تمام نقاط بدن می‌شود چرا که بدن به آن نیازمند است. علتش شاید این است که گرما انبساط و سرما انقباض ایجاد می‌کند، مانند حجامت وقتی حجامت صورت می‌گیرد در بدن انبساط ایجاد می‌شود و اگر همان موقع آب یا غذا مصرف شود در همان ناحیه برص (نوعی بیماری پوستی) ایجاد می شود به همین دلیل عسل و انار را می‌توان پس از حجامت مصرف کرد.

 

این پزشک  خاطرنشان کرد: انبساط موجب باز شدن منافذ بدن می‌شود و به غذا احتیاج پیدا می‌کند و اگر غذای سرد مثل ماست مصرف شود، باید روند طبیعی هضم خودش را که دو سه ساعت است طی کند و در این زمان طی نکرده وارد هضم سلولی می‌شود و آنجا می‌ماند و مشکل ایجاد می‌کند.که در طب سنتی خیلی باید این مسائل مراعات شود.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x