تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازدید دانشجویان دانشگاه خوارزمی از پژوهشگاه رویان

  • کد خبر : 39496
  • 29 اردیبهشت 1393 - 18:39
بازدید دانشجویان دانشگاه خوارزمی از پژوهشگاه رویان

همزمان با نهمین دوره اردوهای «ایران مرز پرگهر» و به همت اداره گردشگری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، دانشجویان دانشگاه خوارزمی از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، در ششمین بازدید از سلسله بازدیدهای ایران مرز پرگهر در دانشگاه‌های استان البرز، دانشجویان دانشگاه خوارزمی از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.

در این بازدید قریب به ۳۵ دانشجوی دختر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ زیست‌شناسی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند.

دانشجویان در این بازدید پنج ساعته ضمن آشنایی با علل ناباروری، با روش‌های درمان ناباروری از جمله تحریک تخمک‌گذاری Induction، تلقیح درون رحمی IUI، لقاح خارج رحمی IVF، میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک ICSI ،PGD یا تشخیص پیش از لانه‌گزینی جنین و لیزر هچینگ که در مرکز رویان انجام می‌شود، آشنا شدند.

بحث و گفت‌وگو در خصوص ابعاد اهدای تخمک، اسپرم، جنین و رحم جایگزین از دیگر بخش‌های این بازدید علمی بود.

همچنین تماشای فیلم مراحل لقاح آزمایشگاهی تا تولد “رویانا” نخستین گوسفند شبیه‌سازی شده در خاورمیانه، از بخش‌های جالب بازدید برای دانشجویان بود.

دانشجویان حاضر در این بازدید در رشته زیست‌شناسی با گرایش‌های جانوری، گیاهی، سلولی ـ مولکولی، تکوین، فیزیولوژی جانوری و تکوینی جانوری مشغول به تحصیل بوده و به دست آوردن اطلاعات در خصوص برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کارگاه‌های آموزشی، فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و همکاری با پژوهشگاه رویان را یکی از دلایل اصلی حضور خود در این بازدید عنوان می‌کردند.

گفتنی است پژوهشگاه رویان از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه پژوهشی، آموزشی و درمانی در علوم ناباروری و علوم سلولی و بیوتکنولوژی آغاز کرده و اکنون با سه پژوهشکده «زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی»، «زیست‌شناسی و طب تولید مثل» و «زیست فناوری جانوری» و دو مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و سلول درمانی در حال فعالیت می‌باشد.

منبع: هادیان البرز؛ 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x