تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

مطالبه گری دانشجو باید بر مبنای واقعیت و صداقت باشد

  • کد خبر : 39302
  • 28 اردیبهشت 1393 - 16:06
مطالبه گری دانشجو باید بر مبنای واقعیت و صداقت باشد

معاون علمی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: مطالبه گری باید بر مبنای واقعیت و صداقت باشد تا اعتماد مردم و مسئولان کشور را در بر بگیرد و اگر دانشجویی مطالبه ای ناحق را طلب کند بی شک در فضای بی اعتمادی به دانشجو نقش آفرین می شود.

 به گزارش خبرگزاریکمال مهراز البرز,پویا پارسا امروز در جمع مدیران علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز اظهار کرد: تقوا، تعهد، تخصص، علم و دانش از ویژگی هایی است که دانشجوی بسیجی آن ها را در وجود خود پرورش داده و برای دست یابی به موفقیت های دنیوی و اخروی به آن اهتمام ویژه ای می بخشد.

وی افزود: جامعه امروز نگاه خاص و امید فراوانی به دانشجو به عنوان ظرفیت های علمی جوان و آینده سازان کشور عزیزمان ایران دارد که این مسئله وظیفه دانشجو در برابر جامعه را مهم ساخته است.

پارسا تاکید کرد: این جوانان برای اجرای رسالت سنگین خود باید تقویت تقوا و علم را در دستور کار خویش قرار دهند و با نظارت کامل بر خود از انحرافات احتمالی در حوزه های علمی، فرهنگی و سیاسی جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های مهم و اساسی که بهترین ابزار برای جلوگیری از انحراف خود و جامعه است، روحیه مطالبه گری دانشجویان انقلابی و شجاعت بی مثال آن ها در بیان واقعیت ها، کاستی ها و مشکلات موجود است. همان طوری که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: “وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستان ها و دانشگاه ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد “صحیفه امام، ج۲۱، ص۴۳۱″، دانشجویان و مسئولان باید وظیفه خود را نسبت به این کلام ارزشمند مشخص نمایند.

وی  ادامه داد: به نوعی می توان گفت اگر دانشجویی بخواهد طبق فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران عمل کند باید هیشه آگاه و بصیر باشد تا بتواند با شجاعتی که از تقوای او نشأت گرفته در برابر انحرافات قیام کرده و مسئولان کشور نیز در مواجهه با این موضوع به جای برخورد عجولانه و در بعضی موارد کور کورانه، با صبر و منطق، رفتاری درست را از خود نشان دهند.

معاونت علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان البرز تاکید کرد: معنای حقیقی مطالبه گری دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی است و کسانی مطالبه گر واقعی هستند که عقبه فکری و مطالعاتی مناسب و قوی اسلامی داشته باشند. ویژگی دیگری که دانشجوی مطالبه گر به آن نیاز دارد صداقت است که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در این خصوص فرموده اند: “عشق و علاقه من به دانشجو، بخش عمده اش ناشی از صفا و صداقت دانشجوست.”

وی تصریح کرد:  مطالبه گری باید بر مبنای واقعیت و صداقت باشد تا اعتماد مردم و مسئولان کشور را در بر بگیرد و اگر دانشجویی مطالبه ای ناحق را طلب کند بی شک در فضای بی اعتمادی به دانشجو نقش آفرین می شود.

پارسا خاطرنشان کرد: حرف آخر اینکه دانشگاه به برکت حضور دانشجو زنده است و جامعه دانشجو را با عنوان جوانان جویای علم و دانش و فعالان تشکل های سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی با روحیه مطالبه گری می شناسد و امید آن است که همه دانشجویان این مرزو بوم بتوانند به رسالت واقعی خویش عمل کنند.

انتهای پیام/ ق

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x