تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

افشاگری تازه اسنودن؛ اسرائیل در جایگاه سوم بیشترین جاسوسی‌ها از آمریکا

  • کد خبر : 39150
  • 28 اردیبهشت 1393 - 11:26
افشاگری تازه اسنودن؛ اسرائیل در جایگاه سوم بیشترین جاسوسی‌ها از آمریکا

اسنادی که به تازگی از سوی «ادوارد اسنودن» منتشر شده، نشان می‌دهد که اسرائیل بعد از چین و روسیه، بالاترین حجم جاسوسی‌ها از آمریکا را انجام داده است.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر، «گلن گرینوالد» روزنامه‌نگار همکار با «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی، با انتشار اسناد تازه‌ای از آژانس امنیت ملی آمریکا، صحت گزارش اخیر نشریه «نیوزویک» در مورد جاسوسی گسترده اسرائیل از آمریکا را تائید کرد.

نیوزویک اخیرا متن اظهارات یک مقام امنیتی آمریکایی در یک نشست خصوصی را منتشر کرد. این مقام آمریکایی با بیان اینکه حجم جاسوسی‌های اسرائیل از آمریکا «تکان‌دهنده» است، گفته بود هیچ متحدی به اندازه تل‌آویو از واشنگتن جاسوسی نمی‌کند.

مقامات رژیم‌صهیونیستی به شدت این گزارش را تکذیب کرده و مدعی شدند که هدف از انتشار این گزارش تضعیف روابط اسرائیل و آمریکاست. با این وجود در یکی از اسنادی که اسنودن از سازمان امنیت ملی آمریکا خارج کرده، آمده است: «اسرائیلی‌ها شرکای (اطلاعاتی) بسیار خوبی برای ما هستند، اما از سوی دیگر، آن‌ها خود ما را هدف قرار می‌دهند تا از مواضعمان در مورد مسائل خاورمیانه مطلع شوند.»

این گزارش همچنین اسرائیل را بعد از چین و روسیه، در جایگاه سوم بیشترین تلاش‌ها برای جاسوسی از آمریکا قرار داده است.

گزارش اخیر نشریه «نیوزویک» حتی موجب شد تا «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل برای مذاکره با مقامات آمریکایی و «رفع شبهات» راهی واشنگتن شود. مقامات آمریکایی هم در تریبون‌های رسمی تلاش کرده‌اند تا اهمیت این گزارش‌ها را کاهش دهند. «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، روز جمعه گفت مدرکی برای اثبات جاسوسی اسرائیل از آمریکا وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x