تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ظرفیت های وسیعی درحوزه صنعت البرز وجود دارد

  • کد خبر : 39298
  • 28 اردیبهشت 1393 - 16:02
ظرفیت های وسیعی درحوزه صنعت البرز وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی البرز در رابطه با ظرفیت‌های استان در حوزه صنعت گفت: در استان البرز ظرفیت های بسیار وسیعی در حوزه صنعت وجود دارد به این دلیل که صنایع برجسته و مطرحی در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاریکمال مهر از البرزبه نقل از روابط عمومی اتاق البرز، حسین طوسی در دومین نشست توسعه تعامل صنعت و دانشگاه اظهار کرد: اتاق بازرگانی البرز بعنوان یک واسطه میان نهاد صنعت و دانشگاه می کوشد تا نقش بسزایی در رفع مشکلات و نزدیکتر کردن این دو نهاد داشته باشد.

وی افزود: تاکنون سمینارها و همایش های مختلفی در راستای تقویت و پیوند صنعت و دانشگاه برگزار شده است اما گام های کاربردی برداشته نشده است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در رابطه با پتانسیل های استان در حوزه صنعت ابراز کرد: در استان البرز ظرفیت های بسیار وسیعی در حوزه صنعت وجود دارد به این دلیل که صنایع برجسته و مطرحی در استان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد:برای استفاده از این ظرفیت ها باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضمن استفاده بهینه، بتوان به سمت و سوی ارتباط عملی و کاربردی بین صنعت و دانشگاه حرکت کرد.

طوسی درباره اینکه دانشگاه و صنعت را نباید به یک رشته محصور کرد،گفت: دانشگاه و صنعت مرز نمی شناسند اما نیاز استان البرز در این برهه از زمان بیشتر رو به متخصصین حوزه صنعت است.

وی افزود: صنعتگران و دانشگاهیان جدا از یکدیگر نیستند و اکثر صنعتگران از دل دانشگاه رشد کرده اند اما متاسفانه بیگانگی و فاصله ای میان این دو ایجاد شده که می خواهیم با همکاری یکدیگر دیوارها را از میان برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز خاطر نشان کرد: کاربینی قبل از کار آفرینی میتواند گام موثری در توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه باشد و اساتید دانشگاه ها و اعضای هیات علمی از نزدیک از روش کار و تولید کارخانجات و واحدهای تولیدی بازدید کنند.

وی افزود: صنعت به لحاظ علمی نیازمند حمایت است و تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به  تولید دانش محور است.

انتهای پیام/ ق

منبع:خبرگزاری تسنیم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x