تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

مشاور وزیر راه، سهام دار ۳۸ شرکت!

  • کد خبر : 39031
  • 27 اردیبهشت 1393 - 9:17
مشاور وزیر راه، سهام دار ۳۸ شرکت!

«حسین-ع» که شهریورماه گذشته به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی منصوب شد، یکی از بیشترین نقش‌ها را در سیاست‌های دولت در حوزه مسکن داشته است.
 

به گزارشکمال مهر، هفته گذشته یک نماینده مجلس با طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی درباره علت توقف مسکن مهر، از فردی سخن گفت که در ۳۸ شرکت سهامدار است و به فکر بی‌خانمان‌ها نیست. حاجی دلیگانی در بخشی از سخنان خود خطاب به آخوندی گفت: «مردم از نبود مسکن، بالا رفتن قیمت مسکن و افزایش رهن و اجاره گلایه دارند چه پاسخی باید به آنها بدهیم. می‌د‌انید وام ۳۵ میلیون تومانی که اعلام کردید چه بر سر قیمت مسکن آورده است، قیمت مسکن را بالا برده و رکود بوجود آورده است. فردی که در ۳۸ شرکت مدیر یا سهامدار است نمی‌تواند به فکر بی‌خانمان‌ها باشد.

افزایش وام خرید مسکن مهمترین اقدامی بود که با طراحی «حسین-ع» در ماه‌های اخیر اجرا شد و اکنون با افزایش شدید قیمت اوراق حق تقدم خرید مسکن، اثرات سوء آن بر بازار مسکن در حال پدیدار شدن است.

نامبرده از دیرباز اعتقاد داشته که تنها راه خانه‌دار شدن مردم، پس‌انداز و استفاده از وام خرید مسکن است، نه اعطای وام برای ساخت مسکن همچون طرح مسکن مهر. این در حالی است که با توجه به قیمت کنونی مسکن در سطح کشور، اقشار فاقد مسکن که عمدتا کارگران هستند، آنقدر درآمد ندارند که بتوانند هم پس‌انداز کنند و هم در بانک سپرده‌گذاری کنند. تا بعدها بتوانند وام بگیرند و اقساط آن را بپردازند.

مشرق می‌افزاید: در عمل اشتباه بودن تفکرات اقتصادی فرد یاد شده در حال عیان شدن است به طوری که نرخ هر برگ ۵۰۰ هزار تومانی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حال حاضر نسبت به ۴ ماه قبل- پیش از ابلاغ مصوبه افزایش وام خرید مسکن به ۳۵ میلیون تومان- ۱۲۱ درصد افزایش قیمت داشته است و خانه‌دار شدن مردم را دشوارتر ساخته است.

این گزارش می‌افزاید: طبق اسناد روزنامه رسمی، آقای «ع» در بیش از ۳۰ شرکت و موسسه تجاری دارای مناصب مهمی در سطح هیئت مدیره، مدیرعاملی یا دبیرکلی است. هر چند فعالیت در بخش خصوصی، ایراد قانونی ندارد اما این سؤال مطرح است آیا نامبرده با این همه سمت شغلی، فرصت مشاوره به وزیر راه را دارد؟ آیا منافع ۳۰-۴۰ شرکتی که وی در آنها سهامدار است و تعدادی از آنها در حوزه ساخت و ساز مشغولند، در مشاوره‌های او تاثیرگذار نیست؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x