تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

در مقابل رایانه هم ضد آفتاب بزنید

  • کد خبر : 38955
  • 27 اردیبهشت 1393 - 8:03
در مقابل رایانه هم ضد آفتاب بزنید

التهاب یک واکنش در پوست است که بر اثر تحریک یک سری از فاکتورها و ایجاد زنجیره‌ای از واکنش‌ها منجر به تورم یا قرمزی و گرمی پوست می‌شود.

کمال مهر:
دکتر حمید رضا عبدالمطلبی متخصص پوست و مو  گفت: هر ماده‌ای در طبیعت می‌تواند حساسیت زا باشد مثلا یک کرم ممکن است در شخصی ایجاد حساسیت و التهاب نکند اما در فرد دیگر عوارض و التهابی ( تورم، قرمزی و گرمی) ایجاد کند.
به طور کلی مواد آرایشی، عطرها، رنگ مو، مواد شیمیایی اسیدی و بازی، مواد شوینده صابون‌ها، مواد غذایی، داروها، گرما و آفتاب می توانند ایجاد حساسیت در فرد نمایند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که پوست تیره دارد به علت جذب بالای نور توسط رنگدانه‌های پوست‌شان ریسک التهابی بالاتری دارند گفت: حرارت آفتاب در کشورهای اروپایی کم است اما در کشور ما که بیش از ۳۰۰ روز آفتاب داریم و آفتاب با زاویه تندی می تابد صدمه‌ی آفتاب بیشتر است و باید برای اجتناب از آفتاب سوختگی و در ادامه مشکلات التهابی ناشی از آن هر ۲ ساعت یکبار ضد آفتاب بزنیم.
وی همچنین افزود: کرم‌های ضد آفتاب فقط مختص  آفتاب نیست بلکه برای مهتابی، نور سفید و رایانه هم که دارای اشعه UV بالا هستند باید استفاده کرد.
وی در پایان توصیه کرد: برای جلوگیری از  عوارض التهابی باید از برخورد مواد شیمیایی با پوست ممانعت کرده و از مواد آرایشی تست شده و شناخته شده استفاده کرد و همچنین از مواد شوینده قوی بدون دستکش استفاده شود و در صورت مشاهده هر گونه عارضه ‌ی التهابی به پزشک مراجعهشود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x