تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

لحظه‌های رؤیایی عروس و داماد؛ سکانس آخر زندگی فیلم‌بردار دماوندی

  • کد خبر : 38850
  • 26 اردیبهشت 1393 - 12:28
لحظه‌های رؤیایی عروس و داماد؛ سکانس آخر زندگی فیلم‌بردار دماوندی

غرق شدن زن جوان فیلم‌بردار در یکی از استخرهای کشاورزی روستای هاشمک در شهرستان دماوند در روزهای اخیر واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.

به گزارش کمال مهر از شرق استان تهران، زن ۳۲ ساله‌ای در یکی از استخرهای کشاورزی در روستای هاشمک در حوالی شهر آبسرد بر اثر خفگی جان خود را از دست داد؛ اما مرگ «مریم حسنی»، فیلم‌بردار دماوندی هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این موضوع در حال بررسی است.

یکی از همکاران زن جوان غرق شده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در شب عروسی زوج جوانی در یکی از باغ‌های روستای هاشمک، دو همکار خانم در حال ثبت عکس و فیلم از لحظات رویایی عروس و داماد بودند.

هادی قاسمی ادامه داد: داماد، فیلم‌برداری و عکس‌برداری در لبه استخر را خواهان و با هشدار مریم حسنی، عکاس و فیلم‌بردار مبنی بر خطرناک بودن استخر مواجه می‌شود؛ اما با این استدلال که برای اقوامشان قبلا در این مکان این لحظات را ثبت کرده‌اید، مرد جوان بر این موضوع اصرار می‌ورزد و دور استخر قدم می‌زنند و عکاس و فیلم‌بردار این لحظات را ثبت می‌کنند.

ارتفاع سیم توری‌های اطراف استخر تنها ۸۰ سانتی‌متر بود

این همکار زن جوان غرق شده با اشاره به اینکه ارتفاع سیم توری‌های اطراف استخر تنها ۸۰ سانتی‌متر بود، خاطرنشان کرد: بر اثر سُرخوردگی، زن فیلم‌بردار به درون استخر افتاد و به سبب پلاستیکی بودن استخر از لبه‌ها به سمت پایین کشیده شد.

قاسمی افزود: در این لحظه، زن عکاس دوربین را کنار می‌گذارد و دست وی را می‌گیرد؛ اما متاسفانه به سبب نگرفتن سیم توری، خود وی هم به درون آب می‌افتد و داماد تا جایی که توان داشت، آن‌ها را نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: به سبب معذب نبودن عروس، ما در ابتدای باغ بودیم و بعد از شنیدن صدای فریاد خودمان را در عرض مدت کوتاهی به محل استخر در باغ رساندیم و متاسفانه زن فیلم‌بردار دست همکار خود را رها کرده و با دست دیگر خود دوربین را بالا نگه داشته بود تا به خیال خودش دوربین را نجات دهد.

تلاش‌ها به جایی نرسید

همکار مریم حسنی، زن جوان غرق شده افزود: با توصیه به اینکه زن عکاس شنا کند، وی شنا کرد و به لبه استخر آمد و توانستیم او را بیرون بکشیم؛ اما هنوز فیلم‌بردار در حال دست و پا زدن بود و به توصیه ما مبنی بر شنا کردن یا رها کردن دوربین واکنشی نشان نمی‏داد.

قاسمی گفت: در این لحظه، توانستیم با قطع کردن شیلنگ قطره‌ای موجود در باغ وسیله‌ای برای نجات فراهم کنیم؛ اما دیگر دیر شده بود و اثری از زن فیلم‏بردار روی آب نبود.

وی ادامه داد: با کمک همدیگر قایقی که در کنار استخر بود، را به درون آب انداختیم و شیلنگ را در داخل استخر چرخاندیم که شاید برایش طناب امیدی باشد تا با در دست گرفتن آن راهی برای نجات از مرگ پیدا کند؛ اما متاسفانه تلاش ما به نتیجه نرسید.

وی افزود: حتی همسایه‌ها و سرایداران اطراف را نیز خبر کرده بودیم که آن‌ها داخل استخر شنا کردند؛ اما متاسفانه به سبب عمق بالای استخر در حدود ۱۱ متر نتوانستند بعد از تلاش‌های فراوان، وی را پیدا کنند و از زنده یافتن وی ناامید شدیم.

دریافت ۴ میلیون تومان از سوی گروه نجات

همکار مریم حسنی، درباره دریافت مبلغ ۴ میلیون تومانی گروه نجات تصریح کرد: گروه غواصی از تهران با هماهنگی جمعیت هلال احمر اعزام شدند و اگر قرار بود به صورت شخصی بیایند این مبلغ را دریافت می‌کردند؛ اما چون از سوی جمعیت هلال احمر دماوند آمده بودند تا امروز مبلغی واریز نکرده‌ایم.

قاسمی با اشاره به وضع حضور نیروهای امدادی بعد از اعلام خبر غرق شدن زن جوان گفت: اقدام نخست، تماس با آتش‌نشانی آبسرد و سپس تماس با پلیس ۱۱۰ بوده که البته ابتدا نیروی انتظامی آبسرد در محل حادثه حضور پیدا کردند و مامور کلانتری برای حضور نیروهای امدادی در محل با آنها تماس برقرار کرد.

وی تصریح کرد: هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس بدون امکانات لازم غواصی حتی یک چراغ قوه ضدآب در محل حضور پیدا کردند؛ اما در نهایت هلال احمر پمپ آب برای تخلیه استخر آورد و با کمک دیگران این موتور را به راه انداختند.

این شاهد عینی واقعه اظهار داشت: خودروی آتش‏نشانی آبسرد حتی یک پروژکتور برای روشن کردن محوطه نداشت؛ این در صورتی است که پروژکتوری بر روی ساختمان آتش‌نشانی آبسرد با هزینه‏‌ای هنگفت قرار داده شده‌ است.

قاسمی افزود: سپس غواصان هلال احمر تهران در محل حضور یافتند و مجهز شدند و در نهایت جنازه را از استخر خارج کردند.

وی گفت: نمی‌توان باور کرد برخی دوستان در آن وضع در حال گرفتن عکس یادگاری از همدیگر کنار استخر بودند؛ اما شارژ گوشی‌ها تمام شده بود تا این لحظه‌ها ثبت شود.

مسئولان نگاهی ویژه به تکمیل تجهیزات هلال احمر دماوند داشته باشند

فرماندار دماوند نیز در این زمینه اظهار کرد: طی تماس تلفنی با مرکز هلال احمر شهرستان دماوند، گزارش سقوط یک زن به داخل استخری در روستای هاشمک به ثبت رسید که با سرعت این واحد امدادی وارد عملیات شد و یک تیم متشکل از خودروی امداد و نجات و سه نجاتگر به محل حادثه اعزام شدند.

ناصر محمودی‏فرد افزود: پس از آن، تیم دوم نیز متشکل از یک دستگاه پیکاپ و چهار نیروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند و عملیات آغاز شد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: هم‏زمان با عملیات جست‌‏وجو توسط عوامل امدادی و قایق و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود با همکاری نیروهای آتش‌‏نشانی، اورژانس و کلانتری هماهنگی لازم برای ارسال سه کف‏ش‌کن آب جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند برای تخلیه آب صورت گرفت؛ اما به دلیل حجم بالای آب استخر متأسفانه توفیقی در یافتن فرد حادثه‌‏دیده حاصل نشد.

محمودی‏‌فرد به نبود نجات غریق در شهرستان دماوند اشاره کرد و اظهار داشت: نجات غریق از حیطه وظایف شهرستان دماوند خارج بوده و امکانات آن در اختیار استان تهران است؛ اما با این وجود هماهنگی‏‌های لازم به وجود آمد و یک تیم غواصی چهار نفره از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و دو تیم پشتیبانی از هلال احمر دماوند به محل اعزام شدند و پس از ساعت‏‌ها تلاش، فرد غرق شده پیدا شد.

وی ضمن ابراز تأسف از بروز این حادثه و تسلیت به بازماندگان تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص منطقه، مسئولان استانی نگاه ویژه‌‏ای به تکمیل تجهیزات و امکانات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند داشته باشند.

===============

گزارش از: محمد شرافت

===============

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930226000012#sthash.5ikHijKJ.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x