تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

ساختارهای فعلی حوزه زنان پاسخگوی راه اندازی مرکز عالی زنان نیست

  • کد خبر : 38819
  • 26 اردیبهشت 1393 - 12:02
ساختارهای فعلی حوزه زنان پاسخگوی راه اندازی مرکز عالی زنان نیست

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج پژوهش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد امکان ارتقا در ساختارهای فعلی که در زمینه زنان و خانواده در حال فعالیت هستند وجود ندارد و باید ساختار جدید را طراحی کنیم.

کمال مهر:فاطمه رهبر گفت: فراکسیون زنان و خانواده تمام تلاش خود را در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داده است و در دیدار امسال با خانم‌های فعال و فرهیخته داشتند در خصوص راه اندازی مرکز عالی زنان و خانواده تأکید داشتند این تأکید در سال گذشته نیز بود و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۹۲ و امسال تأکید داشتند.

وی ادامه داد: در این راستا فراکسیون زنان مکاتبه‌ای را با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داشتند و از مرکز پژوهش‌ها خواستند ساختار پیشنهادی این تشکیلات جدید را طراحی و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

این عضو فراکسیون زنان اظهار داشت: اواخر سال ۹۲ پیگیر این کار شدیم ما فرصتی را به مرکز پژوهش‌ها دادیم تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری این کار یک اقدام عجله‌ای نباشد و بتواند در دراز مدت پاسخگوی نیاز زنان جامعه ما باشد در اواخر سال گذشته پیگیر بودیم و به نتایجی هم رسیدیم.

رهبر خاطرنشان کرد: تمام تلاش فراکسیون معطوف تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری شد تا بر طراحی ساختار این مرکز معطوف شویم، جلسات زیادی را با کارشناسان و نهادهای مختلف و گروه‌های مختلف در خصوص زنان و خانواده داشتند.

وی ادامه داد: در قدم اول ساختارهای فعلی و تشکیلاتی که در حال حاضر وجود دارد را آسیب شناسی کردند و تلاش در این جهت بوده که آیا این ساختار می‌تواند جوابگوی ارتقا و ایجاد ساختار جدید باشد یا خیر؟ که با توجه به ساختارهای فعلی این پژوهش نشان دهنده این است که ساختارهای فعلی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای ایجاد مرکز عالی باشد و بنابراین این امکان ارتقا در ساختارهای فعلی که در زمینه زنان و خانواده در حال فعالیت هستند و جود ندارد و باید ساختار جدید را طراحی کنیم.

رهبر اظهار داشت: شاخص‌ها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تعیین شد و ویژگی‌های که باید این ساختار عالی و ثابت باشد و به صورت فرا قوه‌ای عمل کند و زیر نظر هیچکدام از قواها نباشد و نهادها و بنیادهای مختلفی در زیرمجموعه این مرکز وجود داشته باشد و یک تیم ثابت و نخبه وجود داشته باشد تا در روند سیاست‌گذاری بتوانند اقداماتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: این مرکز باید یک نگاهی نیز به شبکه تعاملی با نهادهای موجود و پیرامونی که در حوزه زنان و خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار می‌کنند داشته باشند و این هماهنگی‌ها دارای یک طراحی منظم و یک ترسیم هندسی صحیح باید باشد که در نهایت خروجی بتواند دارای یک نتیجه مطلوب باشد.

رهبر ادامه داد: همه نتایج باید در همین ساختار فعلی خلاصه شود چون این مرکز فرا قوه‌ای است که امیدواریم بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه زنان و خانواده باشد.

این عضو فراکسیون زنان ادامه داد: بازنگری ساختارهای فعلی انجام شده و تا اسفندماه سال گذشته آسیب‌ها بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم  امکان ارتقای ساختارهای فعلی وجود ندارد و اساسنامه‌هایی را نیز پیشنهاد کردیم و انشا اله ظرف چند هفته آینده این اساسنامه‌ها تقدیم رئیس مجلس می‌شود تا تقدیم به دفتر مقام معظم رهبری شود و در آنجا باید مورد بررسی و پالایش قرار گیرد.

رهبر اظهار داشت: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و مجمع جهادی بانوان نیز پیشنهاداتی را در این راستا ارائه کرده‌اند، وقتی که فرمایش مقام معظم رهبری مطرح شد این فرمایش فصل الخطاب برای همه ما است و نهادها و گروه‌ها و انجمن‌های حقیقی و حقوقی که در راستای زنان و خانواده فعالیت می‌کنند این دغدغه را دارند که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی را انجام دهند.

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930224001252#sthash.gj9jwhWh.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x