تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

اخراج قاری قرآن به جرم تلاوت اذان شیعیان

  • کد خبر : 38834
  • 26 اردیبهشت 1393 - 12:13
اخراج قاری قرآن به جرم تلاوت اذان شیعیان

دانشگاه الازهر مصر یکی از قاریان برجسته مصری را که اقدام به تلاوت اذان شیعیان در یکی از مساجد عراق کرده بود، از تلاوت قرآن در مساجد مصر و دانشگاه الازهر محروم کرد.
 

به گزارشکمال مهر، به دنبال ادامه جنجالها پس از تلاوت اذان شیعیان در یکی از مساجد عراق توسط “فرج الله الشاذلی” قاری سنی مذهب مصری و دبیر کل سندیکای قاریان قرآن در مصر، “محمود الطبلاوی” رئیس این سندیکا اعلام کرد الشاذلی از منصب خویش برکنار شده است.

وی اظهار داشت: اعضای شورای صنف قاریان قرآن مصر در نشستی که روز چهارشنبه برگزار شد اعلام کردند که اقدام الشاذلی در تلاوت اذان به سبک شیعیان در یکی از مساجد عراق غیر قابل قبول است.

وی همچنین اعلام کرد که شاذلی دیگر نمی تواند به نمایندگی این سندیکا در هیچ کدام از مراسمها و مناسبات به تلاوت قرآن بپردازد. و در مورد تلاوت قرآن در مسجد و رادیو رسمی کشور نیز وزارت اوقاف و مسئولان مربوطه باید تصمیم گیری کنند.

این درحالی است که الشاذلی تحت فشارها، ناچار به معذرت خواهی شده و در یک نشست مطبوعاتی از شیخ الازهر و دیگر مقامات مصری عذر خواهی کرد!

پیشتر تصاویری در پایگاههای اینترنتی منتشر شد که الشاذلی را در حال تلاوت اذان شیعیان در یکی از مساجد عراق نشان می داد، این امر باعث برانگیخته شدن خشم مقامات دانشگاه الازهر (بزرگترین نهاد سنی مذهب مصر ) شد و در اولین واکنشها “عباس شومان” رئیس دانشگاه الازهر، الشاذلی را از تلاوت قرآن در این دانشگاه محروم کرد.

در ادامه وزیر اوقاف مصر نیز وی را از تلاوت قرآن در دیگر مساجد این کشور محروم کرد.

شیخ فرج الله الشاذلی که اخیرا به نجف سفر کرده بود در مسجد کوفه به سبک شیعیان اذان گفته که این امر خشم مقامات الازهر ووزارت اوقاف مصر را بر انگیخت!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38834

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x