تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فرهنگ ایرانی خانواده محور است/ “عبدالرضا اکبری” از تبعیض نقش پدر نسبت به مادر می‌گوید

  • کد خبر : 38536
  • 24 اردیبهشت 1393 - 9:13
فرهنگ ایرانی خانواده محور است/ “عبدالرضا اکبری” از تبعیض نقش پدر نسبت به مادر می‌گوید

“عبدالرضا اکبری” با تجربه سینما و تلویزیون به بهانه فرا رسیدن روز پدر از تجربه‌ نقش‌های پدرانه‌اش در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی گفت.

کمال مهر:”عبدالرضا اکبری” بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی “دلنوازان”،”اغما”،”تولدی دیگر” و …  درباره نحوه بازنمایی پدران در مجموعه‌های تلویزیونی گفت: به من گاهی در تلویزیون نگاه تبعید گرایانه‌ای به پدران صورت می‌گیرد. به این معنا که مادران یا بیش از حد جایگاه بالایی پیدا می‌کنند یا شانشان پایین‌تر می‌آید. در حالی که نباید این طور باشد و پدر و مادر هر دو به سهم خود در تربیت فرزند نقش دارند. متاسفانه این جدا کردن‌ها از تفکر غربی نشات می‌گیرد در حالی که آیین و سنت ایرانی تاکید می‌کند والدین سهمی مساوی در تربیت و بزرگ کردن فرزندان دارند.

وی که پیش از این تجربه هم بازی شدن با پسرش پندار اکبری را در مجموعه “لبخند خدا” داشته است، ادامه داد: “لبخند خدا” قصه وکیلی بود که پرونده‌های قتل زیادی به دستش می‌رسید، نقطه اوج درام در این کار دیده می‌شد. داستان پدر و فرزند در این سریال یادآوری و نشانی از اسطوره‌های ایرانی داشت و به ماجرای رستم و سهراب می‌رسید، نشان می‌داد همان قدر که ممکن است مهروزی بین پدر و پسر وجود داشته باشد از طرفی ماجراهای تلخ هم بعید و دور نیست.

اکبری همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی بر خانواده‌ مداری، اخلاق گرایی و احترام به آداب رسوم بنا شده است. فیلمنامه‌ها هم از همین فضاها برداشت شده و نوشته می‌شوند، حال پدران در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ممکن است شغل‌های مختلفی از جمله پلیس و پزشک و مهندس و … را داشته باشند. اما مهمترین جایگاهشان در قصه پدر بودن است، به دلسوزی‌ها، نگرانی‌ها، سختی‌هایی را که تحمل کرده‌اند، توجه می‌شود.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x