تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

شیوع سردرد تنشی در افراد افسرده بیشتر است

  • کد خبر : 38237
  • 22 اردیبهشت 1393 - 9:33
شیوع سردرد تنشی در افراد افسرده بیشتر است

سردرد از جمله عوارضی است که کیفیت زندگی افراد را کاهش می‌دهد و در جوامع صنعتی شیوع بیشتری دارد.

کمال مهر:دکتر محمدرضا معتمد، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تشخیص نوع سردرد، در تعیین روش‌درمانی بسیار حائز اهمیت است.
سردردهای تنشی یا عصبی شیوع نسبتا بالایی دارند و از نوع سردردهای اولیه محسوب می‌شود. که با فشار عصبی، افزایش استرس‌های روزمره، افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب بروز می‌کند.
وی ادامه داد: در سردردهای تنشی، علی رغم درد شدید، فعالیت روزانه مختل نمی‌شود بنابراین با سردردهای میگرنی که با تهوع و استفراغ، گریز از نور و اختلال در فعالیت روزمره فرد همراه است، اشتباه گرفته می‌شود. در سردردهای تنشی، فرد حالت فشارنده در سر احساس می‌کند. برخلاف سردرد میگرنی که حالت ضربانی دارد.
دکتر معتمد ضمن اشاره به این نکته که شیوع سردرد تنشی در خانم‌ها بیشتر  است گفت: معمولا ۲۰ تا ۲۵ درصد جامعه به سردرد تنشی مبتلا هستند که در سنین میانسالی و بزرگسالی شایع‌تر است.
این متخصص مغز و اعصاب تأکید کرد: با پرهیز از استرس، نگرانی و فشار عصبی و اضطراب و روی آوردن به ورزش می‌توان درصد بالایی از سردردهای تنشی را بهبود بخشید. در موارد شدید، زیرنظر پزشک متخصص می‌توان از داروهای کاهنده اضطراب و آرام‌بخش استفاده کرد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x