تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

دام کلاه‌بردار اینترنتی برای فروشندگان تلفن همراه در فردیس

  • کد خبر : 38371
  • 22 اردیبهشت 1393 - 15:55
دام کلاه‌بردار اینترنتی برای فروشندگان تلفن همراه در فردیس

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: مأموران پلیس فتای شهرستان فردیس استان البرز موفق به شناسایی و دستگیری فردی که با بارگذاری آگهی فروش تلفن همراه در فضای مجازی از حساب بانکی فروشندگان موبایل اقدام به کلاه‌برداری میلیونی می‌کرد، شدند.


به گزارش کمال مهر از البرز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی اقدام به کلاه‌برداری اینترنتی به‌مبلغ ۳۸ میلیون ریال از حساب وی نموده است پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در تحقیقات اولیه از شاکی پرونده دریافتند که چندی پیش شخصی به مغازه موبایل فروشی وی مراجعه و پس از گرفتن قیمت چندین گوشی تلفن همراه، جهت پرداخت وجه گوشی‌ها تقاضای شماره حساب بانکی (کارت عابربانک) وی را می‌کند تا به‌صورت اینترنتی وجه را به حساب او واریز کند.

سرهنگ احمدی اظهار داشت: خریدار پس از گذشت زمان کوتاهی مجدداً به مغازه مراجعه و اعلام می‌دارد پول را به حساب فروشنده واریز کرده ولی از خرید گوشی‌ها منصرف شده و تقاضای اصل وجه پرداختی را دارد که در نتیجه شاکی پس از کنترل حساب بانکی و اطمینان از پرداخت وجه واریزی، مبلغ واریز شده را به حساب خریدار مسترد می‌کند.

وی ادامه داد: شاکی با بیان این موضوع بیان کرد که پس از چند روز متوجه شدم که در دادسرای یکی از شهرهای شمالی از بنده شکایت شده است، بنابراین جهت روشن شدن موضوع به دادسرای این شهر مراجعه کردم که مشخص شد وجهی که از طرف فرد ناشناس به‌جهت خرید گوشی به حسابم واریز شده بود از حساب فرد شاکی به‌نام (الف) بوده است.

سرهنگ احمدی گفت: فرد شاکی به‌منظور روشن شدن موضوع به پلیس فتا دعوت شد که در تحقیقات تکمیلی مأموران اذعان داشت که جهت خرید گوشی به یکی از سایت‌های اینترنتی مراجعه که با آگهی فروش گوشی موبایل با نازل‌ترین قیمت برخورد کردم. با توجه به اینکه دو فقره خط تلفن همراه و یک فقره شماره حساب بانکی در آن آگهی درج شده بود با خطوط مذکور تماس گرفتم که پس از توافق حاصله با فروشنده، مبلغ ۳۸ میلیون ریال به حساب وی واریز کردم و با توجه به اینکه پس از گذشت چند روز گوشی‌های خریداری شده به دستم نرسید با تصور اینکه از بنده کلاه‌برداری شده است، اقدام به طرح شکایت کردم.

سرهنگ احمدی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های مأموران پلیس فتا و انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد که وجه واریزی به حساب فردی به‌نام «ح ــ الف» انتقال یافته است.

وی بیان کرد: در ادامه با استعلام از سایتی که از طریق آن اقدام به درج آگهی شده بود خطوط تلفن مذکور و آدرس و مشخصات متهم به‌نام «ر ــ م» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از اعزام به پاتوق متهم در گلشهر کرج با اطمینان از حضور متهم در آنجا کلاه‌بردار اینترنتی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس ادامه داد: متهم در ابتدا با گفتن جملات ضدونقیض سعی در گمراه کردن مأموران و کتمان حقیقت داشت اما در مواجهه با شواهد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده ضمن اقرار به کلاه‌برداری اینترنتی در خصوص شیوه و شگرد خود گفت که با توجه به مشکلات مالی فراوان با شناسایی سوژه‌های خود که اغلب شامل مغازه‌های موبایل فروشی، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و غیره در شهرهای کرج، فردیس و تهران بود با مراجعه به آنها تقاضای خرید کالا کرده و پس از گرفتن شماره حساب بانکی از متصدیان مغازه‌های مذکور برای پرداخت مبلغ کالای خریداری شده از طریق اینترنت اقدام می‌کرد.

سرهنگ احمدی ادامه داد: متهم در ادامه توضیحات خود اقرار کرد که  بلافاصله به نزدیک‌ترین کافی‌نت مراجعه کرده و در سایت مذکور اقدام به درج آگهی در زمینه فروش گوشی تلفن همراهی که از فروشنده خریداری کرده بودم به پایین‌ترین قیمت نموده و برای اغفال متقاضیان خرید تلفن همراه و کلاه‌برداری از آنها با دو فقره خط تلفن که متعلق به خودم بود و چندین شماره حساب که از صاحبان مغازه‌ها گرفته بودم اقدام به ساخت اکانت جعلی با هویت صاحبان حساب‌ها در سایت مذکور می‌کردم.

سرهنگ احمدی بیان داشت: متهم کلاه‌بردار پس از حصول اطمینان از واریز وجه از سوی خریداران در فضای مجازی به مغازه‌هایی که قبلاً شناسایی شده بود مراجعه می‌کرد و اظهار می‌داشت از خرید خود منصرف و تقاضای وجوه واریزی را دارد که به این شیوه تاکنون اقدام به ۱۳ فقره کلاه‌برداری از شهروندان در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، کردستان و مازندران به‌مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کرده است.

انتهای پیام/*

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x