تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

از ناخن‌گیر گربه تا مسواک سگ!+جدول‌ عکس‌دار

  • کد خبر : 38318
  • 22 اردیبهشت 1393 - 10:35
از ناخن‌گیر گربه تا مسواک سگ!+جدول‌ عکس‌دار

بی‌تعارف باید قبول کرد که علاقه به سگ و گربه‌های خانگی بیش از پیش شده است. البته همین علاقه خرج‌های خاص خودش را نیز دارد. گاهی مانند یک بچه انسان (حتی گاهی بیشتر) باید برای نگهداری‌اشان هزینه کرد.

کمال مهراگر سری به مناطق مختلف و خصوصاً عیان‌نشین در سطح شهر زده باشید، شاهد نوع خاصی از تفریح در بین مردم هستید. این بار نه در کافی‌شاپ‌ها، پارک‌ها و یا حتی سینما، بلکه در خیابان و  با نمایش حیوانات خانگی که توجه را به خود جلب می‌کنند.

بخواهیم یا نخواهیم، نگهداری از حیوانات خانگی، به‌ویژه سگ و گربه نسبت به گذشته رواج بیشتری یافته است. روزبه‌روز بر تعداد کسانی که تمایل دارند تا به‌جای فرزندآوری و صرف هزینه در این زمینه، به نگهداری از سگ و گربه بپردازند، افزوده می‌شود.

در همین راستا است که فروشگاه‌های عرضه غذا و وسایل نگهداری حیوانات خانگی، نشان از هزینه‌های حیرت‌انگیز نگهداری این قبیل حیوانات دارد. هزینه‌هایی که اگرچه از دید یک فرد معمولی سرسام‌آور تلقی می‌شود، اما از نظر فردی که برای خرید گربه یا سگ خود ۳ میلیون تومان (حتی شاید بالاتر) خرج کرده باشد، کاملاً معقول است.

ظرف استیل مخصوص غذای گربه با قیمت ۵۰ هزار، باکس دستشویی سگ ۲۰۰ هزار، مسواک انگشتی ۵ هزار، ناخن‌گیر ۵۰ هزار تمانی و بسیاری از اقلام دیگر تنها بخش کوچکی از وسایل نگهداری این نوع حیوانات هستند که در یکی از وب‌سایت‌های فروش لوازم حیوان خانگی منتشر شده است.

هزینه‌های نگهداری این حیوانات در دسته‌های مختلفی ازجمله غذایی، حمل‌ونقل، بهداشتی- آرایشی، اسباب‌بازی، جای خواب و … طبقه‌بندی شده است.

علاوه بر هزینه‌های بالا، هزینه هر بار ویزیت دامپزشک را هم باید اضافه کرد که با توجه به گفته یکی از مالکان این نوع حیوانات، هزینه گران دارو، نرخ هربار ویزیت دامپزشک از ۱۰۰ هزار تومان نیز بیشتر می‌شود.

یکی از عرضه‌کنندگان وسایل حیوان خانگی در گفتگو با خبرنگار بازارخبر به خریدارانی اشاره کرد که غذای مصرفی حیوانشان، حتی بااهمیت‌تر از غذای خودشان است. این افراد  نه‌تنها حاضرند برای یک پکیچ غذایی تا ۱ میلیون تومان هم خرج کنند، بلکه حتی با صرف هزینه بیشتر غذای موردنظر خود را از خارج کشور سفارش می‌دهند.

وی تأکید کرد: این افراد کسانی هستند که حاضرند برای ناخن‌گیری و انگل گیری حیوان خود حتی تا ۵۰ هزار تومان هم هزینه کنند.

جدول زیر تنها نمونه‌هایی از هزینه نگهداری یک سگ یا گربه است که شاید اگر در کنار جدول نگهداری یک نوزاد آورده شود نه‌تنها از نظر قیمت کمتر از آن نیست، بلکه شاید بیشتر هم باشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x