تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

منابع آگاه رویترز چه کسانی هستند؟ / چاشنی‌های انفجاری جدیدترین بهانه‌‌گیری برای آغاز دور جدید مذاکرات وین

  • کد خبر : 37959
  • 21 اردیبهشت 1393 - 9:02
منابع آگاه رویترز چه کسانی هستند؟ / چاشنی‌های انفجاری جدیدترین بهانه‌‌گیری برای آغاز دور جدید مذاکرات وین

رویترز در جدیدترین گزارش خود و درست قبل از آغاز دور حساس مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف غربی، باز هم به نقل از منابع آگاه به موضوعی جدید اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیکمال مهر،‌ دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ سه‌شنبه هفته جاری در پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

مقامات ارشد ایرانی و غربی ‌از آغاز روند نگارش متن توافق‌نامه نهایی هسته‌ای از زمان برگزاری دور جدید مذاکرات خبر داده‌اند.

همانطور که انتظار می‌رفت، باز هم اتفاقی که دیگر تکراری شده است پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای رخ داد. خبرگزاری انگلیسی رویترز روز گذشته با انتشار گزارشی جدید و البته باز هم مبهم به وجهی از برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران پرداخت تا در آستانه دور چهارم مذاکرات وین موج‌سازی و ایجاد شائبه جدیدی را کلید زده باشد.

رویترز در گزارش مورد اشاره، باز هم به نقل از منابع آگاه به موضوعی جدید اشاره کرده است.

بنابراین گزارش رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک  دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل اطلاعاتی را از ایران در مورد چاشنی‌های انفجاری که به ادعای آن‌ها می‌تواند به ساخت یک بمب اتم کمک کند، دریافت کرده و خواستار شفاف‌سازی بیشتر در این خصوص شده است.

رویترز در گزارش به نقل از همین منابع آگاه مدعی شده است اطلاعات ایران در مورد چاشنی‌های انفجاری وارد جزئیات نشده است.

به نظر می‌رسد در حالی که اختالافات پیش روی ایران و ۱+۵ در حال برطرف شدن است، غربی‌ها به عاملیت خبرگزاری رویترز بهانه جدیدی پیدا کرده‌اند تا شاید با فشار بر ایران بتوانند امتیازات خاصی بدست بیاورند.

مارک فیتز پاتریک سرپرست برنامه‌های منع گسترش در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در این باره گفت: پاسخ دادن به این سوال‌ها در مورد چاشنی‌های انفجاری EBW بسیار مهم است و این پاسخ‌ها باید با دلیل اثبات شده و صادقانه باشند چون با یکی از مسائل مربوط به اتهام وجود برخی ابعاد نظامی در فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران ارتباط دارد.

گفتنی است خبرگزاری انگلیسی رویترز بارها گزارشات مغرضانه‌ای را علیه ایران منتشر کرده است، بالاخص انتشار گزارش‌های آژانس بین‌المللی اتمی پیش از انتشار رسمی آن‌ها توسط آژانس.

 یکی از اقدامات رویترز سوزاندن خط دور زدن تحریم‌ها توسط ایران است، به‌طوری که بارها با انتشار نام بانک‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند زمینه تحریم و جریمه این بانک‌ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا را مهیا می‌کند.

کاملاروشن است که هدف خبرگزاری‌های غربی بویژه رویترز از انتشار اخبار مربوط به دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت‌های ایرانی، علامت دادن به دولت آمریکا برای تحت فشار قراردادن شرکت‌های طرف معامله با شرکت‌های ایرانی است.

خبرگزاری انگلیسی “رویترز” که به عاملی در جهت پیشبرد اهداف سیاستمداران غربی و آمریکایی در موثر نشان دادن تحریم‌های ضد ایرانی و از همه مهمتر عاملی برای سوزاندن آنچه به زعم رویترز خط مهارت دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت‌های ایرانی به حساب می‌آمد شهره شده‌ است پس از توافق ژنو نیز با انتشار گزارش‌هایی به چگونگی دور زدن مفاد توافق‌نامه ژنو می‌پرداخت و راهکارهایی را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران پیشنهاد می‌‌داد.

نکته پایانی اینکه اگر نگاهی به گزارش‌های رویترز در مورد مذاکرات هسته‌ای، گزارش‌های آژانس بین‌المللی اتمی و سوزاندن خط دور زدن تحریم‌ها انداخته شود،‌ همگی یا اختصاصی بوده یا اینکه از منابع آگاه و نزدیک به سازمان‌های مورد نظر هستند.

پرواضح است که این امر نشان می‌دهد خبرگزاری انگلیسی رویترز، یکی از عاملان رسانه‌ای سازمان‌های امنیتی غربی و صهیونیستی است که هر بار با بهانه‌ای، قصد ایجاد موجی ضد ایرانی در فضای بین‌المللی را دارند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x