تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

مسئولان برگزاری “نمایشگاه کتاب” از مردم عذرخواهی می‌کنند

  • کد خبر : 38090
  • 21 اردیبهشت 1393 - 10:45
مسئولان برگزاری “نمایشگاه کتاب” از مردم عذرخواهی می‌کنند

مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنابر گفته‌های سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت آنچه هست و باید می‌بود، از همه عذرخواهی‌ می‌کند.

به گزارش خبرنگار کمال مهر، حاضر در محل برگزاری آیین اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران اتفاق بزرگ فرهنگی است که بر محور کتاب رخ می‌دهد گفت: همه اهالی فرهنگ در نمایشگاه به دور هم جمع‌ می‌شوند و چنین جشنواره‌هایی بخشی از اهالی فرهنگ را دور هم جمع می‌کند. به گفته صالحی کتاب شمع محفل فرهنگ و همه اهالی فرهنگ است.

وی در ادامه از کسانی که بانیان برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده‌اند تشکر کرده و اظهار داشت: من برای عرض کلام نیامده‌ام آمده‌ام سپاسگزاری کنم ازکسانی که در این ده روز نقش وافر داشتند، مجموعه‌های فراوانی نقش برعهده داشتند تا حرکت نمایشگاه کتاب امسال شکل گرفت.

وی اظهار داشت: مجموعه‌هایی مانند مولفان که اگر آنها نمی‌دانستند و آنچه را در دل داشتند نمی‌نوشتند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شکل نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: حرکت نمایشگاهی کتاب که شکل می‌گیرد، ده‌ها نهاد همکار دیگر بوده‌اند که اگر نباشند کار ناقص و ابتر می‌ماند من از سفارتخانه‌ها غرفه‌های دوستی ایران و کشورهای دیگر و مهمان ویژه‌‌ امان افغانستان تشکر می‌کنم، همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول ایام قبل و دوره برگزاری نمایشگاه کتاب با حضورشان ما را مورد عنایت قرار داده‌اند و از این حرکت بزرگ حمایت کردند تشکر می‌کنم.

صالحی در ادامه از مدیران کمیته‌ها و سخنرانی ویژه رییس جمهور در افتتاحیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر کرد و گفت: تلاش شد گام‌های رو به جلو اتفاق بیافتد و فرصت‌های عام‌تری برای ناشران و تسهیلات بیشتری برای بازیدکنندگان فراهم شود در فضای نمایشگاه کارهای جدید می‌شد که از آن جمله می‌توان به شکل‌گیری سرای استقبال از اهل قلم و نخبگان فرهنگی سالن تولید علم و سالن ترجمه اشاره کرد.

به گفته صالحی در حوزه فرهنگی نمایشگاه تلاش شد تا این بعد از نمایشگاه تقویت شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم تفرجگاهی بر مبنای کتاب با بیش از ۶۰ برنامه بوده و هم با نگاه‌های دینی و اخلاقی تلاش کرده تا محیط نمایشگاه محیطی سالم باشد.

صالحی ادامه داد: قبل از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منشور اخلاقی تدوین شد و در اختیار ناشران غرفه‌داران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: من شهادت می‌دهم دوستانم چندین ماه کوشیدند که اتفاق نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیافتد اما در عین حال بین آنچه هست و باید می‌بود فاصله زیادی است، من عذرخواهی می‌کنم از هزاران ایرانی که می‌آیند اما هنوز فاصله بسیار است.

نادر قدیانی مدیر مسئول انتشارات قدیانی و مدیرعامل اتحادیه ناشران و کتابفروشان در بخش دیگری از مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب بزرگترین نمایشگاه فرهنگی ایرانیان است، گفت: در حالی که نمایشگاه‌های دیگر به جز ساختمان فیزیکی با ما فرقی ندارند، برخی از افراد از برتری آن‌ها نسبت به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سخن می‌رانند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد می‌گویند نمایشگاه‌های دیگر بعد فروشگاهی ندارند اما باید گفت به جز نمایشگاه فرانکفورت مابقی نمایشگاه‌ها همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد فروشگاهی دارد.

قدیانی در قالب درخواستی از شهرداری تهران گفت: خواهشمندم که برای همیشه تکلیف نمایشگاه را مشخص کنید و این قضیه را هر چه زودتر فیصله دهید.

وی ادامه داد: امروز پنجره قانونگذاران به روی اتحادیه ناشران و کتابفروشان بسته است. آیا می‌توان مالیات ذاتی را با تبصره و آیین نامه‌های مالیاتی دور زد؟

وی در خصوص معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان گفت: آن زمان که بحث از این معافیت مالیاتی به میان آمد گفته‌ شد: که باید پرونده فعالیت کتابفروشان توسط وزارت ارشاد تایید شود و براساس همین موضوع کتابفروشان را زیرمجموعه اتحادیه ناشران و کتابفروشان قرار داده اند، اما اخیرا در خبرها به نقل از وزیر ارشاد شنیده شده که اگر قرار است کتابفروشی‌ها با معافیت مالیاتی مواجه شوند باید آیین نامه‌های جدیدی تصویب شود.

قدیانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با برگزاری جلساتی با صاحبنظران مالیاتی بر این اختلاف ۱۴ ساله برای همیشه پایان دهد.

گفتنی است: که امروز هیئت داوران کمیته انتخاب غرفه‌های برتر بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران عمومی ضمن تقدیر از غرفه‌های گرایش تازه آوند دانش مهرسا و انتشارات انقلاب اسلامی غرفه انتشارات اسرا به مدیر مسئولی مرتضی واعظ جوادی آملی و نشر نی به مدیر مسئولی جعفر همایی را به طور مشترک انتخاب کردند.

همچنین در بخش ناشران کودکان  و نوجوانان غرفه انتشارات طلایی به مدیر مسئولی کاظم طلایی توسط هیئت داوران کمیته انتخاب غرفه‌های برتر بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

 

کمیته انتخاب غرفه‌های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران دانشگاهی نیز غرفه انتشارات فدک ایساتیس به مدیر مسئولی حمیدرضا دره شیری و در بخش ناشران آموزشی ضمن تقدیر از غرفه انتشارات گاج غرفه انتشارات خط سفید به مدیرمسئولی مجید توانایی را انتخاب کرد.

لازم به ذکر است: که کمیته انتخاب غرفه‌های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران کتب عربی غرفه “جمعیت‌المعارف الاسلامیه الاثقافه” از کشور لبنان به مدیر مسئولی” الحاج عصام نعمه” و در بخش ناشران کتب لاتین غرفه “شهر کتاب” به مدیر مسئولی “محمدرضا مهدی زاده” و غرفه ” کاسپین” به مدیر مسئولی “رضا اسدی” را انتخاب کردند، این هیئت در حوزه نشر الکترونیک هم ضمن تقدیر از “غرفه فی دی بو” و “عصر گویش افزار” غرفه” پیام حنان” به مدیر مسئولی “محمد آباقری مه آبادی” را به عنوان غرفه برتر انتخاب نمود.

درحوزه عفاف و حجاب نیز هیئت داوران انتخاب غرفه‌های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه” انتشارات پیام مشرق” از بخش ناشران کودک و نوجوان به مدیر مسئولی” تهمینه آقامحمدعلی کرمانی” غرفه ویژه” آثار امیرالمومنین (ع)” از بخش ناشران عمومی به مدیر مسئولی “مهدی خوش رو” و غرفه انتشارات “گاج” از بخش ناشران آموزشی به مدیر مسئولی “ابوالفضل جوکار” را انتخاب کرد.

همچنین هیئت داوران از غرفه‌ی برتر دولتی اعم از غرفه انتشارات پژوهشگاه‌ فرهنگ و اندیشه اسلامی به مدیر مسئولی “سید غلامرضا حسینی “مراتب قدردانی خود را اعلام کرد.

خاطرنشان می‌شود :که از غرفه‌های دیگر منتخب شده توسط هیئت داوران انتخاب غرفه‌های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌توان به غرفه ستاد” اقامه نماز” به مسئولیت “مجتبی کلبافی اشتری” غرفه “سفارت کبری افغانستان” به مدیرمسئولی “محمد افسر ره بین “غرفه انتشارات عازم به مدیر مسئولی “اجمل عازم” غرفه “خلیج فارس” به مدیر مسئولی “برزین ضرغامی” ، بنگاه غزال جوان” به مدیر مسئولی “علیرضا ربانی” و غرفه “عرفان افغانستان” به مدیر مسئولی “محمدابراهیم شریعتی” اشاره کرد.

گفتنی است: که غرفه‌های دلیل ما به مدیر مسئولی یدالله صمدی جمال به مدیر مسئولی “علیرضا سبحانی نصب براق” به مدیر مسئولی “صفا امیری” و “مرسل”به مدیر مسئولی “حسین علی پورمددی ” توسط هیئت داوران انتخاب غرفه‌های برتر بیست هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها:

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x