تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

“یارانه نقدی” ۷۳ میلیون ایرانی فردا شب واریز می شود / از ۴ میلیون بشکه نفت تولیدی ما فقط امکان فروش یک میلیون بشکه را داریم

  • کد خبر : 38024
  • 21 اردیبهشت 1393 - 10:00
“یارانه نقدی” ۷۳ میلیون ایرانی فردا شب واریز می شود / از ۴ میلیون بشکه نفت تولیدی ما فقط امکان فروش یک میلیون بشکه را داریم

دولت ۲۲ میلیارد دلار به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی بکمال مهر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان البرز اظهار داشت: هدف نظام جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ توسعه یافتگی در جایگاه اقتصادی و علم و فناوری است که برای رسیدن به این منظور اهداف بلندمدتی را پیش روی خود داریم.

وی تصریح کرد: دولت در سال جاری طبق برنامه چهارم و پنجم مصمم است اقتصاد کشور را با برنامه‌ریزی و با تعریف بودجه‌ای که در مجلس داشته اقتصاد کشور را از رکود خارج کرد ه و به سمت رونق سوق دهد تا رشد ۱ تا ۳ درصدی را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: این رشد نه تنها برای سال ۹۳ بلکه برای سال‌های دیگر در دو بخش دولتی و خصوصی ترسیم شده است تا به این رشد موردنظر برسد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برای رسیدن به این منظور بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به صورت اعتبار پیش بینی کردیم که این اعتبار در بخش‌های عمرانی قابل اجرا است علاوه بر اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از سوی شرکت‌های دولتی در سال جاری در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت همچنین علاوه بر این سرمایه گذاری ریالی دولت مصمم است در سال ۹۳ بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار از منابع فاینانس برای سرمایه گذاری در توسعه اقتصادی کشور استفاده کند که بخشی از این درآمدها به استان البرز نیز تخصیص داده می‌شود.

وی تأکید کرد: دولت انتظار دارد که اقتصاد ملی با مشارکت همه آحاد مردم رشد پیدا کند. بنابراین با دعوت از بخش خصوصی در برنامه دولت برای تصویب و کمک به این بخش ۲۲ میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی اختصاص داده است که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های موردنظر خود استفاده کنند.

وی از استقبال دولت از سرمایه گذاراران برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی خبر داد و گفت: دولت ۲۲ میلیارد دلار به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد .

نوبخت ادامه داد: در ۱۷ شهریور ۹۲ در هیئت وزیران مصوبه‌ای به تصویب رسید که اگر طرح‌های سرمایه گذاری برای استفاده از صندوق توسعه ملی توجیه اقتصادی داشته باشد باید در کمتر از سه ماه تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم و مسائل به وجود آمده از ۴ میلیون بشکه نفت تولیدی در روز ما فقط هم اکنون امکان فروش یک میلیون بشکه نفت خام را داریم با یک چهارم ظرفیت کشور اداره می‌شود، بنابراین از منابع نفتی امکان توسعه و پیشرفت را فراهم کردیم اما دولت با همین یک بشکه نفت اجازه ندارد همه معادل ریالی و ارزی را استفاده کند.

وی تصریح کرد:از ۱۴.۵ درصد فروش یک میلیون بشکه نفت به خود شرکت نفت تعلق می‌گیرد و ۳۱ درصد به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود بیش از نصفی از این رقم در اختیار دولت قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی بایستی به طرح ‌های قابل توجیه و مشخصات تعیین شده ۲۲ میلیارد دلار را بپردازد تا سرمایه گذاران از این منابع به نحو احسن برای توسعه اقتصاد کشور استفاده کنند.

*** همچنین در ادامه محمد باقر نوبخت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:یارانه نقدی ۷۳ میلیون ایرانی فردا شب ۲۱ اردیبهشت ۹۳  در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به حساب سر پرستان خانوار واریز می شود.و پرداخت یارانه نقدی مانند سابق ادامه دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x