تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

روسیه در مقابله با تحریم‌های غرب به تجربه ایران نیاز دارد

  • کد خبر : 37879
  • 20 اردیبهشت 1393 - 9:18
روسیه در مقابله با تحریم‌های غرب به تجربه ایران نیاز دارد

یک پایگاه خبری – تحلیلی روس نوشت: تاکنون بی‌سابقه‌ترین نمونه فشار اقتصادی غرب، علیه ایران اعمال شده است که تجربه مقاومت آن برای ما (روسیه) از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است.

به گزارش کمال مهر، پایگاه خبری ایران‌رو در گزارشی با اشاره به تلاش غرب برای تشدید فشارهای اقتصادی بر روسیه درپی بحران اوکراین نوشت: «طی ملاقات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با باراک اوباما در کاخ سفید اعلام شد که اگر تا پایان ماه جاری اوضاع اوکراین با ثبات نشود، طرفین برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه آمادگی دارند. اوباما در جریان کنفرانس خبری مشترک با مرکل اظهار داشت که اگر مسکو از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در ۲۵ می ممانعت کند، متحدان حاضرند تحریم های مکملی اعمال کنند.»

ایران‌رو در ادامه می‌افزاید: «در حال حاضر کمیسیون اروپایی مشغول اجرای رهنمود های کاخ سفید و طراحی به اصطلاح فاز سوم تحریم ها می باشد. کرملین با خویشتن داری واکنش از خود نشان داده و زیر بار چالش آغاز جنگ اقتصادی متقابل نمی رود. طرفین خسارات احتمالی را محاسبه کرده و به پیش بینی های تأثیر منفی تحریم ها بر اقتصاد روسیه مراجعه می کنند.»

این پایگاه خبری- تحلیلی در ادامه با اشاره به اینکه ایران از تجربه موفقیت آمیز مقابله با فشار غرب برخوردار است که این تجربه باید مورد توجه مسکو قرار گیرد، تصریح کرد: «تاکنون بی‌سابقه ترین نمونه فشار اقتصادی غرب، علیه ایران بوده است که تجربه مقاومت آن برای ما(روسیه) از اهمیت فوق العاده ارزنده عملی برخوردار است.»

ایران‌رو در ادامه می‌افزاید: «همانطور که می‌بینیم، شدید ترین تحریم‌های بازرگانی مالی–اقتصادی که کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران اعمال کردند، به قوت خود باقی مانده و از طرف آمریکایی ها شدت می یابد. اوباما برای واکنش به پیشنهادهای ایران در جریان مذاکرات درباره مسأله هسته ای طرح خاصی دارد. او اعتقاد محکمی دارد که گذشت های آمریکا نباید به تحریم ها لطمه بزند زیرا سیاست خارجی آمریکا بدون تحریم ها تصور ناپذیر است. نمونه ایران نشان می دهد که تحریم های آمریکایی تاریخچه طولانی دارد. می توان گفت که تحریم ها ویژگی خاص خود را دارند و جزء لاینفک رویارویی ایران با آمریکا و متحدانش می باشند.»

این پایگاه خبری-تحلیلی در ادامه تاکید می‌کند: «دولت آمریکا در شرایط بحرانی اوکراین، ایران را به عنوان کشوری معرفی می کند که در صدد است از اختلاف نظرها بین روسیه و آمریکا به نفع خود استفاده کند. دروغ پردازی‌ها درباره آمادگی تهران برای تحریک سقوط قیمت های نفت به ضرر روسیه و جایگزینی گاز روسی در اروپا پخش می شود این نشان می دهد که واشنگتن واقعاً از احتمال تدابیر متقابل کرملین در محور مشترک با ایران ترسیده و سعی می کند از چرخش قاطعانه مسکو به سوی تهران پیش‌گیری کند.»

این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: «بر همین اساس بازگشت روسیه به همکاری های تمام عیار نظامی فنی با ایران از هر نظر موجه است. صدور فوری چهار دستگاه اس-۳۰۰ به ایران از این نظر گامی مؤثر و معقولانه خواهد بود. باید بالاخره از خود سئوال کنیم که چرا آمریکایی ها به ده‌ها کشور جهان و از جمله به عربستان سعودی سلاح های معادل ده‌ها میلیارد دلار تحویل می دهد در حالی که مسکو از اجرای تعهدات خود در برابر تهران در زمینه همکاری نظامی فنی می ترسد؟ هنوز از چیزی یا کسی واهمه دارد؟ بالاخره واضح و روشن است که امتناع از اجرای قرارداد درباره اس-۳۰۰ با ایران نه تنها به ما هیچ سودی نداده بلکه برای روسیه خسارات عظیم اخلاقی و اعتباری به بار آورده است. نمونه اوکراین به طور بسیار قانع کننده ثابت کرد که سیاست خصمانه ضد روسی امریکایی تغییر نمی‌کند.»

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930219000715#sthash.yGLfd5nC.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x