تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

میلیونرها در چه رشته هایی تحصیل کرده اند؟

  • کد خبر : 37933
  • 20 اردیبهشت 1393 - 10:36
میلیونرها در چه رشته هایی تحصیل کرده اند؟

این ۵ رشته جزء محبوب ترین رشته های تحصیلی دانشگاهی در میان افراد ثروتمند و موفق هستند که تعداد زیادی از میلیونرها در این رشته ها به تحصیل پرداخته اند.

کمال مهرپیگیری زندگی افراد ثروتمند ممکن است برای بسیاری از افراد تبدیل به یک سرگرمی جالب شده باشد. دانستن سوابق تحصیلی این افراد نیز ممکن است برای کسانی که علاقه مند به پیمودن مسیر این افراد موفق و ثروتمند هستند نیز جالب باشد.

بسیاری از افراد تصور میکنند که میلیونر شدن غیر ممکن است و افراد ثروتمندی که میلیونر هستند دارایی خود را به ارث برده اند. اما مطالعات نشان می دهد که ۸۰ درصد افراد میلیونر سرمایه خود را خودشان به دست آورده اند. از میان این افراد ۸۵ درصد آنها تحصیلات دانشسگاهی نیز داشته اند.

این افراد ثروتمند در چه رشته هایی تحصیل کرده اند؟ طیق مطالعات آماری انجام شده رشتع های تحصیلی این افراد محدود است. شاید در نگاه اول رشته تحصیلی برخی از این افراد هیچ ارتباطی با پولدار شدنشان نداشته باشد اما اکثریت آنها در رشته هایی تحصیل کرده اند که در میلیونر شدنشان تاثیر مستقیم داشته است.

در ادامه به معرفی ۵ رشته تحصیلی مورد علاقه افراد موفق و ثروتمند می پردازیم.


۱. لیسانس  مدیریت بازرگانی (BBA)

مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی جزء رشته های محبوب افراد میلیونر است. دلیل انتخاب این رشته واضح است. بسیاری از این افراد ثروتمند تمایل زیادی به امور بازرگانی و همچنین مدیریت گروه ها وافراد در شرکت ها را دارند. به همین دلیل نیاز به داشتن توانایی مدیریت، برنامه ریزی استراتژیک و تصمیم گیری را احساس می کنند و به سمت این رشته تحصیلی متمایل می شوند.

آرنولد شوارتزنگر از جمله افرادی است که لیسانس مدیریت بازرگانی را از دانشگاه ویسکانزین دریافت کرد و موفق شد پس از حرفه بازیگری به سمت فرمانداری ایالت کالیفرنیا برسد.

مدیریت تولید صنعتی یکی از عناوین شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته است که به طور متوسط ۸۵ هزار دلار حقوق سالیانه دارد.

۲.حقوق
مدرک حقوق چهارمین رشته محبوب در میان افراد موفق و میلیونر است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند اگر توانایی تحقیق و حل مساله خوبی داشته باشند و بتوانند به طور موفق از پس دعواهای شفاهی و کتبی حقوقی برآیند؛ در نهایت درآمد خوبی خواهند داشت.

باراک اوباما در دانشگاه هاروارد در رشته حقوق تحصیل کرد و حتی مدتی نیز درس حقوق مدنی را در دانشگاه حقوق شیکاگو قبل از رسیدن به ریاست جمهوری امریکا تدریس کرد.

طبق گزارش سازمان جهانی کار متوسط حقوق وکلا ۱۱۵ هزار دلار در سال بوده و قضات نیز در حدود ۱۰۲ هزار دلار در سال درآمد دارند.

۳.اقتصاد
مدرک دانشگاهی اقتصاد سومین رشته محبوب در میان افراد موفق و میلیونر است. دانشجویان در این رشته با مبنی و تئوری های دینامیک اقتصادی؛ سیستم ها و امور مال آشنا می شوند. علاوه بر اینم دانشجویان این رشته باید ریز نگر بوده و توانایی تفکر انتقادی و مهارت های بالای ریاضی داشته باشند.

وارن بافت میلیاردر فوق لیسانس اقتصاد خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و هم اکنون به عنوان رییس Berkshire Hathaway جز ثروتمند ترین افراد حاضر در دنیا محسوب می شود. طبق آمار متوسط درآمد اقتصاد دانان ۹۱ هزار در سال است.

۴. MBA
مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نیز از جمله رشته های دانشگاهی محبوب افراد میلیونر و موفق است. تئوری های پیشرفته بازاریابی؛ حسابداری و برنامه ریزی استراتژیک از موضوعات مورد بحث در این رشته تحصیلی است. دانشجویان این رشته باید توانایی بالای در قدرت انتخاب و مهارت های ارتباطی داشته باشند.

فیل نایت مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و در دانسشگاه پورتلند نیز به تدریس درس های این رسته تحصیلی پرداخت و بعدا با همکاری یکی از دوستان خود شرکت بزرگ و محبوب نایک  را که برند معروفی در لوازم و پوشاک ورزشی محسوب می شود تاسیس کرد.

۵. مهندسی
رشته های مهندسی جز محبوب ترین ها در میان میلیونرها و افراد ثروتمند هستند. حوزه مهندسی شامل زیر مجموعه های مختلفی از رشته های مهندسی می شود اما دانشجویان رشته های مهندسی به طور کلی و مشترک باید قدرت تحلیل بالا وخلاقیت زیادی داشته باشند.
لئو یاکوکا مدرک مهندسی صنعتی خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد و کار خود را در شرکت فورد موتورز به عنوان طراح صنعتی آغاز کرد و قبل از رسیدن به مقام ریاست شرکت فورد موفق شد مدل محبوب این شرکت یعنی فورد موستانگ را طراحی کند. بعدها وی مدیر عامل گروه تولیدی کرایسلر شد.

۷
خوشم آمد

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x