تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

دلایل افزایش سن ازدواج کدام است؟

  • کد خبر : 37733
  • 19 اردیبهشت 1393 - 9:21
دلایل افزایش سن ازدواج کدام است؟

اصغرمهاجری، روانشناس گفت: از مهمترین دلایل بالا رفتن سن تأهل می‌توان به مشکلات اقتصادی،‌ بیکاری،‌ بالارفتن مهریه و نبود مسکن و رشد صنعتی جامعه اشاره کرد.


کمال مهر:اصغر مهاجری، روانشناس گفت: سن مطلوب برای ازدواج براساس فرهنگ و جامعه متفاوت تعریف می‌شود در نتیجه سن مطلوبی برای ازدواج نمی‌توان تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه انگیزش و تمایل برای تشکیل خانواده پایین آمده و تمایل به طلاق بالا رفته گفت: از مهمترین دلایل بالا رفتن سن تأهل می‌توان به مشکلات اقتصادی بیکاری، بالا رفتن مهریه و نبود مسکن و رشد صنعتی جامعه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ارضای نیاز جنسی یکی از اهداف اولیه ازدواج است گفت: نیاز جنسی دارای ماهیت روانی و اجتماعی است که در صورت ازدواج از طریق درست ارضا می‌شود درغیر اینصورت به افزایش بی‌بند و باری، بزهکاری می‌انجامد.

مهاجری گفت: بین افزایش سن ازدواج و کاهش جرم ارتباط مستقیمی وجود دارد.

وی ادامه داد: در سبک زندگی حاکم و جاری در جامعه بویژه در کلانشهرها با تغییر سبک زندگی روبه هستیم و جامعه به سمت سبک مصرفی و لذب جویانه در حال پیشرفت است.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: جوانان امروز تعریف درستی از زندگی ندارند و مسئولیت پذیری را محدودیت تلقی می‌کند که چنین نگرش‌هایی باید اصلاح شود.

انتهای‌پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x