تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

آنکه دیگران را از منافقین پرهیز می‌داد، چگونه در دام نفاق افتاد؟

  • کد خبر : 37763
  • 19 اردیبهشت 1393 - 9:47
آنکه دیگران را از منافقین پرهیز می‌داد، چگونه در دام نفاق افتاد؟

مواظب باشید کورکورانه از آن‌ها اطاعت نکنید. شما ببینید سازمانی که (منافقین) ماسک اسلامی داشت یک دفعه از باطن پوسید و به دامن کمونیزم افتاد و مبارزان راستینی چون شهید شریف واقفی و شهید مرتضی صمدیه لباف را به جرم آنکه نخواستند چشم‌بسته تسلیم سازمان شوند به وضع فجیعی کشت.

رخدادهای ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۰

چکیده

  • آیت الله خامنه ای: من سوال می کنم از این آقایانی که در راس جریان های سیاسی برانداز قرار گرفته اند ؛ در طول مدت این دو سال و چند ماه کدام اعلامیه را بر علیه جریان متمایل به غرب در این کشور دادند؟
  • آیت الله خامنه ای با اشاره به رشادت بابی ساندز مبارز ایرلندی اظهار داشتند : ما پیام لب های خاموش بابی ساندز را شنیده ایم و به آن ایمان قاطع داریم این پیام پیام سقوط ابرقدرت ها و امپراطوری های سلطه گر جهانی است.
  • آیت الله منتظری : بیائید به پاس خون شهدا جمهوری اسلامی را تضعیف نکنید و برای حفظ انقلاب اسلامی و تداوم آن کاری نکنید که با اجتماعات محدود و کوچک و کارهای نسنجیده خود برای بلندگوهای بیگانه خوراک تبلیغاتی بسازید.

آیت الله خامنه ای خطاب به منافقین : کدام اعلامیه را علیه جریانات غرب گرا داده اید؟!

نماز جمعه امروز تهران نیز به مانند هفته های گذشته به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در محل دانشگاه تهرانه برگزار شد . آیت الله خامنه ای در خطبه های جمعه این هفته تهران خطاب به منافقین تاکید کردند : در این دو سال و چند ماه کدام اعلامیه را بر علیه جریان متمایل به عرب در این مملکت داده اید؟

منافقین حاضر نیستند با مومنین کنار بیایند ولی با کفار حاضرند …

ایشان با اشاره به سخن حضرت علی علیه السلام درباره منافقین اظهار داشتند : آنان با مومنین حاضر نیستند کنار بیایند و از موارد اختلافشان با مسلمانان بگذرند اما با کافران حاضرند با فراریان محکوم به اعدام حاضرند بسازند ، حاضرند با گروهک های ضد اسلامی کنار بیایند اما حاضر نیستند با خط اصیل اسلامی توافق کنند همیشه هم بهانه ای دارند. آیا ما باید چشم های خود را درباره این همه احادیث که درباره نفاق است ببندیم ؟

آیت الله خامنه ای افزودند : آیا قبول نکنیم که یک حرکت موذیانه نفاق زیر نقاب های گوناگون تلاش می کند برای نابود کردن دستاورد انقلاب مردم ؟

آیت الله خامنه ای: امروز در جامعه ما مردم شاید هنوز به درستی جبهه نفاق را نشناخته باشند دلیلش هم این است که فقط به یک جمع معین و محدودی از مردم منافق می گویند خوب است توجه کنیم که منافق را به خصلت هایش باید شناخت و جریان نفاق تشکیل می شود از یک خصوصیاتی که هر کسی و هر جمعی دارای آن خصوصیات است آن جمع و آن کس منافق است

نفاق با جریان کفر مرتبط است و به آن مدد می رساند

ایشان خاطر نشان کردند : اگر چه نفاق یک جریان مستقلی در داخل جامعه اسلامی است یعنی خود مستقلا یک دشمن دیگری برای حکومت اسلامی است اما با جریان کفر مرتبط است به آن ها مدد می رساند و از آن ها کمک می گیرد .

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : البته امروز در جامعه ما مردم شاید هنوز به درستی جبهه نفاق را نشناخته باشند دلیلش هم این است که فقط به یک جمع معین و محدودی از مردم منافق می گویند خوب است توجه کنیم که منافق را به خصلت هایش باید شناخت و جریان نفاق تشکیل می شود از یک خصوصیاتی که هر کسی و هر جمعی دارای آن خصوصیات است آن جمع و آن کس منافق است .

جریان نفاق زمینه ساز کفر است

ایشان افزودند : جریان نفاق زمینه ساز جریان کفر است یعنی چه ؟ یعنی هر هدفی هر نیتی کفر و استکبار نسبت به عالم اسلام تعقیب می کند جریان نفاق در داخل رسیدن به هدف را برای مستکبران آسان می سازد .

آیت الله خامنه ای تاکید کردند : کفرو استکبار جهانی نسبت به ایران چه چیز را امروز تعقیب می کند در زمان پیامبر چه چیزی را تعقیب می کرد مسئله در زمان پیامبر عبارت بود از یک تلاش وسیعی برای بر هم زدن بساط حکومت پیامبر علت مخالفت با پیامبر هم هیچ چیز جز اسلام نبود اگر پیامبر با آن منافقین می ساخت آن ها با او دشمن نمی شدند کما این که اگر با کافران یعنی با قیصر و کسری می ساخت علیه او هیچ اقدامی نمی کردند. امروز در ایران نیز مسئله دقیقا همین است کفر و استکبار جهانی با انقلاب اسلامی مخالف است .

ایشان با اشاره به خواسته مشترک آمریکا ، رادیو اسرائیل ، بی بی سی و منافقین برای سرنگونی دولت ایران گفت : منافق صریحا نمی گوید درود بر آمریکا ولی در عمل نشان می دهد که زمینه ساز کار آمریکا است . من سوال می کنم از این آقایانی که در راس جریان های سیاسی برانداز قرار گرفته اند ؛ در طول مدت این دو سال و چند ماه کدام اعلامیه را بر علیه جریان متمایل به غرب در این کشور دادند؟ در این کشور کسانی بودند که در راس پست های حساسی هم بودند اما همه دانستند که این ها جریان های آمریکایی و غربی را تعقیب می کنند شما یک اعلامیه بر علیه آنها دادید؟

ما پیام لب های خاموش بابی ساندز را شنیده ایم

آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به رشادت بابی ساندز مبارز ایرلندی اظهار داشتند : ما به او به چشم یک انسان مبارز فقط نگاه نمی کنیم ما پیام لب های خاموش بابی ساندز را شنیده ایم و به آن ایمان قاطع داریم این پیام پیام سقوط ابرقدرت ها و امپراطوری های سلطه گر جهانی است اگر ما امروز در میان یک منطقه دور از آن نواحی ، دور از منطقه قدرت های بزرگ جهانی توانسته ایم این حکومت الهی و اسلامی را که حکومت مستضعفین است به وجود بیاوریم همواره گفته ایم و تاکید کرده ایم که روزگار پایان امپراطوری های سیاسی به سر آمده است طاغوت ها دیگر باید بروند.

آیت الله خامنه ای: منافق صریحا نمی گوید درود بر آمریکا ولی در عمل نشان می دهد که زمینه ساز کار آمریکا است . من سوال می کنم از این آقایانی که در راس جریان های سیاسی برانداز قرار گرفته اند ؛ در طول مدت این دو سال و چند ماه کدام اعلامیه را بر علیه جریان متمایل به غرب در این کشور دادند؟

روزگار سقوط قدرت های شیطانی نزدیک است

ایشان ادامه دادند : وقتی یک جوان مبارز ایرلندی زیر گوش امپراتوری پیر و پوسیده بریتانیا با آن سوابق آن چنان مقاومتی می کند که دنیا را به خود متوجه می کند وجود یک چنین شخصی و مقاومت و رسوایی قدرت مقابل او موید همان سخنی است که اسلام به ما آموخته بود و ما بارها آن را تکرار کردیم و گفته ایم و خواهیم گفت روزگار سقوط قدرت های شیطانی و طاغوتی نزدیک است.

پیام آیت الله خامنه ای به همرزمان بابی ساندز در ایرلند و اروپا

خطیب جمعه تهران افزودند : من از این تریبون الهی به همه برادران و خواهرانی که در سراسر عالم علیه ظلم و استبداد قیام کرده اند و بخصوص به همرزمان این مبارز در اروپا ، ایرلند پیام می دهم مقاومت کنید و بدانید که پیروزی از آن مستضعفان است و بدانید که یک امت به پا خواسته در این سوی جهان پشتیبان و حامی شما است . (۱)

آیت الله منتظری : هواداران گروهک ها کورکورانه از سران خود اطاعت نکنند

آیت الله منتظری در خطبه های امروز نماز جمعه قم خطاب به هواداران گروهک ها تاکید کردند : کورکورانه از سرانتان پیروی نکنید .

وی درباره منافقین اظهار داشت : جوانان پیش از آن که تعقل و تدبیر نمایند احساساتی اند ، مواظب باشید که در دام گروهک های مشکوک و فاسد نیفتید و کورکورانه از آن ها اطاعت نکنید احتمال اشتباه سران و سردمداران خود را بدهید . شما ببینید سازمانی که (منافقین) او ماسک اسلامی داشت یک دفعه از باطن پوسید و به دامن کمونیزم افتاد و مبارزان راستینی چون شهید شریف واقفی و شهید مرتضی صمدیه لباف به جرم آن که نخواستند چشم بسته تسلیم سازمان شوند به وضع فجیعی کشت و چقدر از دختران را به فساد کشید .

وی ادامه داد : بیائید به پاس خون شهدا جمهوری اسلامی را تضعیف نکنید و برای حفظ انقلاب اسلامی و تداوم آن کاری نکنید که با اجتماعات محدود و کوچک و کارهای نسنجیده خود برای بلندگوهای بیگانه خوراک تبلیغاتی بسازید.

حمایت از نهضت های آزادی بخش وظیفه جمهوری اسلامی

آیت الله منتظری در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه قم اظهار داشت : جمهوری اسلامی وظیفه دارد که از همه نهضت های آزادیبخش جهان حمایت کند لذا ملت مسلمان ما بر خود لازم می داند که از مبارزه ملت قهرمان ایرلند علیه استثمار پیر انگلیس پشتیبانی کند.(۲)

پی نوشت:

۱-  جمهوری اسلامی ، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۸

۲-  جمهوری اسلامی ، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۸ ، مطالعه سخنان آیت الله منتظری درباره گروهک های برانداز از جمله منافقین و نهیب وی خطاب به جوانان فریب خورده که به پاس احترام خون شهدا جمهوری اسلامی را تضعیف نکنید آدمی را به تامل وا می دارد که چگونه شد فردی که چنین بصیرتی نسبت به گروهک هایی چون منافقین داشت چند سال بعد تبدیل به سخنگوی منافقین شد تا آن جا که پیر و مرشد انقلاب در نامه تاریخی ۶ فروردین ماه سال ۱۳۶۸ خود به آیت الله منتظری تاکید کردند «از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید» و در ادامه خاطر نشان کردند «شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند.» و با اشاره مجدد به ارتباط آیت الله منتظری با منافقین افزودند «به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم.مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید.» به راستی دعوت مردم به نیکی و فراموش ساختن خود آن هم از سوی مبارزی که عمری به خیانت ها و جنایت های منافقین آگاهی داشته و این خیانت ها را در تریبون های عمومی از جمله نمازجمعه یادآور می شد چه معنایی می تواند داشته باشد ؟ جز آن که عدم توجه به اطرافیان آدمی را هر چند عالم و آگاه باشد به تدریج منحرف می سازد تا آن جا که در برابر ولی امر خود بایستد ؟ امام خمینی در نامه تاریخی خود به این نکته نیز اشاره می کنند و از آیت الله منتظری می خواهند «سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.» و ای کاش آیت الله منتظری چنین می کرد و آن نمی شد که ۲۰ سال بعد از وفات امام زمانی که آیت الله منتظری روی در نقاب خاک کشید از کاخ سفید آمریکا برای مرگ او پیام تسلیت صادر شود و پیکرش بر روی دوش ضد انقلابی تشییع گردد که به هیچ امر مقدسی اعتقاد نداشته و ندارند …

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930218000286#sthash.IC6H80ZV.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x