تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

دیدار محمود عباس با سوزان رایس در رام الله

  • کد خبر : 37469
  • 17 اردیبهشت 1393 - 8:09
دیدار محمود عباس با سوزان رایس در رام الله

یک مقام فلسطینی روز سه شنبه اعلام کرد “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه در رام الله با سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا برای گفتگو در خصوص روند صلح اسرائیل – فلسطینیان دیدار خواهد کرد.


به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛ حنا عمیره عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به رادیو صدای فلسطین گفت هدف از سفر این مقام آمریکایی احیای مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی هاست.
مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی ها ماه گذشته به طور رسمی پایان یافت.
این مقام فلسطینی، اسرائیل را به علت فعالیت های شهرک سازی و خودداری از آزاد کردن آخرین گروه از زندانیان فلسطینی که قرار بود آزاد شوند، عامل « شکست » مذاکرات صلح خواند.
مذاکرات صلح با میانجیگری آمریکا بین اسرائیل و فلسطینیان که قرار بود طی نه ماه برگزار شود، ۲۹ آوریل بدون دستیابی به پیشرفتی قابل توجه پایان یافت.
طی این دوره مذاکرات، آمریکا تلاش کرد دو طرف را به توافق در خصوص یک طرح ساختاری ترغیب کند که به مذاکرات وضع نهایی برای پایان دادن به مناقشه طولانی مدت بین دو طرف منجر شود.
عمیره گفت :« اگر آمریکا به طور جدی بخواهد نقش خود را به عنوان یک حامی صلح ایفا کند،‌ باید اسرائیل را به دست برداشتن از سیاست هایی که برقراری صلح را تضعیف می کند، متقاعد کند ».
با این حال، وی افزود آمریکا همواره بر فلسطینیان فشار وارد کرده و تهدید کرده است کمک مالی خود را به دولت فلسطین در حمایت از مواضع اسرائیل، قطع خواهد کرد.
عمیره خاطر نشان کرد :« آمریکا در حال تلاش است همانند یک میانجیگر صلح باشد، اما در واقع این طور نیست ».
سوزان رایس قرار است برای برگزاری مذاکراتی با محمود عباس وارد شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن شود.
وی همچنین قرار است با مقامات اسرائیلی دیدار کند.
در عین حال، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گزارش ها را مبنی بر این که آمریکا تیم مذاکره کننده ای را که مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی ها را میانجیگری می کرد، منحل کرده است، تکذیب کرد.
این وزارتخانه افزود مارتین ایندایک فرستاده صلح آمریکا برای رایزنی با دولت این کشور بازگشته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x