تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بمب‌گذاری شبکه “نسیم” در خانه‌های شما

  • کد خبر : 37553
  • 17 اردیبهشت 1393 - 9:35
بمب‌گذاری شبکه “نسیم” در خانه‌های شما

توپخانه شبکه “نسیم” بمب‌های خنده را به سمت منازل شما شلیک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون کمال مهر، “علی دارابی” معاون سیما در افتتاحیه سومین جشنواره جام جم نوید راه‌اندازی شبکه نسیم را داد و گفت: که شبکه تلویزیونی “نسیم” به زودی و در آستانه میلاد حضرت محمد (ص) به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود و به دنبال آن ۱۰ شبکه دیگر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و به محض فراهم شدن بودجه شبکه “کودک و نوجوان” هم راه‌اندازی می‌شود.

بنابراین گزارش؛ شبکه “نسیم” دوشنبه ۱۵ مهر ۹۲ پخش آزمایشی خود را آغاز کرد و مجموعه‌ای از برنامه‌های کوتاه،‌ آموزنده و مفرح را با هدف افزایش نشاط و سرگرمی در جامعه را روی آنتن برد و با پخش تولیدات مردمی به صورت یک شبکه تعاملی پرقدرت در خدمت ملت ایران قرار گرفت.

در ادامه این گزارش؛ دیگر استان‌ها در سراسر کشور توانستند براساس برنامه‌ریزی شبکه استانی خود شاهد پخش آزمایشی برنامه‌های شبکه “نسیم” باشند.

*”نسیم ۴ ساعته شد 

با آغاز به کار رسمی شبکه تلویزیونی “نسیم”، روزانه چهار ساعت برنامه جدید پخش شد و به دنبال آن چهار ساعت تکرار برنامه‌ها در دستور کار این شبکه تلویزیونی قرار گرفت.

*به بهانه آغاز به کار شبکه “نسیم” 

آیا تلویزیون می‌تواند با شبکه تازه تاسیس “نسیم” لبخندی بر لبان مخاطبان بنشاند؟ این سوالی است که برای بسیاری از اهالی رسانه در تولید هر شبکه تلویزیونی برای اصحاب رسانه تولد هر شبکه خبری فرخنده محسوب شده و این واقعیت را باید در نظر گرفت که هیچ یک از شبکه‌ها قرار نیست جایگزین دیگری شود.

شبکه تلویزیونی “نسیم” با محوریت طنز راه‌اندازی شد و با رویکرد و مفهوم طنز، نشاط و سرگرمی برنامه‌های بسیاری را روی طول موج خود قرار داد.

بنابراین گزارش، طنز فارغ از یک ژانر پرطرفدار از حیث برنامه‌سازی و مخاطب شناسی، یک ضرورت اجتماعی برای جامعه بوده است که نشاط و شادی در آن کمرنگ شده و حتی فراتر از آن شاد بودن را بلد نیست. شبکه “نسیم” می‌تواند روزنه‌ای مجازی به دنیای شادمانی جامعه باشد که کارکردهای روانشناختی فراتر از کارآمدی رسانه‌ای را داشته باشد، شبکه “نسیم” می‌تواند علاوه بر سرگرم کنندگی، شاد زیستن را نیز به جامعه آموزش دهد.

شبکه “نسیم” به عنوان یک شبکه تخصصی پرداختن به طنز، توانسته نظر مخاطبان عام را هم به خود جلب کند و در کنار تولید برنامه‌های طنز عامه پسند از طنز فاخر هم غافل نشود و این امر فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های ممکن است.

*کمیت‌ فدای کیفیت نشد 

خوشبختانه شبکه تلویزیونی “نسیم” توانست با نمایش آثار کیفی توجه مخاطبان را به خود جلب کند و این امر مهمترین مسئله در خصوص راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی است. شبکه‌های تازه تاسیس از حیث موضوع، شبکه‌هایی تخصصی محسوب خواهند شد که خوشبختانه دایره به کارگیری لغایت تخصص آن آنقدر می‌رود نبوده که فقط مورد توجه قشر خاصی شود.

*مخاطب شناسی ضرورت شبکه‌های تازه تاسیس 

در ادامه این گزارش باید گفت :که مخاطب شناسی به دلیل نیاز افراد متخصص و اندیشمند باید در اولویت دستور کار شبکه‌ها قرار گیرد که شبکه “نسیم” توانست در طی مدت زمان آغاز به کار آزمایشی خود، طبق این قوانین پیش رود.

شبکه “نسیم” برای جلب رضایت بیشتر مردم باید از موازی کاری و پخش سریالها‌ی تکراری مثل شبکه “تماشا” دوری کند و اقدام به تولید مجموعه‌های نمایشی جدید را در دستور کار خود قرار دهد و امیدواریم بستری برای تولید طنز با قلم طنزپردازان بزرگ کشور شود.

*اظهارنظر برخی از هنرمندان درباره شبکه “نسیم” 

بنابراین گزارش، “بهنوش بختیاری” تنها کسی بود که وقتی در خصوص شبکه “نسیم” از او پرسش شد با نگاهی روشن و امیدوارانه گفت: من جزء کسانی بودم که نهایت سعی خود را برای تبلیغ این شبکه تلویزیونی کردم و معتقدم شبکه تلویزیونی “نسیم” بتواند فضایی روحی افراد را شاد نگه دارد و این کار بزرگی است، به دلیل اینکه پس از گذراندن یک روز سخت و پر از دغدغه، تماشای یک کار طنز می‌تواند خستگی را از روح و جسم مردم دور کند و معتقدم افرادی باید برای این شبکه سرمایه‌گذاری کنند و با دست بازتر و خط قرمزهای کمتر، شبکه “نسیم” دست به تولید سریال‌های طنز کند.

در ادامه این هنرمند کشورمان تاکید کرد: حضور نویسندگان عرصه طنز می‌تواند اطلاعات به روزتری را در قالب شادی و نشاط در قالب آثار نمایشی، تقدیم مخاطبان خود کند و با پرداختن به سوژه‌های جدید و ابتکاری بتواند ماهواره را از زندگی برخی از مردم حذف کند.

به دنبال اظهار نظر و ابراز امیدواری بسیاری از هنرمندان از شبکه تازه تاسیس “نسیم”، “رامین ناصر نصیر” بازیگر با سابقه آثار طنز دهه ۷۰ گفت: اگر شبکه “نسیم” تصمیم به تولید برنامه بگیرد آن زمان می‌توان حرفهای بسیاری را در خصوص جذب مخاطب بزنیم، باید در نظر گرفت که کیفیت برخی از آثار طنز به دلیل کمبود بودجه پایین آمده و برخی از افراد که طنز را نمی‌شناسند وارد این حوزه کاری شده‌اند امیدوارم شبکه “نسیم” با پرداخت به سوژه‌های روز و به کار گیری افراد متبحر و طنزپردازان زبده، شبکه‌ای خاص با برنامه‌های ویژه‌ای را روی آنتن داشته باشند.

*جلسه مدیر شبکه “نسیم” با “امیرحسین رستمی” 

بنابراین گزارش، “امیرحسین رستمی” طی جلسه‌ای که با مدیر شبکه “نسیم” داشت، گفت: تصمیم به ساخت مجموعه‌ای طنز را دارم که باید شرایط خاصی برایش فراهم شود و اگر قرار باشد که شبکه “نسیم” به پخش آثار تکراری بپردازد، اقدام جدیدی را انجام نداده است. شنیده‌ام که در طی مدت پخش آزمایشی این شبکه تلویزیونی، پیامک‌هایی از سوی مخاطبان مبنی بر رضایت آنان به دست مدیران مسئول رسیده و این امر نشان می‌دهد که مدیران باید از پتانسیل‌ها استفاده کنند تا مخاطبان دیگر سراغ شبکه‌های دیگر خارجی نروند.

در پایان این گزارش؛ هنرمندان کشورمان ضمن آرزوی موفقیت برای شبکه “نسیم” و کسانی که به دنبال تولید آثاری ماندگار هستند، آمادگی خود را برای همکاری نمایشگاهی طنز در گفتگویی با اصحاب رسانه خطاب به مدیران اعلام کردند.

گزارش از: الهه علیزاده/ 

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x