تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2

“نفرین” ملیحه، دامن تروریست خطرناک را گرفت +عکس

  • کد خبر : 37234
  • 16 اردیبهشت 1393 - 8:54
“نفرین” ملیحه، دامن تروریست خطرناک را گرفت +عکس

شهر دوما یکی از مهم‌ترین دژهای گروه های تروریستی در استان ریف دمشق که با توجه به نحوه سنگربندی و استقرار تروریست‌ها در ارتفاعات آن، کارشناسان نظامی این منطقه را کانون تروریسم توصیف می‌کنند، اینک به عرصه خودزنی تروریست‌ها تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم؛  این شهر با توجه به درگیری و تسویه حساب ها بین گروه های تروریستی به مثابه یک آتشفشان فعال است که هر لحظه ممکن است منفجر شود، زیرا هریک از این گروه ها در صدد تثبیت نفوذ خود در این شهر و کنار زدن سایر گروه هاست.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری “المنار”، با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: درگیری های عقیدتی، تکفیر، تبادل خیانت و اختلاف درباره اموالی که از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای برخی از گروه های تروریستی در حال جنگ در سوریه ارسال  می شود، از جمله مسائلی است که این شهر را در آستانه انفجار و جنگ تمام عیار ترویست ها، قرار داده است.

شهر دوما یکی از مهم ترین شهرهای استان ریف دمشق در سوریه و مرکز اداری آن محسوب می شود. این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۴ ، با ۵۰ هزار نفر جمعیت، در فاصله حدود ۹ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

گروه های تروریستی مختلفی از نخستین ماه های آغاز بحران سوریه در این شهر مستقر شده اند که مهم ترین آنها موسوم به “جیش الاسلام” به سرکردگی زهران علوش، گروهک تروریستی “الخضرا”، گروهک تروریستی “جبهه النصره” و .. است.

گروهک تروریستی علوش به علت برخورداری از حمایت مالی و تسلیحاتی طرف های مختلف به ویژه ریاض، قدرتمندترین این گروه ها محسوب و حتی  گفته می شود که “بندر بن سلطان” رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان، جیش الاسلام را تاسیس کرده است.

خودزنی گروه های تروریستی

خودزنی گروه های تروریستی مستقر در دوما، امری کاملا آشکار است و به دنبال همین درگیرها بود که گروه های مسلح خبر هلاکت ابهام آمیز “عدنان خبیه” ملقب به “ابوعمار” یکی از مهم ترین سرکردگان گروهک های تروریستی و نفر دوم ارتش آزاد در دوما را یک شنبه شب اعلام کردند.

“خبیه” یکی از خطرناک ترین افراد تحت تعقیب در سوریه و نخستین کسی بود که در مقابل ارتش سوریه دست به سلاح برد. وی ۳۶ سرباز ارتش سوریه را پس از حمله به یک پادگان در سال ۲۰۱۲ اعدام کرد.

اما نکته عجیب در این میان نحوه اعلام خبر هلاکت “خبیه” بود که مرکز هماهنگی تروریست ها در دوما در مورد هلاکت این تروریست از تعبیر “شهادت” استفاده و اعلام کرد که “دست خیانت” در شهر دوما وی را کشته است!

عبارت “دست خیانت” بیانگر آن است که سایر گروهک های تروریستی وی را به هلاکت رسانده اند، به ویژه آن که اخبار منتشر شده قبل از هلاکت وی حکایت از آن دارد که اختلافات شدیدی بین ابوعمار و سرکردگان النصره و ارتش آزاد درخصوص نبرد “الملیحه” و پیروزی های بزرگ ارتش سوریه در این شهر به وجود آمده بود، زیرا “خبیه” اصرار داشت که جنگ در الملیحه ادامه یابد اما ارتش آزاد و النصره این شهر را از نظر نظامی از دست رفته می دانستند.

پیش از این نیز اختلافات شدیدی بین گروه های تروریستی در دوما، عربین و الملیحه بوجود آمده بود و این گروه ها با صدور بیانیه هایی تهدید آمیز یکدیگر را خائن توصیف کرده بودند و اتهامات یکی از سرکردگان گروه های مسلح در زمان دفن خبیه موید این اختلافات است.

خاطرنشان می شود که خبیه پس از تسویه حساب های متعدد بین گروه های تروریستی که حتی معارضان سیاسی را نیز هدف قرار داد، به هلاکت رسید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x