تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

انبار کردن ۳۰ شیر درقفسی تنگ+تصاویر

  • کد خبر : 37359
  • 16 اردیبهشت 1393 - 11:56
انبار کردن ۳۰ شیر درقفسی تنگ+تصاویر

انتشار تصاویری دردناک از آزار حیوانات در سیرک قشم که در نگاه اول به نظر می رسد چیدمانی هنری از مجسمه ها و یا محصول فتوشاپ و نقاشی و مونتاژ است در حالیکه قفسی تنگ است که در آن ۳۰ قلاده شیر آفریقایی انبارشده اند.

به گزارشکمال مهربه نقل ازمشرق، پنهان کردن حیوان آزاری سیرک ها با ابزارهای رسانه ای امروزه،  تقریبا محال است و حیوان آزاری هایی که تا کنون در خفا و زیر چادرهای رنگین سیرک انجام می شد، روز به روز بیشتر به رسانه ها راه می باید. در آخرین نمونه، پرده از شرایط وحشتناک نگهداری شیرهای آفریقایی در سیرکی در جزیره قشم برداشته شده و تصاویر نحوه انبار کردن نزدیک به ۳۰ شیر در قفسی تنگ به طور مستند منشر می شود.
مدیر دیده بان حقوق حیوانان در این باره به خبر نگار مهر می گوید: به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده در کشور اسلامی ایران   مراجع تقلید در حصوص حیوان آزاری در سیرک ها فتوا صادر کنند.

به اعتقاد شهرام امیری شریفی، حتی لحظه ای درنگ کردن در برخورد با این پدیده شوم، بدوی و غیر اخلاقی از جانب سازمان محیط زیست به عنوان مرجع بازرسی و صدور مجوز برای سیرک ها و همچنین سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع تعیین سلامت حیوانات و مسایل مرتبط با بهداشت حیوانات پذیرفتنی نیست.

انبار کردن 30 شیر درقفسی تنگ

وی اظهار داشت: در حالیکه سال گذشته انتشار خبری مبنی بر انتقال یک خرس متعلق به حیات وحش که قابلیت بازگشت به طبیعت را داشت از باغ پرندگان ماهان رشت به باغ وحش بابلسر، پرده از نقل و انتقال حیات وحش با هدف آموزش برای سیرک برداشت اما سازمان محیط زیست واکنشی نسبت به آن نشان نداد.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات تصریح کرد: این در حال است که اگر اتفاق مذکور در کشوری دیگر رخ می داد در زمره قاچاق حیات وحش دسته بندی می شد و برخورد های قانونی بسیار جدی با متخلفان انجام می شد.

انبار کردن 30 شیر درقفسی تنگ

وی افزود: خواسته فعالان حقوق حیوانات کشور، برچیده شدن بساط کاسبی با حیوانات در کل کشور در اسرع وقت است تا عده ای سودجو بیش از این با چنین رفتاری  آبروی یک کشور و یک ملت را در مجامع بین المللی به سخره نگیرند.

در دنیای امروز حتی نگهداری از حیوانات به سبک و سیاق باغ وحشهای ایران، حیوان آزاری تلقی می شود حالا باید دید طرفداران حقوق حیوانات برای انبار کردن ۳۰ قلاده شیر دریک قفس دو متری  و آماده کردن شیر های بی نوا  برای حرکات نمایشی و سرگرم کردن مردم با انواع روش های ناجوانمردانه چه عنوانی می گذارند و سازمان محیط زیست چه واکنشی نشان می دهد.

انبار کردن 30 شیر درقفسی تنگ
انتهای پیام/
ا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x