تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

اگر عسل را اینگونه بخورید، شما را لاغر می کند

  • کد خبر : 36803
  • 14 اردیبهشت 1393 - 9:01
اگر عسل را اینگونه بخورید، شما را لاغر می کند

بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود .


به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،نتایج مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که مصرف عسل و به ویژه یک قاشق چای خوری قبل از خواب، موجب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود. عسل یک ماده غذایی طبیعی، شیرین و پر خاصیت است که قند‌های اصلی تشکیل دهنده آن فروکتوز و گلوکز بوده و حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و نیز عناصر کمیاب است که مواد غذایی کمتر از آنها در بر دارد.

طبق تحقیقات یک گروه محقق انگلیسی، در یک برنامه غذایی کاهش وزن می‌توان از غذای معمول خانواده، تنقلات و انواع دسر‌ها که معمولا در رژیم غذایی لاغری تجویز می‌شوند، استفاده کرد، به شرط اینکه به جای شکر از عسل برای شیرین کردن آنها استفاده شده باشد. علاوه بر این با جایگزین کردن عسل به جای شکر در طول روز و افزودن یک قاشق عسل در نوشیدنی گرم و مصرف آن قبل از خواب، مکانیزم‌هایی که در مغز، نیاز بدن به شیرینی را تحریک می‌کند، از کار می‌افتند.

بیشتر چربی‌ها به عنوان یک منبع مصرف نشده در بدن ذخیره و باعث حجم و وزن می‌شود و عسل باعث به کار گیری چربی‌های ذخیره شده می‌شود و با سوزاندن آن انرژی فعالیت روزانه را فراهم می‌کند و با کاهش وزن تدریجی، از چاقی پیشگیری می‌کند.
مصرف یک نوشیدنی شیرین شده با عسل در شب هنگام موجب کاهش استرس شبانه فرد می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد تا راحت‌تر بخوابد و در نتیجه بدن فرد فرصت پیدا می‌کند تا به بازیابی و سوخت و ساز بپردازد، نه اینکه فقط ذخیره کند. همین امر موجب سوزاندن چربی بدن می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x