تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

واشنگتن: مذاکرات با تهران بسیار جدی است/ مشخص نیست به توافق نهایی برسیم

  • کد خبر : 36747
  • 13 اردیبهشت 1393 - 10:49
واشنگتن: مذاکرات با تهران بسیار جدی است/ مشخص نیست به توافق نهایی برسیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب در واکنش به یادداشت اخیر «محمدجواد ظریف» در نشریه «فارن افرز»، مذاکرات با تهران را «بسیار جدی و واقعی» توصیف کرد، اما گفت هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که بتوان به توافق نهایی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری کمال مهر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب به یادداشت اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مورد مذاکرات هسته‌ای، واکنش نشان داد و گفت مشخص نیست که بتوان به توافق نهایی با ایران دست یافت، اما مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی پیش می‌رود و طرفین به طرزی بی‌سابقه وارد جزئیات شده‌اند.

آقای ظریف چند هفته قبل در مطلبی که در نشریه «فارن افرز» منتشر شد، با اشاره به «روند سریع پیشرفت مذاکرات»، نسبت به امکان حل مناقشه هسته‌ای، ابراز امیدواری کرده بود.

«مری هارف» که در نشست خبری هفتگی صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد این یادداشت گفت: «خوب، فکر می‌کنم ما در دیدگاه واقع‌بینانه اشتراک نظر داریم، اما همانطور که پیش از این هم گفته‌ایم، همه ما بر سر میز مذاکره با حسن نیت گفت‌وگو می‌کنیم. همه ما به اینکه این توافق صورت گیرد، متعهد هستیم. اما آیا این بدان معنی است که این اتفاق رخ می‌دهد؟ نظری ندارم. آیا همه ما خواهیم توانست تصمیمات دشوار اتخاذ کنیم؟ نمی‌دانم. فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از ما الان بتواند با قاطعیت به این سوالات پاسخ دهد.»

وی افزود: «اما واقعیت این است که ما داریم به طرزی بسیار جدی و واقعی در مورد جزئیاتی گفت‌وگو می‌کنیم که پیش از این هیچ‌گاه تا این سطح در موردشان صحبت نکرده بودیم. این بهترین شانسی است که تاکنون برای حل دیپلماتیک این موضوع داشته‌ایم. ما نسبت به شانس‌هایی که داریم، واقع‌گرا هستیم. شما شنیدید که رئیس‌جمهور گفت شانس ۵۰-۵۰ است. اما ما با علم به اینکه این بهترین و موثرترین فرصت برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، وارد مذاکرات شده‌ایم و متعهدیم تا تلاش خود را برای به نتیجه رساندن آن، انجام دهیم.»

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز ۲۳ اردیبهشت دور جدیدی از مذاکرات جامع هسته‌ای را در شهر وین اتریش آغاز می‌کنند. طرفین می‌گویند از این دور، بحث بر سر پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای، آغاز می‌شود.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x