تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

سخنان جدید احمدی‌نژاد درباره مشایی/عجیب‌ترین محل ثبت‌نام یارانه/ راز لباس “بشار اسد” در سفر به معلولا

  • کد خبر : 35921
  • 07 اردیبهشت 1393 - 7:40
سخنان جدید احمدی‌نژاد درباره مشایی/عجیب‌ترین محل ثبت‌نام یارانه/ راز لباس “بشار اسد” در سفر به معلولا

زن ایرانی مربی زبان فارسی به افسران ارتش آمریکا، رهبر کره شمالی در میان زنان نظامی، راز لباس “بشار اسد” در سفر به معلولا، سخنان جدید احمدی‌نژاد درباره مشایی و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۶ اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

سخنان جدید احمدی‌نژاد درباره مشایی/ نگرانی از اقتصاد کشور

 سفر اخیر “محمود احمدی‌نژاد” به مشهد و دیدار صبح جمعه وی با مسوولان ستادهای انتخاباتی و حامیان دانشجویی و رسانه‌ای وی، شائبه آغاز فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی وی را پررنگ کرده است. احمدی‌نژاد در مشهد از مهدویت و نقش انقلاب اسلامی در پررنگ شدن بحث ظهور در میان ملت‌‌ها سخن گفته است. حامیان وی هم درصددند برنامه سخنرانی برای احمدی‌نژاد در استان‌ها تدارک ببینند.

به گزارش جهان، در جلسه تنظیم برنامه سفرهای وی پیشنهاد شده به مناسبت ۱۳ رجب و یا ۲۷ رجب وی سفری به شهر قم داشته و در این شهر سخنرانی نماید. رئیس‌جمهور سابق همچنین در دیدارهای اخیری که با حامیان خود داشته است، در پاسخ به این سوال که آیا در نگاه شما نسبت به “مشایی” تغییری به وجود آمده یا خیر؟ گفته است: ” این را که خودتان می‌دانید، من یعنی مشایی و مشایی یعنی من.”

محمود احمدی‌نژاد در همین حال، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور تهیه کرده و با آمار و ارقام مدعی شده که ادامه چنین روندی باعث نابسامانی و نگرانی خواهد بود. وی این گزارش را برای برخی مسوولان ارشد نظام ارسال کرده است.

راز لباس “بشار اسد” در سفر به معلولا

به گزارش مشرق، “بشار اسد” در دو سفر خود به “معلولا” بنا به دلایلی از یک کت و شلوار استفاده کرد. علت یک مدل بودن لباس وی به خاطر فقر و یا تعداد اندک لباس‌های وی نیست زیرا بشار اسد به عنوان یک رئیس جمهور کت و شلوارهای بسیاری دارد که می‌تواند به راحتی در هر مناسبتی یک لباس رسمی جدیدی به تن کند. اما این که او در سفر به معلولا از کت و شلوار دست‌دوز صد در صد کتان استفاده کرده به دلیل آداب و رسومی است که در دین مسیحیت وجود دارد به این ترتیب که آنها هنگام ورود به اماکن مقدس خود این نوع لباس‌ها را بر تن می‌کنند.

همان‌طور که زنان هنگام ورود به کلیسا و اماکن مقدس مربوط به مسیحیان یا مسلمانان پوششی بر سر خود قرار می‌دهند که نشان‌دهنده نوعی احترام و پایبندی به سنتی مسیحی است که مسحیان روشنفکر دینی از آن به عنوان کفن مقدس یاد می‌کنند و در کتابی در تورینو به آن اشاره شده است. آنها معتقدند این کفن نماد رنج‌ها و دردهایی است که خداوند به جای ما آن را متحمل شده است، همان‌طور که نسبت به یوحنا و مریم مقدس زمانی که در کنار صلیب ایستاده بودند اتفاق افتاد.

در بیان اهمیت این کفن مقدس در کتاب‌های دینی که به قلم کشیش‌های مسیحی نوشته شده، آمده است که این کفن را “یوسف الرامی” برای مسیح(ع) خرید و وی را با آن کفن کرد. این کفن پس از آن توسط “تادئوس” به “اودسا” و پس از چند قرن به قسطنطنیه و سپس به فرانسه منتقل شد تا آن که در شهر تورینو ایتالیا مستقر شد. پس از آن بود که کتان به مهمترین عنصر تشکیل دهنده لباس کسانی تبدیل شد که نه تنها دارای گرایشهای دینی مسیحی هستند بلکه از روحیه دینی و معنوی برخوردارند. کسانی که تاریخ زندگی “عیسی مسیح (ع)” را مطالعه کرده‌اند نسبت به این موضوع آگاهی دارند.

تابناکاولین پمپ بنزین ایران 

عجیب‌ترین محل ثبت‌نام یارانه

عصر امروز نوشت: یکی از قصابی‌های کشور در اقدامی متفاوت به محل ثبت‌نام دریافت یارانه‌های نقدی تبدیل شد.

عکس با مورینیو، رییس مافیا را از حبس ابد نجات داد

به گزارش المیادین به نقل از روزنامه “لاگازتا دیلّو اسپرت” ایتالیا، “سزار باگانو” یکی از سران مافیا به اتهام قتل “کارمن آموروزو” در پنجم مارس سال۲۰۰۶  و به گواهی شاهدان عینی متهم شد و محکومیت حبس ابد انتظارش را می‌کشید و از سوی دیگر، وکیل این رییس مافیا، تصویری از او یافت که وی را در کنار “خوزه مورینیو” دقیقا در تاریخ وقوع جرم در شهر بارسلونای اسپانیا نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، جایی که مربی پرتغالی به عنوان مدیر فنی چلسی پیش از انتقالش به اینترمیلان ایتالیا حاضر بود و تیمش را برای بازی در رقابت‌های قهرمانی اروپا آماده می‌کرد. ارائه این تصویر به دادگاه باعث تبرئه باگانو و دستگیری شاهدان شد.

زندگی روزمره مردمان کره شمالی 

تابناک نوشت: گرچه محدودیت‌های فراوانی در خصوص تهیّه عکس و گزارش‌های میدانی از سوی حکومت کره شمالی برای خبرنگاران وضع شده و حتی مردمان این کشور نیز به آسانی نمی‌توانند از زندگی خود عکس و فیلم به ثبت برسانند، لیکن بخشی از بهترین تصاویر ثبت شده در سال۲۰۱۳ از این کشور که به دنیای بیرون درز پیدا کرده، توسط نشریه گاردین به نمایش گذاشته شده است.

زن ایرانی مربی زبان فارسی به افسران ارتش آمریکا 

“ساناز توفیق‌راد” ۳۴ ساله که در دهه ۱۹۹۰ به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرده و در دانشگاه برکلی روابط بین‌الملل خوانده است، هم‌اکنون مربی زبان فارسی برای افسران و درجه داران ارتش آمریکا است.

به گزارش عصر ایران، توفیق راد در “مونتری” کالیفرنیا اقامت دارد و یکی از علاقه‌مندان به ورزش دو و مسابقات ماراتن است. تصویر سمت راست توفیق راد را در دهه ۱۹۹۰ در ایران نشان می دهد و تصویر سمت چپ حضور امسال او در مسابقات دوی ماراتن در کالیفرنیا است.

رهبر کره شمالی در میان زنان نظامی 

شفاف نوشت:‌ خبرگزاری رسمی کره شمالی تصاویر زیر را از بازدید “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی از یکی از پایگاه های نظامی ارتش این کشور منتشر کرد. این پایگاه نظامی محل آموزش سربازان زن است.


نان حلال


مزار پدر حضرت “عبدالعظیم حسنی” کجاست؟

مزار “سلطان میرعبدالله واحد شهید”، نوه امام حسن مجتبی (ع) و بنا به گزارش برخی منابع تاریخی پدر حضرت عبدالعظیم حسنی در جنوب شهر هرات افغانستان قرار دارد و این مکان در جنوب شهر “کهنه هرات” و پس از میدان “فیروزآباد” که بعدها به دروازه قندهار و اکنون به “میدان شهدای ۲۴ حوت (اسفند)” تغییر نام یافته قرار دارد. محل زیارت و مزار میرعبدالواحد شهید که به “سلطان آقا” معروف است از گذشته‌های دور یکی از  قبرستان‌های اصلی اهل تشیع در شهر هرات بوده و به همین خاطر بسیاری از شیعیان هرات در همین محل مدفون هستند.

به گزارش فارس، در سنگ بزرگی که بر روی مزار میرعبدالله شهید نصب شده وی را چنین معرفی می‌کند، “افتخار آل عبد مناف امیر عبدالله الواحد ابن الامام الهمام”، خلاصه اولاد عترت نقاوه، احفاد ملت ظاهره امیر زیدبن الامام، شجره روضه کرم و کرامت ثمره سیالت و امامت امیرالمومنین حسن ابن اسدالله الغالب علی ابن ابی طالب(ع).

در این آرامگاه ۲ سنگ قدیمی از جنس مرمر نصب شده که بر روی یکی زندگی کامل میرعبدالله الواحد شهید نوشته شده و در رواق بالای سر در دیوار غربی زیارتگاه نصب شده است. “اسیر هروی” در کتاب خود با عنوان “رساله سلطان میرعبدالله الواحد شهید”، این سنگ‌ها را به صورت مفصل، تحلیل و بررسی کرده است. در کتاب “هرات، دیروز، امروز” که توسط مرکز اسناد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، منتشر شده آمده: بنابر اظهارات شفاهی، ایشان “پدر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی” می‌باشد که در شهر ری در نزدیکی تهران مدفون است.

اسرای اسراییلی در اختیار سوریه 

مشرق نوشت: سربازان اسراییلی اسیر شده توسط ارتش سوریه در جنگ یوم کیپور – ۱۶ اکتبر ۱۹۷۳.


اخراج شماری از ایرانیان توسط رژیم عراق در ۶ اردیبهشت ۱۳۴۸

ایرنا نوشت: ششم اردیبهشت ۱۳۴۸، رژیم عراق به دلیل شدت یافتن اختلاف‌های مرزی با ایران ، شماری از ایرانیان را اخراج کرد.

حضور سگ”کری” در کنفرانس خبری! 

تابناک نوشت: “جان کری” وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن سگ خود را به همراه داشت و در زمان پرسش خبرنگاران طناب این قلاده سگ را در دست داشت. این کار وزیر خارجه آمریکا مایه تعجب حاضران شد.


رییس شورای هماهنگی ادیان اسراییل تحت تاثیر کتاب ” در جستجوی حسن” 

به گزارش عصر ایران به نقل از “هافینگتون پست ” ران رانیش رییس شورای هماهنگی ادیان در اسراییل با نگارش یک گزارش از نتایج مصاحبت اخیرش با ” ترنس وارد ” و همسرش در فلورانس ایتالیا ، نوشت که مصاحبت دو روزه با این نویسنده آمریکایی ایرلندی‌تبار تا چه میزان روی کلیشه‌های ذهنی ساخته شده از سوی رسانه‌های غربی و اسراییل علیه ایران تاثیر گذاشته  و او در مصاحبت با ترنس دیدگاه جدیدی نسبت به ایران، حکومت ایران و فرهنگ و جامعه مدنی پویای ایران یافته است.

رانیش (kronish) مطلب خود را از کلیشه‌ها و تصویر رایجی که در ۳۵ سال گذشته از ایران در رسانه‌های غربی درست شده، آغاز می‌کند و می‌گوید در سفری در ماه مارس (یک ماه پیش) به ایتالیا برای شرکت در یک کنفرانس بین ادیانی این فرصت را یافته تا به همراه همسرش به ویلای “ترنس وارد” در فلورانس برود و دو روز را در آنجا درباره فرهنگ و تاریخ ایران و ویژگی‌ها و شرایط فعلی جامعه ایران به بحث و گفتگو بپردازد.

رانیش می‌نویسد: در مصاحبت با وارد چیزهای زیادی درباره جامعه ایرانی آموختم که پیشتر هیچ اطلاعی از آنها نداشتم. من دانستم که ایران یک جامعه مدنی پویا دارد و بسیاری از دولتمردان و اصلاح‌طلبان در ایران به دنبال ایجاد جامعه‌ای باز و متکثراند. باید اضافه کنم که در نتیجه این مصاحبت دو روزه  نه تنها من کشور و مردم ایران را کشف کردم بلکه چیزهای زیادی درباره فرهنگ ایرانی و عشق و الهام بخشی این فرهنگ آموختم. برای مثال در مورد شاعران صوفی در ایران از مولانا گرفته تا حافظ و عطار و علاقه وافر مردم ایران به این شاعران صوفی مسلک چیزهای زیادی آموختم.

گفتنی است خانواده آمریکایی و ایرلندی تبار “ترنس وارد” در سال ۱۹۶۰  میلادی برای انجام ماموریتی به عنوان مشاور شرکت نفت ایران به مدت ۵ سال به تهران آمدند و در محله ولنجک سکنی گزیدند. آنها برای رتق و فتق امور خانه خود از فردی به نام “حسن قاسمی” از اهالی روستای “تودشک” اصفهان  خواستند تا به عنوان آشپز در این خانه به همراه همسر و فرزندان و مادرزنش زندگی کند. خانواده حسن و  خانواده آقای وارد در این مدت ۵ ساله خیلی زود با هم آشنا و صمیمی شدند.

نخستین دیدار وارد با خانواده حسن قاسمی پس از ۲۹ سال (سال ۱۹۹۸)

حسن همیشه برای چهار پسر خانواده وارد قصه‌هایی از شاهنامه، آیین‌های ایرانی، آداب و رسوم، قصه‌های هزار و یک شب تعریف می‌کرد و کودکان آقای وارد هم که علاقه زیادی به این داستانها داشتند، آن را در ذهن می‌سپردند. پس از ترک ایران از سوی خانواده وارد، وی پس از۲۹ سال در آوریل سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) بار دیگر برای یافتن حسن قاسمی به ایران سفر می‌کند و ماجرای جستجوی خود برای یافتن حسن را در سال ۲۰۰۲ تحت عنوان کتابی به نام ” در جستجوی حسن” منتشر می‌کند که این کتاب هم اکنون یکی از منابع و راهنمایان اصلی گردشگران خارجی برای  سفر به ایران است.

وارد در پاییز سال گذشته بار دیگر برای دیدار با خانواده قاسمی به ایران آمد. وی در زمستان سال گذشته نیز از سوی شرکت گردشگری مارکوپولو به ایران دعوت شد تا در مراسمی در برج میلاد تهران از وی به خاطر کتابش که باعث شده گردشگران زیادی به ایران بیایند، تقدیر شود. این کتاب به یکی از منابع شناخت ایران ، فرهنگ و مردمانش تبدیل و به زبان های  ایتالیایی، فرانسوی ، اندونزیایی ، ژاپنی و آلمانی ترجمه شد. کتاب آنقدر صمیمی و صادقانه نوشته شده که هر کسی آن را خوانده عاشق سفر به ایران شده است و بسیاری هم راهی کشورمان شده اند تا ایران را بدون نقابی که رسانه ها ساخته اند ببینند.

کتاب ” در جست و جوی حسن” در ایران با ترجمه اسدالله امرایی و مهسا ملک مرزبان، توسط کتابسرای تندیس منتشر شده است.

حسن قاسمی در کنار همسر و مادر همسرش

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :
تهدید به انتشار فیلم مجلس زنانه همسر رئیس جمهور / حزب‌اللهی باید پولدار باشد / جنجال بوسه یک مقام سعودی در تهران
کاشت نگین ۷میلیونی در چشم، دغدغه جدید میلیونرهای تهرانی/تصاویر جدید دفتر ولنجک احمدی‌نژاد در کنار مشایی/راز زنی که یک مرد را مانند سگ می‌گرداند، فاش شد
سند تکان‌دهنده در مورد تنباکوهای میوه‌ای! /نکته‌ جالب سنگ مزار حسن حبیبی /چشمک زدن اوباما درحین سخنرانی رسمی!
صادرات خودرو “طیبه” ایرانی به عراق/ رأی به “هابیل” برای مبارزه با پیروان قابیل/ چهره سال اقتصاد ایران به انتخاب “محمد غرضی”
مباح بودن به “کنیزی” گرفتن زنان پناهنده سوری/ هواپیمای گمشده مالزی توسط “جن‌ها” ربوده شده/ “احمدی‌نژاد” پای سخنرانی الهام و مهدی ارضی
حضور دکتر روحانی با لباس نظامی در منزل رهبر معظم انقلاب/ سند حمایت انتخاباتی دانشگاه آزاد از “موسوی”/ ورود “مایلی‌کهن” به مذاکرات هسته‌ای
حضور یک امام‌ جمعه در Whats APP/ حوادث سال ۸۸ فتنه “اکبر” بود/ ۴۵ وعده روحانی به نمایندگان ۱۵ استان در ۴ ماه
دومین شهر ارزان در جهان کجاست؟/سلاح‌های قرون وسطایی مخالفان حکومت ونزوئلا/کشتن فجیع آخرین مسلمان بازمانده محله‌ای در آفریقای مرکزی
بله گرفتن از عروس خانم وسط “رزمایش بیت‌المقدس” در تهران/ ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد/ دعوت از “بن‌لادن روسیه” برای جنگ در اوکراین
ساختمان وزارت خارجه فروخته می‌شود / شعر بحث‌برانگیز “حداد عادل” روی دیوار / حضور زن باردار در دوی ماراتن!
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x