تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اعلام زمان و نحوه دریافت دفترچه‌ی بیمه سلامت

  • کد خبر : 35886
  • 06 اردیبهشت 1393 - 9:11
اعلام زمان و نحوه دریافت دفترچه‌ی بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اعلام زمان و نحوه دریافت دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی گفت: با توجه به تکلیف دولت مبنی بر بیمه شش میلیون ایرانی، برآورد می‌شود ۱۵ تا ۲۰ درصد از این جمعیت در شهرهای حاشیه استان تهران سکونت داشته باشند.

به گزارشکمال مهر، دکتر پهبد پورشبانان با اشاره به آغاز برنامه پوشش بیمه سلامت همگانی از اول اردیبهشت ماه اظهار کرد: بر این اساس افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند با مراجعه به سامانهwww.bimesalamt.ir ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر افراد دسترسی به اینترنت خانگی نداشتند، می‌توانند به مراکز مجاز IT و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ دفتر پیشخوان دولت در استان تهران مشغول خدمت رسانی به مردم هستند گفت: حق الزحمه مجاز ثبت نام این بیمه به ازای هر خانوار ۲۰۰۰ تومان است.

پورشبانان ادامه داد: آن دسته از متقاضیان که ثبت نام خود را انجام داده‌اند، می‌توانند با مراجعه مجدد به سامانه و وارد کردن کد رهگیری خود که همان شماره ملی سرپرست خانوار است از آخرین وضعیت پرونده‌شان مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه عدم برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای دیگر، بر اساس خوداظهاری انجام می‌شود، گفت:‌ پس از تکمیل ثبت نام‌ها، اطلاعات ثبت شده را با بانک‌های اطلاعاتی سازمان‌های بیمه‌گر تطبیق می‌دهند تا فرد تحت پوشش بیمه دیگری نباشد. سپس مراحل بعدی برای صدور دفترچه انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه فرد در زمان ثبت نام نشانی نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به منزلش را وارد سامانه می‌کند اظهار کرد: بعد از انجام اقدامات لازم پیامکی به فرد برای مراجعه به دفتر پیشخوان دولت ارسال می‌شود. وی با در دست داشتن اصل مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی و همچنین یک قطعه عکس به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کند. در این مرحله نیازی به ارائه تصویر یا کپی از مدارک هویتی وجود ندارد.

پورشبانان افزود: پس از تطبیق اوراق هویتی، چاپ دفترچه در همان دفاتر پیشخوان دولت انجام و به فرد تحویل داده می‌شود. این دفترچه‌ها کاملا رایگان هستند و افراد تنها باید به ازای چاپ هر عدد دفترچه ۱۰۰۰ تومان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه آمارهای قطعی درباره تهرانی‌های فاقد بیمه وجود ندارد اظهار کرد: یک علت این امر این است که بخشی از مردم دارای چند دفترچه بیمه هستند و یا به علت نوع اشتغالشان بیمه فصلی باشند. همچنین تهران جمعیت مهاجر دارد، ولی با توجه به تکلیف دولت مبنی بر بیمه شش میلیون ایرانی، برآورد می‌شود ۱۵ تا ۲۰ درصد از این جمعیت در شهرهای حاشیه استان تهران سکونت داشته باشند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x