تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

مخترع‌ترین شهرهای دنیا کدامند؟

  • کد خبر : 35617
  • 04 اردیبهشت 1393 - 8:07
مخترع‌ترین شهرهای دنیا کدامند؟

تکنولوژی هرروز بیش از پیش چهان را به سیطره خود درمی‌آورد. حضور تکنولوژی در زندگی ما چنان ریشه دوانده است که بدون وجود تکنولوژی زندگی چیزهای زیادی کم دارد. با این حال هرروز جنبه‌های تازه‌ای از تکنولوژی رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه خواندنی هایکمال مهر، شهرهایی در دنیا وجود دارند که بیشترین اختراع‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند و اینگونه از بزرگ‌ترین حامیان تکنولوژی محسوب می‌شوند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که به تازگی روی وب‌سایت اینترنتی خود منتشر کرده است به معرفی شهرهایی پرداخته که بیشترین ثبت اختراع‌ها را به نام خود زده‌اند.

در این فهرست آمریکا، سوئد و آلمان کشورهایی هستند که بیشترین شهرها را به نام خود ثبت کرده‌اند. آلمانی‌ها علاوه بر اشتوتگارت، مونیخ را نیز در رده دهم این فهرست دارند. شاید تعجب‌برانگیز باشد اما نخستین شهر این فهرست یک شهر هلندی است.

آیندهوون ـ هلند

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۲۲.۵۸

«آیندهوون» یکی از شهرهای مهم هلند است که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر مدرن و صنعتی در استان «برابانت شمالی» واقع شده است که به عنوان محل تاسیس کارخانه‌های «فیلیپس» شناخته می‌شود. جمعیت کل این شهر، بالغ بر ۶۹۳ هزار و ۳۳ نفر و تراکم جمعیت آن ۵۷۷ است. این شهر با چنین جمعیتی به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت هلند شناخته می‌شود.

سن دیه‌گو ـ ایالات‌متحده آمریکا

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۸.۹۵

«سن دیه‌گو» شهری ساحلی در جنوب کالیفرنیاست که در جنوب‌غربی آمریکا واقع شده است. جمعیت این شهر در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون و ۳ هزار نفر و تراکم جمعیتی آن ۲۶۹ است. «سن دیه گو» دومین شهر بزرگ کالیفرنیا و هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این شهر این است که نیروی دریایی ایالات متحده در این شهر حضور و پایگاه‌های گسترده‌ای دارد.

سان‌فرانسیسکو ـ ایالات‌متحده آمریکا

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۷.۷۵

«سان‌فرانسیسکو» با جمعیتی بالغ بر ۷ میلیون نفر، چهارمین شهر بزرگ کالیفرنیاست. سان‌فرانسیسکو پس از نیویورک متراکم‌ترین شهر آمریکا از نظر جمعیت است. تراکم جمعیتی این شهر ۴۰۹ است. سان‌فرانسیسکو هر ساله درآمد هنگفتی از گردشگری به دست می‌آورد. هر سال تعداد زیادی توریست برای بازدید از اماکنی همچون جزیره آلکاتراز و پل گلدن گیت به این شهر سفر می‌کنند.

مالمو ـ سوئد

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶.۸۵

«مالمو» ‏ سومین شهر مهم کشور سوئد پس از «استکهلم» و «گوتنبرگ» است. این شهر در جنوب این کشور و در جنوبی‌ترین بخش ایالت «اسکونه» قرار گرفته است. جمعیت این شهر در حال حاضر ۶۴۷ هزار و ۷۹۶ نفر و تراکم جمعیتی آن ۱۸۳ است. به دلایل مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی آن، «مالمو» در طول چندین سال به مهم‌ترین شهر «چند فرهنگی» سوئد تبدیل شده است.

گرنوبل ـ فرانسه

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶.۲۳

جمعیت این شهر در حال حاضر بالغ بر ۵۷۲ هزار و ۹۲ نفر و تراکم جمعیتی آن ۲۱۲ است. این شهر که با پاریس سه ساعت و از لیون ۱/۵ ساعت فاصله دارد یکی از قطب‌های مهم علمی و فن‌آوری فرانسه محسوب می‌شود. در این شهر بالغ بر ۶۰۰‌هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. با چنین پشتوانه‌ای، «گرنوبل» تنها شهر فرانسوی‌ای است که توانسته به این فهرست راه پیدا کند.

اشتوتگارت ـ آلمان

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶.۱۸

جمعیت این شهر یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۶۷۹ نفر و تراکم جمعیتی آن ۹۹۷ است. «اشتوتگارت» مرکز ایالت «بادن ـ وورتمبرگ» در جنوب غربی کشور آلمان و ششمین شهر پرجمعیت این کشور است. میزان رشد فعالیت‌های علمی پژوهشی در این شهر به حدی است که پژوهشگاه دولتی این شهر درصد قابل‌توجهی از بودجه تحقیق و توسعه دولت فدرال آلمان را به خود اختصاص داده است.

بوستون ـ ایالات متحده

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵.۸

یکی دیگر از شهرهای آمریکایی این فهرست، «بوستون» است که به عنوان بزرگ‌ترین شهر و مرکز ایالت «ماساچوست» شناخته می‌شود. جمعیت این شهر بالغ بر ۳ میلیون ۸۰۴ هزار و ۲۷۳ نفر ثبت شده و تراکم جمعیتی آن نیز ۸۳۳ است. منطقه شهری بوستون، ششمین اقتصاد بزرگ در کشور و دوازدهمین در جهان است. کالج‌ها و دانشگاه‌های بوستون اثر قابل‌توجهی بر اقتصاد منطقه‌ای دارد.

استکهلم ـ سوئد

نرخ ثبت اختراع در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵.۷۲

دومین شهر سوئدی این فهرست، «استکهلم» است. جمعیت این شهر در حال حاضر یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۶۵ نفر و تراکم جمعیتی آن ۲۷۰ است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور سوئد، روی ۱۴‌جزیره بنا شده‌است که با پل بهم مرتبط هستند. به خاطر آب‌راه‌های زیاد موجود در استکهلم، این شهر را «ونیز شمال» نیز نامیده‌اند. طول روز در استکهلم در اوایل تابستان بیش از ۱۸ ساعت است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x