تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

«پایتخت‌۳» بیشترین جوایز نوروز ۹۳ را به خود اختصاص داد

  • کد خبر : 35206
  • 02 اردیبهشت 1393 - 7:45
«پایتخت‌۳» بیشترین جوایز نوروز ۹۳ را به خود اختصاص داد

مجموعه پربیننده «پایتخت ۳» توانست بیشترین جوایز مراسم تقدیر از برترین‌های نوروزی سیما و بهترین برنامه‌های معارفی در نوروز ۹۳ را به خود اختصاص دهد.


به گزارش گروه وبگردی کمال مهر، عصر روز یکم اردیبهشت ماه، مراسم تقدیر از برترین‌های نوروزی سیما و بهترین برنامه‌های معارفی سیما در نوروز ۹۳ برگزار شد.بخش برنامه‌های معارفی نوروز فاطمی سیما

از میان نامزدهای بهترین برنامه‌های ترکیبی معارفی؛ به دلیل طراحی و اجرای جذاب و ارتباط مناسب با مخاطب شبکه قرآن و محتوای خوب و اثر گذارمحمد صیرفی، مجری وحجت الاسلام علوی، کار‌شناس برنامه «یاد خدا» کاری از شبکه قرآن و معارف سیما قدردانی شد. همچنین از حجج اسلام آقایان غیاث، رفیعی و مرادی به عنوان کار‌شناسان مذهبی برنامه‌های معارفی سیما که در ایام تعطیلات نوروزی و ایام فاطمیه بیشترین همراهی را با برنامه‌های تلویزیونی و مخاطبان سیما داشتند، قدردانی شد.

بخش مسابقات معارفی و قرآن

از علی اکرمی برای تهیه مسابقه «چشمه‌های جاری» کاری از شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل نوآوری و بهره‌مندی از قرآء برجسته و ممتاز کشور در اماکن متنوع و اقلیم مختلف ایران و ایجاد فضای بصری و گرافیک تصویری جذاب و مناسب در برنامه تجلیل شدو هدایایی به مجریان برنامه سید وحید مرتضوی و الهام غفاری اهداء شد.

بخش مستندهای معارفی و قرآنی

از علی افشاری برای تهیه مستند «یک کلام حرف حساب» تجلیل شد.

در ادامه مراسم از نعمت الله مهدیانی تهیه کننده برنامه «خاک آشنا» کاری از مرکز بسیج صدا و سیما تجلیل شد این برنامه به طور زنده ازشبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

تجلیل

از برنامه «دریچه» به دلیل تحقیق و پژوهش و انتخاب میهمانان متناسب با شعار سال و استمرار هدفمند برنامه در طول تعطیلات نوروزی تقدیر شد.

بخش برنامه‌های ویژه شعار سال

برنامه «دریچه» کاری از شبکه یک سیما به عنوان بر‌ترین برنامه نوروز ۹۳ که به تبیین شعار سال پرداخت معرفی شد و از محسن رفیعی برای تهیه این برنامه قدردانی شد.

در ادامه این مراسم در بخش برنامه‌های مرتبط به حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از فرشاد شکیبی برای تهیه برنامه «نوروز کتاب بخوانیم» شبکه سه سیما نیز به دلیل پرداخت هوشمندانه، جذاب، ساده و متناسب با نیاز مخاطب در حوزه کتاب نیز تجلیل شد.

برترین‌های نوروز ۹۳

برترین مسابقه نوروزی

برنامه گزارشگر در مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز ۹۳ به عنوان بهترین مسابقه نوروزی شناخته شد و از عوامل آن قدردانی شد.
این برنامه به دلیل نوآوری و خلاقیت در طراحی و اجرا توسط هیات داوران برنامه‌های نوروزی انتخاب و به رسم یادبود هدایایی به حسین آقازمانی طراح و برنامه ریز؛ مهدی محمدی تهیه کننده و محمدرضا احمدی مجری اهداء شد. (توجه به ابعاد حرفه‌ای تولیدات تلویزیونی متناسب با مأموریت و هویت شبکه و توجه به موضوع استعدادیابی و فرصت سازی برای کشف استعدادهای جوان از دیگر دلایل این انتخاب بود.)

برترین مستند

برنامه‌های «حیات خانه ما» و «باسِیمره» بر‌ترین مستندهای نوروزی سیما در مراسم تقدیر از تولیدات تلویزیونی نوروز۹۳ شدند که با تقدیر از مستند «یک فیلم یک حقیقت» شبکه مستند سیما هدایایی به سیدمانی صادقی تهیه کننده و کارگردان «حیات خانه ما» کاری از شبکه دو سیما و بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان «باسِیمره» کاری از شبکه جام جم اهدا شد.( این انتخاب به لحاظ جذابیت، خلاقیت، نوآوری و بهره گیری از فناوری‌های نوین برنامه سازی و همچنین توجه به فرهنگ اصیل مناطق ایران و موضوعات بکر و نو متناسب با مأموریت شبکه اعلام شده است.)

در این مراسم هیأت داوران در بخش برنامه‌های ترکیبی از برنامه «صبحی دیگر» و از سیدرامین ملکی موسوی تهیه کننده و نیما کرمی مجری تجلیل شد.

جایزه ویژه هیأت داوران بخش برنامه‌های ترکیبی و مسابقات نیز به برنامه «قندپهلو» شبکه آموزش سیما اهداء شد.

نوآوری، خلاقیت، جذابیت و توجه مناسب به فرهنگ و ادب فارسی و جانمایی مناسب تصویری لحظات معنوی و فرح بخش تحویل سال در ویژه برنامه تحویل سال و استمرار هوشمندانه ویژه برنامه نوروزی قند پهلو از ویژگی‌های انتخاب این برنامه بود
ازرضا رفیع کار‌شناس و مجری، شهرام شکیبا کار‌شناس، ناصرفیض کار‌شناس و امیر قمیشی تهیه کننده برای ساخت برنامه قند پهلو تقدیر شد.

عوامل بهترین تله فیلم‌های نوروز

بهترین کارگردانی

شبنم عرفی‌نژاد برای کارگردانی فیلم تلویزیونی فصل تازه محصول سیمافیلم به دلیل: استفاده هوشمندانه از ظرفیت‌های فنی و هنری تلویزیون درخلق اثری جذاب ومتناسب با مخاطبان عام رسانه معرفی شد.

بهترین تهیه کنندگی

از بین نامزدهای این بخش محمدرضا شفیعی برای تهیه فیلم تلویزیونی فریادهای خاموش محصول شبکه دو به دلیل پرداخت مناسب به موضوع نسل کشی مسلمانان در کشور می‌انمار و بیان واقعیت‌های جهان امروز وانعکاس نقض حقوق بشر درسایه سکوت قدرت‌های استکباری ومدعیان دروغین دفاع از کرامت انسانی انتخاب شد.

همچنین از رهبر قنبری و بابک نبی‌زاده برای نگارش فیلم نامه، فیلم تلویزیونی پنجره محصول شبکه دو سیما قدردانی شد.

بهترین بازیگر مرد

سعید چنگیزیان برای بازی در فیلم تلویزیونی «دنیای بهتر» محصول سیما

بهترین بازیگر زن

ریما رامین فر برای نقش آفرینی در فیلم تلویزیونی «چند روز بیشتر» محصول سیما فیلم

بهترین ویژه برنامه تحویل سال

در مراسم تقدیر از بهترین‌های نوروز ۹۳ سیما از احسان علیخانی مجری و تهیه کننده ویژه برنامه تحویل سال در شبکه سه قدردانی شد.

همچنین از علی زلّقی کارگردان تلویزیونی برنامه سه ستاره قدردانی شد.

در این مراسم جایزه ویژه هیأت داوران بخش برنامه‌های ترکیبی و مسابقه به برنامه قندپهلو شبکه آموزش سیما اهداء شد.

نوآوری، خلاقیت، جذابیت و توجه مناسب به فرهنگ و ادب فارسی و جانمایی مناسب تصویری لحظات معنوی و فرح بخش تحویل سال در ویژه برنامه تحویل سال و استمرار هوشمندانه ویژه برنامه نوروزی قند پهلو در ایام تعطیلات نوروزی از نکاتی بود که برای انتخاب این برنامه عنوان شد.

از رضا رفیع کار‌شناس و مجری، شهرام شکیبا کار‌شناس، ناصرفیض کار‌شناس و امیر قمیشی تهیه کننده برنامه قندپهلو در مراسم تقدیر شد.

جایزه ویژه هیئت داوران

در مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز ۹۳ سیما جایزه ویژه هیئت داوران در بخش کودک و نوجوان به کلاه قرمزی اهداء شد.
به گزارش روابط عمومی سیما، در این مراسم با دعوت از ایرج طهماسب کارگردان، مجری و نویسنده، حمید جبلی نویسنده، عروسک گردان و صداپیشه و حمید مدرسی تهیه کننده برنامه کلاه قرمزی تجلیل شد.

برنامه کلاه قرمزی به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما در نوروز ۹۳ سیما بود که از شبکه دو روی انتن رفت.

بهترین برنامه‌ ورزشی

مهدی توتون چی برای تهیه برنامه جام بیستم تقدیر شد. هیات داوران توجه به موضوع جام جهانی و حمایت از حضور تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران دراین رویداد بزرگ ورزشی و توجه به سیاست‌ها و ماموریت‌های محوله رسانه ملی در موضوع ورزش از دلایل این انتخاب ذکر کرد.

بهترین طراحی و اجرای جدول پخش و اطلاع رسانی دیجیتالی، زیرنویس، اطلاع رسانی تصویری و تیزرهای معرفی برنامه‌ها از مجید هاشمی‌فرا، مدیریت پخش شبکه تهران، برای طراحی و اجرای مناسب جدول پخش و زیرنویس برنامه و اطلاع رسانی دیجیتال EPG در تعطیلات نوروزی قدردانی شد.

همچنین در این مراسم علی رحیمی از تأمین برنامه شبکه چهار سیما به دلیل انتخاب، آماده سازی وتوزیع مناسب برنامه‌ها به ویژه فیلم‌های سینمایی متناسب با ساعات پربیننده وتوجه به مخاطبان جامعه هدف و ماموریت‌های محوله این شبکه تقدیر شد.

بهترین‌های دوبله نوروزی

در بخش فیلم‌های سینمایی بهرام زند به عنوان بهترین مدیر دوبلاژ فیلم سینمایی، غلامعلی افشاریه  برای مدیریت دوبلاژ فیلم‌های مستندو ناصر طهماسب برای مدیریت دوبلاژ فیلم‌های پویانمایی انتخاب شدند.

همچنین حسین شایگان به عنوان بهترین مترجم و ویراستار و سیدمحمد کشفی به عنوان بهترین صدابردار و صداگذار انتخاب شدند.

در این مراسم همچنین ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی تمامی همکاران واحد دوبلاژ و رپرتاژ در مرکز تولید و فنی هدایایی به حسن طرازنده مدیر واحد دوبلاژ و فریدالدین امامی مدیر واحد رپرتاژ اهداء شد.

مجموعه‌های نمایشی بر‌تر نوروز ۹۳

در این مراسم مجموعه پربیننده پایتخت ۳ توانست بیشترین جوایز را به خود اختصاص دهد؛ اسامی برگزیدگان بدین شرح است:

در بخش بهترین تدوین، حسین غضنفری برای تدوین مجموعه نمایشی روزای بد به در شبکه سه سیما
در بخش بهترین تصویربرداری، فرشاد گل سفیدی تصویربردار مجموعه نمایشی روزای بد به در شبکه سه سیما
در بخش بازیگران منتخب مرد: امین حیایی برای ایفای نقش بهادر در مجموعه نمایشی «خوب، بد، زشت» شبکه دو سیما
در بخش بازیگران منتختب زن: بهاره رهنما برای ایفای نقش بهاره در مجموعه نمایشی خوب، بد، زشت شبکه دو سیما
در بخش بهترین صدابرداری و صداگذاری، آقایان امیر پرتوزاده صداگذار مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما و محمد علیزاده شالچی صداگذار مجموعه نمایشی ما فرشته نیستیم شبکه تهران
در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس آرزو غفوری برای طراحی صحنه و لباس مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما.
در بخش بهترین گریم: مجید اسکندری برای طراحی و اجرای گریم مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما
در بخش بهترین موسیقی: آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما
در بخش بهترین فیلم نامه، محسن تنابنده طراح، بازیگردان و مشاور کارگردان، سرپرست نویسندگان و بازیگر مجموعه نمایشی پایتخت۳ شبکه یک سیما
در بخش بهترین کارگردانی: سیروس مقدم برای کارگردانی مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما
در بخش بهترین بازیگر زن: نسرین نصرتی برای ایفای نقش فهیمه در مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما
در بخش بهترین بازیگر مرد: مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا در مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما
در بخش بهترین مجموعه نمایشی: الهام غفوری برای تهیه مجموعه نمایشی پایتخت ۳ شبکه یک سیما

دیگر عوامل سریال «پایتخت ۳» که مورد تقدیر قرار گرفتند بدین شرح است:

علیرضا خمسه،  بازیگر نقش بابا پنجعلی
احمد مهران فر،  ایفا گر نقش ارسطو
هدایت هاشمی، بازیگر نقش اوس موسی
هومن حاج عبداللهی، بازیگر نقش رحمت
ریما رامین فر، بازیگر نقش هما
منگ هان ژانگ، ایفاگر نقش راحله یا چو چانگ
امیر معقولی، تصویربردار
خشایار الوند و حسن وارسته، نویسنده
خشایار موحدیان و سعید سیاح، تدوینگر
فواد نجف‌زاده، مجری طرح مجموعه نمایشی

در این مراسم سرلشگر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال لوح تقدیر از رئیس رسانه ملی تشکر کرد. در متن این نامه خطاب به سیدعزت الله ضرغامی آمده است:

«دوران ۸ سال دفاع مقدس نمونه بارز تجلی پایداری و مقاومت ملت سلحشور کشورمان در مقابله با استکبار جهانی بوده و زنده نگهداشتن یاد آن دوران وظیفه همگانی است. بی‌شک شناخت باور‌ها و ارزش‌های دوران حماسه و ایثار دفاع مقدس و شاخصه‌های نهفته آن گنج پایان ناپذیر می‌تواند کمک شایانی به غنای فرهنگ ایرانی اسلامی نماید.

برابر گزارش رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، رسانه ملی در ایجاد فرصت‌های زیارت با معرفت اقشار مختلف مردم انقلابی کشورمان از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس و احیای این سنت حسنه که ابتکاری انقلابی و الهی است نسبت به سال‌های گذشته رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته که مبین تلاش ارزنده و وافر رسانه ملی بوده و شایسته قدردانی می‌باشد.

بدین وسیله از هدایت و مدیریت جنابعالی و تلاش ارزشمند معاونین مدیران و همکاران محترم در مرکز و دیگر استان‌ها طی سال ۱۳۹۲ و نوروز سال ۱۳۹۳ در تبیین و معرفی ابعاد فرهنگی حماسی و تبلیغی ۸ سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر می‌کنم.»

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x