تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

“ویتالی کلیچکو” کیست؟

  • کد خبر : 35232
  • 02 اردیبهشت 1393 - 8:18
“ویتالی کلیچکو” کیست؟

ویتالی کلیچکو ویتالی کلیچکو، بوکسور سیاسی ویتالی کلیچکوی اکراینی و قهرمان سنگین وزن بوکس جهان از دید سازمان W.B.C یا همان شورای جهانی بوکس، برادر ولادیمیر کلیچکو دیگر قهرمان سنگین وزن بوکس جهان به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر، ویتالی کلیچکو (به انگلیسی: Vitali Klitschko)، (به اوکراینی: vɨˈtæli ˈklɪtʃkoʊ)؛ متولد (۱۹ ژوئیه ۱۹۷۱) در قرقیزستان در زمان اتحاد جماهیر شوروی؛ مشت زن اوکراینی و قهرمان سابق WBO و WBC سنگین وزن دنیا است.

ویتالی کلیچکو
همچنین او از رهبران اتحاد دموکراتیک اوکراین برای اصلاحات و عضو پارلمان اوکراین است.

ویتالی کلیچکو، ۴۷ مبارزهٔ بین‌المللی انجام داده که ۴۵ برد و در ۴۱ مبارزه موفق به ناک اوت حریفان شده و فقط در ۲ مبارزه شکست خورده، که یکی از شکست‌ها مربوط به باخت وی در دسامبر سال ۲۰۰۳، از لنوکس لوئیس مشت زن انگلیسی می‌باشد.

ویتالی کلیچکو در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳، در حال شرکت در اعتراضات مردمی در شهر کیف
برادر کوچک او ولادیمیر کلیچکو قهرمان حال حاضر بوکس حرفه‌ای سنگین وزن جهان در ارگان‌های WBA، IBF، WBO و IBO است.

گفتنی است؛ ویتالی که بعد از قهرمانی در عرصه بوکس، وارد فعالیت های سیاسی کشورش با راه اندازی یک حزب شده بود، به پارلمان اکراین نیز راه یافت، اما پس از ناکامی در رسیدن به مقام شهرداری کی یف، از فعالیت سیاسی فاصله گرفت تا در سی و هشت سالگی به دنیای قهرمانی بوکس باز گردد.
جالب آن که در یکی از جلسات پارلمان اکراین که نمایندگان بنا داشتند به نخست وزیر معرفی شده رئیس جمهور (ویکتور یانوکوویچ) رای اعتماد دهند، بین نمایندگان احزاب مخالف و موکلان حامی دولت در صحن علنی پارلمان درگیری ایجاد شد.
هر چند در این درگیری‌ها نخست وزیر معرفی شده از سوی رئیس جمهور قصر دررفت و رای اعتماد گرفت، اما خوشبختانه ویتالی کلیچکو به عنوان رهبر حزب مخالف دولت (اودار که به معنای ضربه نیز هست) ترجیح داد دعوای بین دو گروه را تنها به نظاره بنشیند. شاید اگر قرار بود او نیز وارد این درگیری شود، معلوم نبود که چند نفر لت و پار روی دست پارلمان اکراین باقی می‌ماندند.
جالب تر این که وقتی از کلیچکو پرسیده شد، چرا وارد این درگیری ها نشده است، گفت: اول از همه برای کسب امتیاز باید از هوشمان به جای مشتهای مان استفاده کنیم. قدرت اندیشه و منطق اهمیت زیادی دارد. خب اگر منتظرید تا من هم روزی وارد درگیری ها بشوم به شما می گویم که هنوز زود است تا این اتفاق بیفتد، اما اگر قرار است از منافع مردم حمایت کنم برای این کار آماده ام.
به هر حال ویتالی بعد از آن که در رسیدن به مقام شهرداری کی یف ناموفق بود، دوباره به صحنه رینگ حرفه ای بوکس جهان بازگشته تا همراه برادر کوچک تر خود، استیلای خود را بر بوکس سنگین وزن جهان بگسترانند.
سرانجام فرصتی پیش آمد تا یکی از برادران کلیچکو جواب «دیوید هی» را در رینگ بدهد. بوکسور انگلیسی پیش از این بارها به این دو برادر «بد و بیراه» گفته بود و یکی بار نیز لباسی پوشیده بود که روی آن عکس ولادیمیر و ویتالی کلیچکو در حالی که سر بریده شان را در دست گرفته بود، به چشم می خورد.
 امروز برادر کوچک تر در ورزشگاه فوتبال هامبورگ مقابل هی می ایستد تا نبرد بر سر قهرمانی سنگین وزن بوکس جهان شکل بگیرد. هر دو بوکسور گفته اند که حریف را پس از مبارزه راهی بیمارستان می کنند. کلیچکو که از مسخره بازی های هی خسته شده بود، معتقد است این مبارزه هی را تبدیل به آدم بهتری می کند. او که در مصاحبه مطبوعاتی در کنار رقیب نشسته بود، گفت:«اسم من دکتر کلیچکو است. من درمان گر هستم و می خواهم ۲ جولای تو را درمان کنم. این یک بازسازی جدی است و من تو را ناک اوت می کنم، چیزی که به بهتر شدن زندگی ات کمک می کند. تو تبدیل به آدمی بهتر با رفتاری بهتر می شوی. او خیلی حرف می زند و چرت و پرت می گوید.دیوید هی قهرمان جهان است البته در مزخرف گفتن! » کلیچکوی ۳۵ ساله قهرمانی دو سازمان « IBF, WBO» از چهار سازمان معتبر بوکس جهان را در اختیار دارد. او که دکترای ورزش دارد، صاحب ۵۵ پیروزی (شامل ۴۹ ناک اوت) و ۳ شکست است. ویتالی برادر بزرگتر ولادیمیر قهرمان WBC است و دیوید هی نیز قهرمان دیگر سازمان معتبر بوکس جهان یعنی WBA است. این انگلیسی ۳۰ ساله گفت:« این تبدیل به ظالمانه ترین اعدام یک بوکسور برای سالیان طولانی خواهد شد. من می خواهم خیلی سریع او را نابود کنم.» این مسابقه از دو سال پیش قرار بود انجام شود و هی در تمام این مدت به مسخره کردن این دو برادر پرداخت.
از جمله همان پیراهن معروف که کلیچکو گفت کاری می کند تا هی بعد از مسابقه آن را بخورد. کلیچکو همچنین گفت که برای هی فقط به عنوان یک بوکسور احترام قائل است نه یک آدم:« تو طرز فکری داری که اصلا در زندگی برایت خوب نیست، چه در داخل رینگ و چه خارج از آن». از سوی دیگر هی که صاحب رکرود ۲۵ برد (شامل ۲۳ ناک اوت) و یک شکست است هر دو برادر را «شارلاتان» خواند و گفت آن ها فقط دنبال مبارزه با افراد کوتوله و شل هستند تا بتوانند چک هایشان را نقد کنند! هی اگر بتواند ولادیمیر را ببرد، آن گاه شانس این را خواهد  داشت تا قبل از بازنشستگی با ویتالی نیز مبارزه کند، مسابقه ای که انتظار می رود در لندن و در ورزشگاه «استمفورد بریج» انجام شود. او گفته ۱۳ اکتبر (۲۱مهر) در روز جشن تولد ۳۱ سالگی اش بازنشسته می شود:« شک نکنید که من در سپتامبر یا اکتبر با ویتالی مبارزه می کنم. وقتی من ولادیمیر را له کنم برادر بزرگترش برای انتقام گرفتن جلو می آید.» گرچه هی امروز در رینگ تنها با ولادیمیر می جنگد، اما در خارج از رینگ با هر دو برادر «سرشاخ» شده است. ولادیمیر او را با طعنه شماره ۵۰ ( او تا کنون ۴۹ نفر را ناک اوت کرده) می نامد و ویتالی نیز می گوید:« او ۱۳ اکتبر بازنشسته نمی شود و ولادیمیر او را بازنشسته می‌کند».
خانواده کلیچکو
انتهای پیام/
 ،
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x