تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

عضوی از بدن که از “میکروب” استقبال می‌کند

  • کد خبر : 35281
  • 02 اردیبهشت 1393 - 8:59
عضوی از بدن که از “میکروب” استقبال می‌کند

تحریک پذیر بودن روده به دلیل اختلالات عصبی بوده و یکی از علائم آن دردهای ناحیه شکمی است.

به گزارش کمال مهر ایرج خسرونیا فوق تخصص گوارش و کبد  گفت: التهابی که در روده بزرگ به وجود می‌آید ممکن است به علت میکروب، ویروس باشد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات روده تحریک پذیر می‌شود که تنها به دلیل اختلالات عصبی ممکن است در روده ایجاد شود علائم ناشی از التهاب روده‌ها بیشتر اسهال، یبوست متناوب و گاهی نیز دفع خون و دردهایی در تمام ناحیه شکم است بنابراین بیمار به پزشک مراجعه کرده و از درد و نفخ شکایت می‌کند.

خسرونیا گفت: گاهی التهابات روده‌ای زمینه عصبی دارد. شخصی که دچار کولیت است در مرحله اول باید رادیوگرافی یا کولونوسکوپی شود تا علت بیماری مشخص شود و سپس وی را تحت درمان قرار داده انواع بیماری‌های روده‌ای شایع: کولیت اولسروز (زخم روده بزرگ)، کولیت‌های عصبی (روده‌های تحریک پذیر) که بسیاری از دختران جوان و خانم‌ها به آن گرفتار هستند کولیت‌های میکروبی و ویروسی هستند.

وی اظهار داشت: در صورتی که کولیت‌ها درمان نشوند ممکن است مبتلا به سرطان شوند و گاهی اوقات نیز زخم و خونریزی ایجاد می‌کنند در نتیجه ضروری است شخصی که مبتلا به کولیت است تحت نظر پزشک درمان شود.

وی بیان کرد: از جمله راه‌های درمانی، دارو درمانی است اگر شخصی اختلال عصبی دارد باید به روان پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد همچنین باید از خوردن ادویه جات، فلفل، غذاهای نفاخ مانند حبوبات، انواع ساندویچ‌ها، سوسیس، کالباس و پیتزا خودداری کرد در صورتی که ‌‌نهایت فرد مبتلا به زخم کولیت شده زخم‌ها قابل درمان نبوده و باید جراحی کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x