تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نقی بالاخره ویزای برزیل گرفت/ گلزار، افشار و شاکردوست در راه جام جهانی

  • کد خبر : 34886
  • 31 فروردین 1393 - 8:09
نقی بالاخره ویزای برزیل گرفت/ گلزار، افشار و شاکردوست در راه جام جهانی

مهناز افشار، محمدرضا گلزار،‌کامران تفتی، الناز شاکردوست، محسن تنابنده، بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی، بهنوش بختیاری، بهنوش طباطبایی، لاله اسکندری و… برای حمایت از تیم ملی به برزیل سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سینما کمال مهر در  برگزاری نشست خبری یار دوازدهم واقع در موسسه فرهنگی هنری هنرآوا؛ این نشست با حضور محمدحسین لطیفی(کارگردان)، سید جواد هاشمی(تهیه‌کننده)، سردار علی‌ محمدی و محمدرضا گلزار (بازیگر) برگزار شد.

سید جواد هاشمی در ابتدای نشست گفت: برای اولین بار است که در تاریخ کشورمان به حمایت از تیم ملی در جام جهانی که مهمترین تورنمنت ورزشی جهان است از تیم هنرمندان پرداخته می‌شود.

وی افزود: قرار است، در آنجا هنرمندان بتوانند در کنار تیم کشورمان یاری دهنده آنها باشند و در کشور برزیل حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای این کار در محافل مختلف هنرمندان صحبت های این کار مطرح شد و با کمک اتحادیه فوتبال از یک سرمایه‌گذار برای اعزام این تیم که حدود ۳۵ هنرمند برجسته و ۶۰ ورزشکار است دعوت شد و سرمایه‌گذار این کار “هومن طالبی” که به صورت سرمایه‌گذاری شخصی به حمایت از تیم ملی ایران می‌پردازد.

هاشمی عنوان کرد: برای این کار به سراغ هنرمندانی که به فوتبال علاقه‌مند بودند رفتیم البته باید بگویم که من به دعوت “هومن طالبی” و”عزیز محمدی” به این کار دعوت شدم.

وی تصریح کرد: برای این‌که تبلیغات ما شکل هنری پیدا کند مسابقه‌ای که از بعد هنری جذابیت داشته باشد برای این کار در نظر گرفته‌ ایم، و این پروژه در نهایت در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

هاشمی بیان کرد: با توجه به شناخت “محمدرضا لطیفی” از کشور برزیل با عنوان بهترین گزینه برای کارگردانی این اثر برگزیده شد، و نیز با عنوان تهیه کننده کار حضور دارم و انتخاب هنرمندان بر اساس محبوبیت جامعه و توسط شخص “هومن طالبی” (سرمایه‌گذار این کار) صورت گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: ما برنامه خاصی برای پیگیری آن‌چه که در جریان اتفاقات “مسی” رخ داده نداریم و هنرمندان ما تنها برای تشویق تیم ملی عازم برزیل می‌شوند.

این تهیه کننده عنوان کرد: در بخش مسابقه این کار جعبه‌هایی به صورت شانس در برابر بازیگران و چند تن از اهالی موسیقی قرار می‌گیرد و آن‌ها باید حدس بزنند که چه‌چیزی در آن وجود دارد. البته باید بگویم آن‌چه در این جعبه ها وجود دارد سؤالاتی درباره تیم ملی و تیم‌های حاضر در جام‌جهانی است زیرا با این کار معلومات بینندگان افزایش خواهد یافت.

هاشمی بیان کرد: این مستند از حیث وجود ستاره‌های هنری می‌تواند یکی از بزرگترین پروژه‌های نمایش خانگی باشد.

وی ادامه داد: در جام‌جهانی چهار سال قبل که حضور داشتم دیدم که مردم به صورت خود جوش از همه جای دنیا برای تماشای این تورنومنت می‌آمدند و هنگام دیدن من “پژمان بازغی” و”اصفهانی” بسیار غافلگیر می‌شدند.

هاشمی بیان کرد: این پروژه برای سرمایه‌گذار به نوعی یک ریسک است زیرا او از بازگشت یا عدم بازگشت سرمایه خود  اطمینانی ندارد البته باید بگویم همه ما با دستمزد بسیار کم و تنها به عشق حمایت از تیم ملی ایران وارد این کار شدیم.

هاشمی تصریح کرد:”مهناز افشار”،”کامران تفتی”، “الناز شاکردوست”، “محسن تنابنده”،”بهاره رهنما”،”پیمان قاسم‌خانی”،”بهنوش بختیاری”،”بهنوش طباطبایی”،” کامبیز دیرباز”،”لاله اسکندری”،”برزو ارجمند” و…. برای اعزام به کشور برزیل در نظر گرفته شده‌اند، البته باید بگویم هنرمندان بسیاری برای حمایت از تیم ملی ایران هستند.

هاشمی ادامه داد: در شبکه نمایش خانگی این پروژه به صورت ۵۰ مسابقه در ۲۲ قسمت وجود دارد که در یک پک آن ۲ هنرمند به همراه یک مجری خواهند بود.

هاشمی تصریح کرد: جمع کردن این هنرمندان به واقع کار بسیار سخت و دشواری است و همین جا اعلام می‌کنم هرکدام از ستارگان و بزرگان کشور که دوست دارند باری از این کار را به دوش بکشند ما با آغوشی باز آن‌ها را می‌پذیریم.

در ادامه “محمدحسین لطیفی” کارگردان گفت: من سال‌هاست علاقه مند به کار و معقوله‌ی ورزش بوده‌ام اما مدت زیادی بود که مشغول کارهای مختلف بودم و میخواستم به استراحت بپردازم. البته تصمیم به ساخت یک مستند دیگر داشتم که از من برای این کار دعوت شد. البته باید بگویم که من نمی‌دانستم که هنرمندان نیز در این کار حضور خواهند داشت.

لطیفی عنوان کرد: من سال‌های پیش سفری به برزیل داشتم و شناختی از آنجا دارم و در واقع این کار به نوعی برجا گذشتن خاطره‌ای برای نسل‌های آینده است. البته من به دلیل حس دینی که داشتم حاضر به کارگردانی این کار شدم. فردا نیز ساعت ۱۸ در هتل لاله تهران مجموعه‌ای از هنرمندان و ورزش کاران برای آغاز این پروژه حضور خواهند داشت و ضبط برنامه برای شبکه نمایش خانگی و کارهای این مستند در کنار هنرمندان و اهالی فوتبال شروع خواهد شد و به طور کلی وظایف من این برنامه هاست.

وی ادامه داد: مسابقه‌ی این کار در بخش شبکه‌ی نمایش خانگی به صورت ۲۲ قسمتی و هفتگی و قبل از برگزاری جام جهانی در حین آن و پس از اتمام آن ادامه خواهد داشت و احساس می‌کنم که مسابقه‌ی این کار مسابقه‌ی بسیار جذابی برای بینندگان است و باید بگویم که نزدیک به ۱۲ دوربین در این پروژه فعالیت خواهند داشت.

لطیفی ادامه داد: با توجه به اینکه در جام جهانی هر کشوری در چند روز فرهنگ خودشان را به نمایش می‌گذارد، باید بگویم که جای تاسف دارد که مدیران دولتی ما از این فرصت هیچ استفاده‌ای نکردند و حضور این هنرمندان و ورزش کاران در کنار مردم عادی شور بسیاری را ایجاد خواهد کرد اما امیدوارم در دوره‌های بعدی قبل از برگزاری چنین مسابقه‌هایی برنامه‌ ریزی شود، زیرا چنین کارهایی به نوعی انتقال انرژی مضاعفی به ورزش کاران است.

وی تصریح کرد: مجموعه مسابقات این کار به صورت سی دی هایی به بازار روانه‌ خواهند شد و حول سه محور خواهند بود که هر کدام شاخصه‌های خود را خواهد داشت البته باید بگویم که این اثر سفرنامه نیست.

در ادامه محمدرضا گلزار بازیگر سینما گفت: هر صحبتی که اکنون در این نشست مطرح شود، از سوی برخی از عزیزان به نوعی حاشیه سازی میشود اما آنچه نمایان است آن است که تیم ملی ایران نماینده‌ای از مردم عزیزمان است. من خودم را در کنار این افراد میدانم و برای کسانی که این شادی را به ارمغان آورده‌اند، هرکاری که از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

گلزار ادامه داد: وقتی نگاهی به عوامل این پروژه بیاندازیم، متوجه می‌شویم که مهم ترین هدف این گروه حمایت از تیم ملی ایران است و درآمدزایی صرف مطرح نیست. زیرا هومن طالبی می‌توانست سرمایه‌ی خود را به جای دیگری ببرد و سود بسیاری بدست آورد. اما باید بگویم که این کار با عشق جلو میرود، من نیز از ته دلم می‌خواهم که علی کریمی به تیم ملی ایران دعوت شوند.

گلزار خاطرنشان کرد: فوتبال قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان تصور کرد که آیا صعود می‌کند و یا می‌بازد. من شب گذشته با حمید سوریان، سعید معروف، استاد بنان صحبت کردم که آن‌ها نیز بسیار علاقه مند به حمایت از تیم ملی ایران بودند.

سردار عزیز محمدی در پایان گفت: “هومن طالبی” به صورت شخصی این پروژه را حمایت می‌کند و من نیز بعد از بررسی بسیار تصمیم گرفتم که از نظر معنوی این افراد را کمک کنم. اما شرط ما این بود برخی از ورزشکاران نیز به همراه این گروه به برزیل اعزام شوند.

گفتنی است؛ این نشست با ۴۵ دقیقه تأخیر و با ناهماهنگی‌های بسیار آغاز شد.

همچنین “هومن طالبی”، سرمایه‌گذار و “الهام چرخنده” تمایلی به حضور در این نشست نداشته و در آن حاضر نشدند.

انتهای پیام/ اس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x