تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز«جولانِ زن عریان در کرج» را محکوم کرد

  • کد خبر : 34738
  • 28 فروردین 1393 - 15:21
مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز«جولانِ زن عریان در کرج» را محکوم کرد

مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز، ضمن محکوم کردن “جولانِ زن عریان در کرج” بیانیه ای را صادر نمود.

بر اساس خبر منتشر شده در «کمال مهر» با عنوان [highlight color=”eg. yellow, black”]پیاده روی زن برهنه در کرج[/highlight]مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز این اقدام را محکوم و به مسئولین ذی مطالبی را گوش زد کردند:

متن بیانیه ی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز در محکومیت “ جولانِ زن عریان در منطقه ی چهارراه طالقانی کلانشهر کرج” به شرح زیر است؛

 

امام علی (ع):

یا اهل العراق! نبئت ان نساء کم یدافعن الرجال فی الطریق اما تستحیون؟ و قال لعن الله من لا یغار.

ای مردم عراق! به من خبر رسیده است که زنان شما در بین راه با مردان برخورد کرده و آنان را کنار می زنند، آیا شرم نمی کنید؟ و فرمود: خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.

(وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۱۷۴)

 

معارضه‌ با مزاحمات فرهنگى هیچ منافاتى ندارد، با رشد دادن و آزاد گذاشتن و پرورش دادن مطلوبات فرهنگى؛ این نکته‌ ى بسیار مهمّى است. در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین کار، انفعال است؛ زشت‌ ترین کار، انفعال است؛ خسارت‌ بارترین کار، انفعال است. فرهنگ مهاجم نباید ما را منفعل بکند؛ حدّاکثر این است که بگوییم خیلى خب، ما در مقابل این نمی توانیم یک حرکتى انجام بدهیم، امّا منفعل هم نمی شویم. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایى است که بایستى از آن پرهیز کرد.

( بیانات در دیدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى  ۱۹/۰۹/۱۳۹۲)

 

دلباختگی برخی از بزرگان به فرهنگ و تمدن غرب و سکوت آنان در مواضعی که می بایست سخنی بگویند و فریاد بر آورند باعث شده تا شماری از نوجوانان و جوانان با شتابی سرسام آور خود را به شکل تفاله ها و زباله های جویده شده و دور ریخته غرب در مجامع عمومی به نمایش بگذارند. این در حالی است که کشورهای غربی  که خود پدید آورنده بی بند و باری و فحشا هستند و فقط در آمریکا حدود یک پنجم جمعیت زنان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند که نیمی از آنان قبل از ۱۸  سالگی بوده امروزه از آسیب های آن به ستوه آمده و برای محدود کردن آن قوانین سختی را به تصویب رسانده و به اجرا گذارده اند.

حال چه شده که در ایران اسلامی، حرکاتی به نمایش گذاشته می شود که در تعارض آشکاربا احکام نورانی اسلام، نظر مراجع وعلمای معظم بوده و بی مهابا سخنان آنان را نادیده می گیرد.

آیا نمی خواهیم آمار جنایات بی بند و بار ها در غرب را جدی بگیریم؟ آیا نمی خواهیم باور کنیم که غرب و دنباله های آن با سرمایه شیاطین هر روز ایادی خود را با شکل و قیافه ای خاص و نامناسب در خیابان ها و میادین شهرهای شهید پرور و حماسه ساز کشورمان به جنگ فرهنگ و اعتقاد ما می فرستند؟

–    آیا نمی خواهیم بپذیریم که به خاطر ضعف مدیریتی و عملکرد خود و این که مبادا بر ما خورده گیرند در برخورد با فتنه گران فرهنگی، آنها را افرادی مست لایعقل و دیوانه می پنداریم ؟

–    آیا به ضعف و کوتاهی های مکرر مسئولان ما نمی خندند وقتی عاملان فساد را به خاطر مستی  یا استفاده از قرص های روان گردان به محاکمه می کشیم مردانشان را با محاسن و زنانشان را  با چادر پای میز محاکمه می بریم؟

در هر صورت آیا بیننده چنین صحنه هایی برداشتی جز مصیبت بار بودن حجاب و محاسن دارد؟

مسئولان محترم تا به کی می خواهند با فرار از نشست مشترک و اقدام قاطع و حساب شده، کام ایادی شیاطین و جاهلان جامعه را شیرین کند؟

تا کی دم از مبارزه با مفاسد فرهنگی زده خواهد شد ولی تابلوی بوتیک های شهر و مظاهر تبلیغاتی دیگر عکس آن را نشان می دهند؟

تا به کی چشم بر سرچشمه های تحریک احساسات و عواطف جوانان جامعه بسته خواهد بود؟

آیا بهتر نیست به سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) عمل کنیم و با ریشه های  فساد به گونه ای برخورد کنیم تا جرات تکرار به حداقل برسد؟

چرا این دیوانگی ها و مستی ها در مرکز شهر و نقاط پر جمعیت اتفاق می افتد؟ شاید می خواهند بگویند صاحبان اصلی انقلاب بی تفاوت شده اند؟

یا می گویند ایادی شیطان در باطل خود مصممند و پیروان حقیقت در حق خود متزلزل ؟

یا شاید آب را در میان مردم و مسئولان گل آلود دیده اند و فرصت را مغتنم شمرده اند تا خودی نشان دهند.

در پایان ضمن محکوم کردن هر عمل و رفتار زشت و دور از شان انسانیت و اخلاق به دست اندرکاران هشدار می دهیم که آگاهانه و با برنامه میدان را برای جولان نااهلان خالی نکنند و کار را به جایی نرسانند که مردم متدین خود وارد عمل شوند و حقوق شرعی و شهروندی خویش را مطالبه کرده و مسئولان را به چالش کشند و … 

در پایان شما را به این سخن مقام معظم رهبری ارجاع می دهیم که در جمع مسئولان فرهنگی فرمودند: غربى‌ها اصرارشان و مقاومتشان برروى ارزش هاى فرهنگى خودشان از ما کمتر نیست و بیشتر هم هست؛ از ما بیشتر است. فرض بفرمایید رسم و فرهنگ فلان کشور این است که حتماً باید در مجلس میهمانىِ رئیس جمهور، مشروب مشخّصى مصرف بشود. اگر چنانچه یک رئیس جمهورى بگوید که من حاضر نیستم، اصلاً مجلس را منتفى میکنند؛ اصلاً مجلس میهمانى را برگزار نمی کنند؛ که این اتّفاق افتاده دیگر، این را ما در زمان حیات خودمان و زندگى خودمان [دیدیم‌]؛ شماها هم شاید همه‌تان یا بیشترتان میدانید، اطّلاع دارید. اگر کسى فرض بفرمایید کراوات نزند، بخواهد وارد یک مجلس رسمى بشود، می گویند این خلاف پروتُکل است، نمی شود؛ باید حتماً شما یا پاپیون بزنید یا کراوات بزنید! خب اینها چیست؟ اینها همان فرهنگ است دیگر؛ این‌قدر متعصّبند، این‌ قدر پایبندند.

 

گفتنی است، شب سه شنبه یک زن با برهنگی کامل در منطقه ی چهارراه طالقانی در انزار عمومی حاضر شده بود که این حرکت واکنش هایی را در سطح استان در پی داشته است.

خبر پیاده روی زن برهنه در کرج را از اینـــــــــــــــــجا بخوانید.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x