تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

چه کسانی به تروریست‌ها در خاک سوریه سلاح شیمیایی می‌دهد؟/سندی تاریخی درباره متأهل بودن یک پیامبر مجرد!/واکنش آمریکایی‌ها به شوخی یک دختر هلندی

  • کد خبر : 34390
  • 27 فروردین 1393 - 6:58
چه کسانی به تروریست‌ها در خاک سوریه سلاح شیمیایی می‌دهد؟/سندی تاریخی درباره متأهل بودن یک پیامبر مجرد!/واکنش آمریکایی‌ها به شوخی یک دختر هلندی

چه کسانی به تروریست‌ها در خاک سوریه سلاح شیمیایی می‌دهد؟، سندی تاریخی درباره متأهل بودن یک پیامبر مجرد! ، هدیه شکرستان به بچه‌های سوری، واکنش آمریکایی‌ها به شوخی یک دختر هلندی و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۵ فروردین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

چه کسانی به تروریست‌ها در خاک سوریه سلاح شیمیایی می‌دهد؟

سه روز پیش در حمله شیمیایی تروریست‌های جبهه النصره به “حماه” تعدادی از مردم عادی سوریه کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند. این تعداد کشته و زخمی مقطعی است و اثرات این حمله شیمیایی در نسل‌های بعدی مردم سوریه مشخص می‌شود. این حملات همزمان با افشاگری پایگاه اینترنتی “کهنه سربازان آمریکا” صورت می‌گیرد که اعلام کرد منشا سلاح شیمیایی به کارگرفته شده در “ریف دمشق” به واسطه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است که به ترکیه تحویل داده بود و ترکیه نیز به تروریست‌ها در سوریه داده است.

به گزارش دانا، شبکه تلویزیونی سوریه در این‌باره گزارش داد که اعضای گروهک تروریستی از “گاز مایع کلر” در حمله به کفرزیتا در حومه حماه استفاده کردند. پیش از این رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند جنگنده‌های نظام “بشار اسد” با بمباران هوایی مناطقی که در دست مخالفان مسلحش می‌باشد با بمب‌های شیمیایی، باعث کشته شدن بیش از ۵۴۰ نفر در این مناطق شده است اما این در حالی است که اعترافات جدید پایگاه اینترنتی کهنه سربازان آمریکا اعلام کرده است که حملات قبلی نیز از سوی تروریست‌ها انجام شده است.

اروپایی‌ها نیز در این میان از حمایت تروریست‌ها دست برنداشته‌اند و با تمام قوا به پشتیبانی تروریست‌های چند ملیتی در سوریه می‌پردازند که یکی از مهمترین این کمک‌ها تامین نفت تروریست‌های سوریه است و پس از در دست گرفتن برخی مناطق در سوریه توسط تروریست‌ها تحریم‌های نفتی خود را از این مناطق برداشتند. کمک‌های اروپا در راستای به طول انجامیدن جنگ در سوریه است تا از این طریق هم مانع از بازگشت تروریست‌ها به کشورهای خود شوند و هم حکومت بشار اسد را تضعیف کنند.

سندی تاریخی درباره متأهل بودن یک پیامبر مجرد!

دانشگاه هاروارد در گزارشی جدید اعلام کرد، تکه کاغذی که روی آن کلماتی منسوب به حضرت مسیح (ع) به ویژه درباره “همسر” ایشان نوشته شده است، جعلی نیست. اعتقاد غالب این است که حضرت مسیح (ع )مجرد زندگی کرد ولی گزارش جدید دانشگاه هاروارد درباره صحت جملات منسوب به ایشان خصوصاً کلمه “همسرم” بار دیگر جنجالی را بین محافل دانشگاهی و کلیساها و مردم درباره واقعیت‌های زندگی مسیح (ع) به راه انداخت.

به گزارش جام، مجله هاروارد در شماره ماه آوریل خود به نقل از کارشناسان و محققان نوشت : به احتمال قوی تاریخ این تکه کاغذ پاپیروس به قرن ششم تا نهم برمی‌گردد و شاید قدیمی‌تر باشد. ” کارِن کینگ” استاد تاریخ دانشگاه هاروارد ۲ سال پیش اکتشاف نوشته‌های منسوب به حضرت مسیح (ع) را اعلام کرده بود و از آن زمان بحث و بررسی‌ها درباره جعلی یا اصلی بودن این نوشته‌ها روی کاغذ پاپیروس و معنای جملات موجود در آن آغاز شد و وی اعلام کرد که گزارش جدید دانشگاه هارواد دلیلی برای متأهل بودن مسیح (ع) نمی‌شود.

ماهیت نویسنده تکه کاغذ که حاوی جملاتی به زبان مصری قدیم (زبان قبطی) است، معلوم نیست. مسیح (ع) در جملات منسوب به وی درباره مادرش، همسرش و یکی از حواریون زن به نام ماریا سخن می‌گوید و به گفته کینگ “مهمترین مساله موجود در تکه کاغذ این است که زنان چه همسران و چه مادران می‌توانند از حواریون مسیح (ع) باشند”.

با این حال، کشیشی به نام “جیمز مارتین” که اخیراً کتابی با عنوان “مراحل زندگی مسیح (ع)” تألیف کرده است، اعلام کرد: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مسیح (ع) مجرد بوده است و اگر ایشان متأهل بود، بدون شک نویسندگان انجیل‌های چهارگانه نام همسر وی را ذکر می‌کردند خصوصا اینکه نویسندگان انجیل‌ها بقیه اعضای خانواده مسیح (ع) را ذکر کرده‌اند. مجله هاروارد به نقل از “لئو دپیوت” کارشناس تمدن مصر در دانشگاه براون نوشت که به نظر می‌رسد که تکه کاغذ حاوی جملات منسوب به مسیح (ع) جعلی باشد و من هرگز متنی برجسته به زبان مصری قدیم ندیده‌ام.

گالوپ: ایرانیان هفتمین ملت ضدآمریکایی جهان هستند

به گزارش نشریه تایم آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک موسسه افکارسنجی “گالوپ” و موسسه آمریکایی “میریدیان”، در تازه‌ترین تحقیق خود با موضوع جایگاه آمریکا در افکار عمومی جهان، نشان می‌دهد که ایرانیان به لحاظ مخالفت عمومی با واشنگتن در رتبه هفتم فهرست کشورها قرار دارند. براساس یافته‌های این نظرسنجی، ۵۶ در صد ایرانیان پرسش شده، مخالفت خود را با سیاست‌های واشنگتن اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، فلسطینیان، پاکستانی‌ها، لبنانی‌ها، یمنی‌ها، عراقی‌ها و مصری‌ها در ردیف اول تا ششم ملت‌های ضد آمریکایی قرار دارند. مداخله آمریکا در درگیری‌های خارجی و تداوم رابطه تنگاتنگ واشنگتن با رژیم صهیونیستی از جمله انگیزه‌های شرکت کنندگان در این نظرسنجی است.

هدیه شکرستان به بچه‌های سوری

اعضای کاروان صلح در ادامه سفر خود به شهر دمشق به کودکان سوری عروسک‌های شکرستان را هدیه دادند.

جریمه ۹۰ هزار دلاری یک شرکت کانادایی به اتهام ارتباط با ایران

در موردی بی‌سابقه با استفاده از قانون منع صادارات قطعاتی که می‌توان از آنها در فعالیت‌های هسته‌ای و ساخت بمب استفاده کرد، یک شرکت کانادایی در آلبرتا به اتهام ارسال حلقه‌های پلاستیکی که می‌توان از آنها در فعالیت هسته‌ای استفاده کرد، به پرداخت ۹۰ هزار دلار جریمه محکوم شد، این حکم دیروز دوشنبه در دادگاه کالگاری و با توجه به قانون “اقدامات اقتصادی ویژه برای جلوگیری از ارسال قطعات پلاستیکی که کاربرد هسته‌ای دارند” صادر شد.

به گزارش مهر به نقل از نشنال پست، به موجب این قانون صادرات حلقه‌های پلاستیکی از سال ۲۰۱۰ میلادی به ایران در کانادا ممنوع شد. در سال ۲۰۱۱ میلادی شرکت “لی اسپیشالیست” سفارشی را از شرکت Kan Dana Middle East دریافت کردند که این سفارش از ایران و دبی انجام شده بود. این سفارش در آن تاریخ ارزشی برابر با شش میلیون و ۵۴ هزار و ۵۰ دلار داشت و مربوط به حلقه‌ای پلاستکی می‌شد که ارزش هر یک از این حلقه‌ها ۳۰ سنت بود.

بر اساس این گزارش، ایران حلقه‌های ذکر شده را برای استفاده در میادین نفتی سفارش داده بود اما مقامات کانادایی معتقد هستند که این حلقه‌ها کاربرد دوگانه دارند و می‌توان از آنها در فعالیت‌های هسته‌ای نیز استفاده کرد.

“بلر” مقصر تاخیر در انتشار گزارشی درباره جنگ عراق معرفی شد

روزنامه دیلی میل نوشت: “نیک کلگ” معاون نخست‌وزیر انگلیس، گفت که “تونی بلر” باعث تاخیر انتشار گزارش کمیته چلیکات درباره جنگ عراق شده و این گزارش باید هرچه زودتر منتشر شود و چهره‌های بلندپایه‌ای که احتمالا مورد انتقاد این تحقیقات قرار می‌گیرند، باید برای انتشار این گزارش پس از پنج سال از آغاز تحقیقات فشار وارد کنند.

به گزارش ایسنا، وی در حالی این اظهارات را اعلام کرد که گزارش شده روسیه خارج کردن اسناد از حالت محرمانه برای آنکه توسط “سرجان چیلکات”، رئیس کمیته منتشر شوند، به بن‌بست خورده است از جمله این اسناد مکاتبات تونی‌ بلر، نخست‌وزیر انگلیس در زمان جنگ عراق با “جورج دبلیو بوش”، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا است.

مقامات دفتر کابینه انگلیس تاکید کردند، فرآیند خارج‌سازی اسناد از حالت محرمانه به زودی تکمیل خواهد شد. نیک کلگ همچنین نسبت به تاخیرهای طولانی در انتشار این گزارش ابراز نارضایتی کرد و تلویحا تونی بلر را مقصر این تاخیر خواند اما دفتر نخست‌وزیر سابق انگلیس این ادعا را رد کرد.

تظاهرات بر ضد سیاست‌های ریاضت اقتصادی در شهر رم

عصر ایران منتشر کرد، یهودیان ارتدوکس اسراییل در حال سوزندان نان‌های درست شده با خمیر مایه ترش پیش از شروع تعطیلات ۷ روزه عید فصح (جشن سالگرد تولد قوم بنی‌اسراییل) در مراسم عید فصح یا عید فطیر تنها نان‌های فطیر خورده می‌شود

هواداران “هوگو چاوز” رییس جمهور فقید ونزوئلا در شهر کاراکاس دوازدهمین سالگرد کودتای نافرجام علیه چاوز و بازگشت دوباره او به قدرت را جشن گرفته‌اند

پوتین خطاب به اوباما: نگذارید خون مردم اوکراین ریخته شود

دفتر مطبوعاتی “کاخ کرملین” با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته مذاکرات تلفنی بین “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه و “باراک اوباما” همتای آمریکایی وی صورت گرفت. در جریان این گفتگوها، پوتین در پاسخ به اتهامات باراک اوباما در خصوص دخالت احتمالی روسیه در اوضاع شرق و جنوب اوکراین یادآور شد که چنین شک و تردیدهایی به دلیل اطلاعات نادرست است.

به گزارش فارس به نقل از نووستی، بر اساس این اطلاعات، پوتین به اوباما توضیح داد، تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم در برخی مناطق اوکراین، از جمله دونتسک، لوگانسک و خارکوف، در حقیقت نتیجه عدم تمایل مقامات کنونی کی‌یف برای در نظر گرفتن منافع و نظرات مردم روس زبان این کشور است و پوتین از همتای آمریکایی خود خواست تا حداکثر تلاش خود را بکار گیرد تا مانع از ادامه خشونت‌ها در اوکراین و ریخته شدن خون مردم این کشور شود.

کاخ کرملین در عین حال یادآور شد که در جریان این مذاکرات تلفنی ابعاد مختلف وضعیت بحرانی در اوکراین، بخصوص اوضاع در مناطق شرق و جنوب این کشور و همچنین فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست ۴جانبه (وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین) مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

ادعای رشوه پادشاه عربستان به آقازاده اردوغان

پادشاه عربستان مالک زمین‌های بزرگی در ” سودا تپه” در منطقه اسکودار استانبول است که ۵۷ هزار و ۴۷۰ متر مربع مساحت دارد. این زمین‌ها ۳۰ سال پیش۱۹۸۴ از سوی “ملک عبدالله” پادشاه کنونی عربستان خریداری شد و مجوز ساخت هتلی بزرگ در آنجا صادر شده است. یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس ترکیه از حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه (CHP) با ارایه نامه سوالی از  معاون نخست وزیر ترکیه خواست تا درباره اتهام واریز ۱۰۰ میلیون دلار از سوی پادشاه عربستان به حساب بنیاد تحت اداره “بلال اردوغان” فرزند اردوغان، توضیح دهد.

به گزارش عصر ایران،” سزگین تانری کولو” معاون دبیر کل حزب جمهوری‌خواه خلق روز گذشته با ارسال نامه‌ای به “بولنت آرینچ” معاون اردوغان از او خواست تا درباره واریز ۹۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۹۹۰ دلار به حساب بنیاد جوانان و آموزش ترکیه (TURGEV) که ریاست آن را “بلال اردوغان” فرزند نخست وزیر ترکیه بر عهده دارد، توضیح دهد.

این نماینده مخالف از معاون نخست وزیر ترکیه خواسته است تا درباره مجوز ساخت و سازهتلی که گفته می‌شود، دو ماه پس از ‌واریز این پول در ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ به حساب بلال اردوغان، در زمین‌های ملک عبدالله در شهر استانبول صادر شده، توضیح دهد.

نقوی حسینی: بزودی جیش العدل نابود خواهد شد

“نقوی حسینی”، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نسیم گفت: قرار است عملیات گسترده نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای نابود کردن گروهک “جیش‌العدل” و گروهک‌های تروریستی شرق کشور بزودی برگزار می‌شود.

وی گفت: با این عملیات تار و پود این گروهک‌ها نابود خواهد شد.

رضا ضراب غرامت می‌خواهد

“رضا ضراب” متهم اصلی پرونده فساد مالی اخیر ترکیه که توسط دادگاه تبرئه شد از “دولت باهچلی” رهبر حزب “حرکت ملی” جریان ملی گرای افراطی آن کشور شکایت کرده است. روزنامه “ینی شفق” ترکیه با اعلام این خبر افزوده است که “ضراب” بازرگان ایرانی علاوه بر طرح شکایت علیه آن حزب از دادگاه درخواست دریافت غرامت کرده است. روزنامه “ینی شفق” در این مورد می نویسد که “ضراب” در درخواست دریافت غرامتی ۱۰۰ هزار لیری را به دادگاه ارائه کرده است.”

به گزارش تدبیر، روزنامه “ینی شفق” علت طرح این شکایت را سخنرانی هفته گذشته “دولت باهچلی” در جمع هوادارانش دانسته است. رهبر حزب “حرکت ملی” در این سخنرانی “ضراب” یک “شارلاتان” خوانده بود. همین موضوع سبب شده تا رضا ضراب از او به اتهام “توهین و افترا” به دادگان شکایت کند.

وکیل “ضراب” اظهار داشته که این شکایت به دادگاه استانبول ارائه شده است. وکیل بازرگان ایرانی هم چنین افزوده است که موکلش معتقد است در آن سخنرانی توهین های “بسیار شدیدی” از سوی “باهچلی” انجام شده است.

واکنش آمریکایی‌ها به شوخی یک دختر هلندی

دختر ۱۴ ساله هلندی  که “سارا” نام دارد، در صفحه توییتر خود به شوخی نوشته بود: من ابراهیم، اهل افغانستان و عضو القاعده هستم و در نخستین روز ژوئن کار بزرگی را انجام می‌دهم. در پی انتشار این توییت، شرکت هوانوردی آمریکا پیامی فوری را با این مضمون برای وی فرستاد: سارا تهدید تو را جدی در نظر گرفتیم، آدرس و مشخصات تو برای اف بی آی ارسال شد.

به گزارش جام به نقل از العالم، انتشار این توییت همچنین با واکنش‌هایی از سوی کسانی که از هواپیما برای مسافرت استفاده می‌کنند، همراه شد. آنها در پیامی به سارا تأکید کردند کار خطرناکی انجام داده است. سارا هم پس از آن با ارسال ۵ توییت برای عذرخواهی، تأکید کرد که فقط ۱۴ سال سن دارد و فقط قصد شوخی داشته و اهل افغانستان نیست.
هواپیمایی آمریکا هم با حذف این توییت، خطوط هوایی این کشور را امن اعلام کرد. برخی کاربران توییتر هم از اقدام جدی هواپیمایی آمریکا قدردانی کردند.

مرز سه کشور در یک عکس

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x