تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درخواست وزارت خارجه ایران از “بان کی مون” برای رسیدگی به وضعیت “ابوطالبی”

  • کد خبر : 34371
  • 27 فروردین 1393 - 6:45
درخواست وزارت خارجه ایران از “بان کی مون” برای رسیدگی به وضعیت “ابوطالبی”

عضو مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: از طریق سیستمی که سازمان ملل متحد دارد مسیر لازم را طی می کنیم و به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشتیم که نظر حقوقی خود را در این زمینه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار  کمال مهر ؛مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم هفتم” شیخ علی اکبر صادقی” پدر همسر محمد خاتمی درباره تاثیر تحریم قرارگرفتن تعدادی از ایرانیان از سوی غربی ها بر مذاکرات اظهار داشت: مذاکرات هسته ای برمبنای برنامه ای که داریم ادامه می یابد و مسیر خود را برای رسیدن به نتیجه ان شالله پیش می بریم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درباره گزارش حقوق بشر ایران از سوی انگلیس گفت: وزارت خارجه در این باره موضع گرفته و نظر خود را اعلام کرده و این ها گزارش هایی یک سویه و مغرضانه است و از دید ما مردود است.

تخت روانچی گفت: مذاکرات هسته ای مسیر خودش را دارد.

وی درباره انتخاب جایگزین “ابوطالبی” برای جایگزین ایران در سازمان ملل گفت: از طریق سیستمی که سازمان ملل متحد دارد مسیر لازم را طی می کنیم و به دبیر کل سازمان ملل نامه نوشتیم که نظر حقوقی خود را در این زمینه اعلام کنند.

وی افزود: ما از این کمیته در سازمان ملل درباره روابط با کشور میزبان خواستیم که خیلی فوری تشکیل جلسه دهد و اکنون در این مسیر هستیم و می خواهیم از طریق سازمان ملل متحد مسایل را حل کنیم.

عضو مذاکره کننده هسته ای کشورمان درباره حضور کاردارهای موقت ایران و انگلیس در کشورهای یکدیگر گفت: روابط با انگلیس قدم به قدم در حال پیشروی است و کاردار موقت ما هفته آینده به انگلیس می رود و مسایل را پله به پله جلو می بریم.

وی گفت: کاردارهای موقت انگلیس و ایران در حال رفت و آمد و سفر به کشورهای یکدیگر هستند.

تخت روانچی درباره واکنش دستگاه وزارت خارجه نسبت به برخی حاشیه سازی های نمایندگان مجلس برای وزیر خارجه کشورمان گفت: نظر مقام معظم رهبری را درباره مذاکرات شنیدید که فرمودند “مذاکرات ادامه دارد” و البته نظر نمایندگان هم محترم است چرا که در یک جامعه مردم سالار همه نظر خود را بیان می کنند.

عضو مذاکره کننده هسته ای کشورمان در پایان درباره واریز پول های تحریم شده ایران پس از مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: قرار بوده پول ها واریز بشوند و من اطلاعی ندارم که در نهایت باید امروز را چک کرد که آیا پولی واریز شده است یا خیر که البته واصل شدن پول ها تاخیر زمانی دارد و زمان خاصی را طی می کند.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x