تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

جزئیات سه جنایت هولناک مرد افغان در داخل چاه/دختری که در آتش عشق سوخت+عکس

  • کد خبر : 34426
  • 27 فروردین 1393 - 7:43
جزئیات سه جنایت هولناک مرد افغان در داخل چاه/دختری که در آتش عشق سوخت+عکس

مرد افغانی که با همکاری دو نفر دیگر یک مادر و فرزند و همینطور یک دختر ۲۰ ساله را در داخل چاهی به آتش کشیده بود، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، در آذرماه سال ۱۳۹۲ خانمی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران عنوان کرد که خواهرش رخساره ( ۵۸ ساله ) بهمراه پسرش فرزان ( ۱۹ ساله ) به شهر نمک آبرود رفته اما پس از گذشت دو روز دیگر پاسخگوی تماس های او نبوده و ارتباط آنها از آن زمان قطع شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “فقدان” و به دستور قاضی عموزاد ، بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکیه پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : خواهر و خواهرزاده ام ( رخساره و فرزان ) در مورخه ۵ آذر ماه به قصد انجام امورات ملکی ، به قصد نمک آبرود از منزلشان واقع در خیابان ونک خارج و برابر تماس تلفنی در ساعت ۲۳:۰۰ به نمک آبرود رسیدند ؛ تماس های تلفنی ما تا دو روز ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت این مدت ، ناگهان تماس های ما قطع شد و آنها دیگر پاسخگوی تماس های من نبودند تا نهایتا تلفن های همراه هر دو نفر آنها خاموش شد !! .

همزمان با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اداره یازدهم از طریق مدیریت ساختمان محل سکونت دو فقدانی اطلاع پیدا کردند که فرد جوانی با یک دستگاه خودرو BMW به محل سکونت آنها مراجعه و با طرح این موضوع که فقدانی ها کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده و در حالیکه کلید منزل را نیز به همراه داشته ، قصد ورود به منزل فقدانی ها را داشته که نگهبانی مجتمع مانع وی گردیده است .

با توجه به اطلاعات اخیر مبنی بر مراجعه ی فردی ناشناس به محل سکونت فقدانی ها و تلاش این شخص برای ورود به محل سکونت آنها ، کارآگاهان به محل مراجعه و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی مالک خودرو BMW شدند . با شناسایی مالک خودرو مشخص شد که خودرو BMW به صورت استیجاری در اختیار فردی به نام محمد . ن ( ۲۲ ساله) – از اتباع کشور افغانستان – قرار دارد .

با شناسایی تصویر محمد . ن از سوی نگهبانی ساختمان محل سکونت فقدانی ها ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم قرار گرفت و نهایتا وی در مورخه ۰۳/۱۰/۱۳۹۲ ، در منطقه محمدشهر کرج دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . محمد . ن در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت : به اتفاق خانم رخساره . الف و پسرش ( فرزان ) جهت سرکشی به املاک به نمک آبرود رفته و ۱۵ روز بعد به همراه آنها به تهران بازگشتیم و از آنزمان به بعد دیگر از سرنوشت آنها بی اطلاع هستم و احتمال می دهم که کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده باشند .

با توجه به اظهارات محمد . ن ، بررسی صحت اظهارات وی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم قرار گرفت ؛ لذا ضمن بررسی سوابق خروج از کشور فقدانی ها ، مشخص شد که هیچگونه سابقه ی خروج از کشور از سوی آنها وجود نداشته و شاکیه نیز از قصد و نیت خواهر و خواهرزاده اش برای خروج از کشور بی اطلاع است .

با اطمینان از کذب بودن تمامی اظهارات محمد . ن و همچنین دیگر اطلاعات بدست آمده از تحقیقات پلیسی ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت آتشین و قتل مادر و فرزند اعتراف و عنوان داشت که این دو نفر را در حالتی نیمه بیهوش و در داخل یک چاه به آتش کشیده است .

متهم در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت : تعداد ۱۶۰۰ عدد سکه تمام بهار آزادی برای مقتوله خریداری و ایشان نیز در قبال سکه ها چندین فقره چک تحویل داده بود ، اما تمامی چک ها در زمان سررسید برگشت خورده بودند ؛ زمانیکه برای سرکشی املاک به نمک آبرود رفته بودیم ، مجددا درباره پول سکه ها با یکدیگر صحبت کردیم و مقتوله بیان کرد که تمامی پول های خود را از کشور خارج کرده و در حال حاضر پولی در اختیار ندارد و مدعی شد که هر زمان به مقصد ( کشور آمریکا ) برسد ، پول سکه ها را برایم ارسال خواهد کرد ؛ من نیز که به صحبت های او دیگر اعتمادی نداشتم ، نقشه قتل وی و پسرش را کشیده تا پس از قتل آنها ، اموالشان را تصرف نمایم .

متهم در خصوص نحوه جنایت نیز به کارآگاهان گفت : در مسیر بازگشت از نمک آبرود به سمت تهران بود که با طرح و نقشه قبلی و با استفاده از آبمیوه مسموم ، هر دو نفرشان را بیهوش کرده و آنها را به داخل باغ خود در روستای خوش نام ( از توابع شهرستان ملارد ) منتقل و در حالیکه در حال بهوش آمدن بودند به داخل چاه داخل باغ انداخته و با ریختن بنزین ، هر دو نفر آنها را آتش زده و به قتل رساندم. متهم پس از اعتراف به دو جنایت آتشین ، پرده از سومین جنایت و قتل دختری ۲۰ ساله به نام زهرا برداشت و عنوان داشت : ” زهرا دختر مورد علاقه ام بود و قصد داشتم تا با او ازدواج نمایم اما پس از آنکه با یکدیگر درگیر شده و زهرا بیان داشت که از ازدواج با من منصرف شده ، به قصد انتقام و به همان شیوه بیهوشی او را نیز به داخل چاه انداخته و جنازه او را نیز به همراه دو فقدانی به آتش کشیدم .

با توجه به اعتراف جدید متهم ، بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی شهریار انجام و مشخص شد که پرونده فقدانی زهرا . س ( ۲۰ ساله ) در پلیس آگاهی شهریار در حال رسیدگی است . متهم در ادامه اعترافات ، دو نفر از بستگان خود ( هر دو نفر از اتباع کشور افغانستان ) به نام های نبی ( ۲۲ ساله ) و پیروز ( ۲۰ ساله ) را نیز به عنوان افرادی که او را در ارتکاب این سه جنایت همراهی کرده اند ، معرفی کرد .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم ، بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی – انتظامی انجام و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ بهمراه قاضی عموزاد ، قاضی احمدی ( قاضی ویژه دادسرای ملارد ) ، پلیس آگاهی شهرستان شهریار ، تیم تشخیص هویت ، تیم آتش نشانی ، پزشکی قانونی و … ، در مورخه ۲۵/۰۱/۱۳۹۳ به محل ارتکاب جنایت مراجعه و ضمن دستگیری “نبی” و “پیروز” به عنوان دو متهم دیگر پرونده ، در ساعت ۱۶:۳۰ موفق به کشف جسد سه نفر ( یک مرد و دو نفر خانم ) از داخل چاه داخل باغ شدند .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر نیز عنوان داشت : به دستور مقام محترم قضایی بقایای بجای مانده از اجساد به پزشکی قانونی منتقل و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهارات متهم اصلی پرونده ، با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x