تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ضوابط اجرایی توزیع “سبد کالا” در سال ۹۳ تغییر می‌کند

  • کد خبر : 34259
  • 26 فروردین 1393 - 14:09
ضوابط اجرایی توزیع “سبد کالا” در سال ۹۳ تغییر می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: توزیع مرتبه اول سبد کالا که از سال گذشته آغاز شد ادامه دارد اما ضوابط اجرایی توزیع سبد کالا در سال ۹۳ تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر، محمدباقر نوبخت در شورای هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای، صنفی  و مهندسی کشور اظهار داشت: توزیع سبد کالا با مسئولیت وزیر تعاون تاکنون به صورت مستمر و با گسترش جامعه هدف درحال اقدام می‌باشد اما توزیع یارانه کالایی به نسبت ثبت‌نام متقاضیان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: برای توزیع سبد کالا در هر مرحله ۷۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد اما در مرحله نخست بیش از  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، تصریح کرد: همزمان با ثبت‌نام متقاضیان در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تدابیری اتخاذ می‌شود تا کسانی که در محدوده خاص سطح درآمدی هستند برای دریافت یارانه‌ کالایی اقدام کنند ضمن آنکه هر گونه تغییر در ضوابط اجرایی توزیع سبد کالا متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوبخت اظهار داشت:‌ در واریز مطالبات بلوکه شدن ایران روال اداری که وجود داشت اکنون هم هست ولی تعهدات در موعد مقرر انجام می‌شود، همان‌طور که اقساط پیشین دریافت شد مابقی مطالبات نیز دریافت خواهد شد.

وی افزود: این دارایی‌های بلوکه شده منابع عمومی هستند که می‌توانند در طرح های عمرانی به جهت توسعه کشور هزینه شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، گفت: با انجام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به طور حتم نرخ تورم به زیر ۲۵ درصد خواهد رسید.

نوبخت اضافه کرد: قانون‌گذار مصوب کرده تا در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیکاران هزینه شود که بدون شک با فعالیت واحدهای تولیدی نرخ بیکاری نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رقم پرداختی یارانه نقدی در فاز دوم تغییر نمی‌کند افزود: یارانه کالایی نیز به تشخیص کمیته اجرایی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اختصاص می‌یابد ضمن آنکه اصرار دولت بر آن است تا افزایش قیمت حامل‌های انرژی متناسب با میزان انصراف‌دهندگان با شیب کندتر انجام شود.

وی با اشاره به تأثیرپذیری بورس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت تلاش می‌کند تا بورس که مطمئن‌ترین بازار با بازدهی مناسب برای سرمایه‌داران است، بازار تعادل خود را یافته و واقع‌بینانه شود.

نوبخت بیان داشت: مطالبات پیمانکاران از دولت رقم قابل‌توجهی بود که تلاش کردیم تا در آخرین روز سال ۹۲، ۲۲ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به آنها پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو روز آخر ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی فرصتی فراهم می‌شود تا انصراف‌دهندگان بتوانند ثبت‌نام خود را باطل کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x