تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چگونه فایل‌های غیرقابل حذف در کامپیوتر را پاک کنیم؟

  • کد خبر : 33866
  • 25 فروردین 1393 - 7:49
چگونه فایل‌های غیرقابل حذف در کامپیوتر را پاک کنیم؟

گاهی اوقات وقتی می خواهیم برنامه یا پوشه ای را پاک کنیم با پیغام Delete Error مواجه می شویم. در این مطلب قصد داریم به حل این مشکل بپردازیم.

 

به گزارش کمال مهر، بعضی وقت ها که می خواهیم فایلی را پاک کنیم با پیغام ارور مواجه می شویم. دلایل زیادی باعث به وجود آمدن این مشکل می شود که یکی از عمده ترین آنها درحال اجرا بودن آن فایل است.

گاهی وقت ها هم با بستن آن برنامه این مشکل حل نمی شود چون شما ظاهرا برنامه را بسته اید در واقع برنامه مورد نظر به طور کامل بسته نشده و برخی از فایل های سیستمی آن هنوز باز هستن برای رفع این مشکل برنامه های نیز وجود دارند اما گاهی با آن ها هم مشکلتان حل نمی شود نمی شود.

در اینجا ما قصد داریم به وسیله cmd راهی را به شما آموزش بدهیم که در بیشتر مواقع کار آمد بوده است.

برای پاک کردن اینگونهه برنامه ها اول باید برنامه مورد نظر خود را ببندید برای این کار کلید های ترکیبیCtrl+Alt+Esc را فشار بدهید.

به تب Applications بروید و به دنبال برنامه خود بگردید(در اینجا ما برنامه دانلود منیجر را بصورت امتحانی پاک خواهیم کرد) و روی آن کلیک راست کرده و گزینه Go To Process کلیک کنید تا به قسمتی که این برنامه پردازش می شود هدایت شوید.

در این قسمت شما به تب Processes رفته اید و برنامه مورد نظرتان به صورت اتوماتیک پیدا شده است روی برنامه کلیک راست کنید و گزینه End Process Tree را انتخاب کنید تا تمام ریشه های این برنامه بسته شود.

حالا به در همین تب به دنبال برنامه Explorer.exe بگردید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه End Process Tree را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه دسکتاپ ویندوز غیرفعال می شود.

دوباره کلید های Ctrl+Alt+Esc را فشار بدهید در پنجره Task Manager به قسمت File بروید و گزینه New Task را انتخاب کنید در پنجره باز شده کلمه cmd را تایپ کنی و گزینه Ok را بزنید.

حالا در صفحه سیاه رنگ cmd اول دستور Del را بنویسید بعد دکمه Space را بزنید تا یک فاصله بیفتد سپس مسیر پوشه فایل مورد نظرتان را وارد کنید(برای آموزش کپی کردن مسیر فایل ها به اینجا بروید)

Del D:\Internet Download Manager
حالا پیغام Are you sure (Y/N)?l نشان داده می شود. کلمه y را تایپ کنید و دکمه Enteer را بزنید تا پوشه به طور کامل پاک شود.
حالا برای نمایش دوباره دسکتاپ در پنجره Task Manager به قسمت File بروید و گزینه New Task را انتخاب کنید در پنجره باز شده کلمه Explorer.exe را تایپ کنی و گزینه Ok را بزنید.

نویسنده:عباس حسینعلی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x