تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

کسانی که در اطاعت از رهبری انقلاب بی‌وفایی کردند جزایش را چشیدند/ ایستادگی با ولنگاری حاصل نمی‌شود

  • کد خبر : 33575
  • 24 فروردین 1393 - 7:54
کسانی که در اطاعت از رهبری انقلاب بی‌وفایی کردند جزایش را چشیدند/ ایستادگی با ولنگاری حاصل نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حوادث متنوعی در ۳۴ سال بر ما گذشت اما چیزی که باعث عزت شد، یکدلی در اطاعت از رهبری انقلاب بود و کسانی که بی‌وفایی کردند سزایش را چشیدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی کمال مهر؛ “علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه در همایش تکریم مادران و همسران شهدا که به مناسبت ۱۳ جمادی الثانی سالروز رحلت حضرت‌ام البنین (س) در تالار سیدالشهدا برگزار شد، گفت: این جلسه از هر جهت با فضیلت و نورانی بوده و الگو است.

وی افزود: از ستاد بنیاد شهید که سالروز رحلت حضرت‌ام البنین (س) را به نام تکریم همسران و مادران شهدا انتخاب کرده، تشکر می‌کنیم چرا که انتخاب درستی است.

رئیس مجلس در این همایش با اشاره به شخصیت حضرت‌ام البنین (س) گفت: حضرت‌ام البنین(س) یک شیرزن اسوه و نمونه بود، چرا که همسر و مادر شهید بود و فارغ از اینکه با حضرت علی(ع) نسبتی داشت ایشان خودشان بافضیلت و شجاع بودند.

لاریجانی تصریح کرد: مرحوم محسن امین می‌گوید ؛حضرت‌ام البنین (س) از افراد با فضیلت بود و همچنین مرحوم شهید ثانی نیز حضرت‌ام البنین(س) را به عنوان یک فرد بافضیلت می‌شناسد.

رئیس قوه مقننه حضرت‌ام البنین(س) را دارای سه ویژگی و خصوصیت بارز دانست و گفت: ایشان اهل فرهنگ، فضیلت، صاحب فکر و اندیشه بود.

لاریجانی اهل استقامت بودن را دومین خصوصیت این بانوی بزرگ دانست و تصریح کرد: ایشان در راهی که انتخاب کرده بود تردید نداشت و استقامت وی منجر به پیروزی مسلمانان شد.

وی با اشاره به سومین ویژگی حضرت‌ام البنین(س) گفت: اطاعت و تبعیت از مولا سومین ویژگی این بانوی بزرگ است.

لاریجانی در ادامه به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر زندگی مادران و همسران شهدا در انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، این سه ویژگی در زندگی آن‌ها نیز پیداست.

وی همچنین از سخنان رئیس بنیاد شهید که گفت بنا دارد در سال ۹۳ فرهنگ شهادت را ترویج کند، استقبال کرد و گفت: خوشحالم که این موضوع الگو قرار می‌گیرد و اگر فرهنگ شهادت در جامعه نباشد، آنجامعه سست خواهد بود.

نماینده مردم قم اظهار داشت: هر کشوری که پیشرفت کرده دارای نظم احساس مسئولیت فرهنگ کاری و وجدان کاری است اما آنچه ملت ما را از آن‌ها متمایز می‌کند، تفکر مجاهدت است.

وی افزود: بسیاری از جوامع منابع مالی غنی دارند، از نظر نظم و پیشرفت خوب هستند، اما در مقابل استکبار سست می‌شوند و ایستادگی نمی‌کنند، چرا که فرهنگ شهادت در کشور آن‌ها وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز سربلند است، باید قبول کنیم که به دلیل تفکر شهادت و مجاهدت است و اگر این‌ها نبود سربلندی حاصل نمی‌شد تا در مقابل ژست کشورهای قلدر مقاومت کنیم.

وی تصریح کرد: راهی که ما طی کرده‌ایم و راه طولانی نیز در پیش داریم که به این سه رکن نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایستادگی با ولنگاری حاصل نمی‌شود، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب بر مسئله فرهنگ تاکید دارند، چون این موضوع پایه است، البته این فرهنگ تقلیدی نیست و باید از متن بجوشد و با هویت جامعه سنخیت داشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند اگر استقامت نداشته باشیم یا راه را تعریف کنیم دریچه‌های بهتری پیش روی ما خواهد بود، اما این یک نگاه سرسری است چرا که تفکر مجاهدانه و شهادت است که ما را به اینجا رسانده است، اگر فاصله بگیریم گمراه خواهیم بود.

رئیس مجلس تصریح کرد: نباید این موضوع را با زرورق عجین و مشبه کرد که افراد فکر می‌کنند اگر مسیر را تغییر دهیم دریچه بهتری باز می‌شود.

وی با استناد به سخنان مطهری درباره با فرهنگ گفت: شهید مطهری معتقد است فرهنگ مثل خون در رگ جامعه است و اگر این خون نباشد، جامعه بی‌روح خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقامت داشتن بی‌هزینه نیست بیان کرد: استقامت دغدغه نیست، اما اگر انسان این دردسر‌ها را به جان بخرد برای کشور توفیق حاصل خواهد شد و اگر کشوری از قدرت‌های بزرگ تمکین کند باید همواره مورد تمکین آن‌ها باشد.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سنگ اندازی ابرقدرت‌ها پای ملت ایران به خاطر مستقل بودن است و این یک پیام پرارزش است و قیمت استقامت این است که گاهی سنگ اندازی کنند.

وی در ادامه به مسئله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در مسئله هسته‌ای و در خلال مذاکرات می‌شنویم که درشتی می‌کنند البته ما جنس آن‌ها را می‌شناسیم، ژست‌های توخالی زیاد دارند ولی نباید فریب آن‌ها را خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دو طرف گفته می‌خواهیم مذاکره کنیم، البته ایران هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکرد، در دوران مذاکرات حرف‌های کلفت می‌زدند، چون می‌خواهند اراده ملت را سست کنند.

لاریجانی تاکید کرد: آن‌ها چون فرهنگ ایران را درست نمی‌شناسند، فکر می‌کنند با حرف‌های درشت تغییری در اراده ایران ایجاد می‌شود، اما باید بپذیرند با خانواده شهدا طرف هستند.

لاریجانی خطاب به غربیان گفت: بی‌خود حنجره‌های خود را خراش ندهید عاقلانه رفتار کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیشرفت‌های کشور را مدیون تبعیت از رهبری دانست و اظهار داشت: در تاریخ ۳۴ سال گذشته چه در مسائل داخلی و چه مسائلی که ساحت بین‌المللی بود، گاهی برخی سستی‌ها حاصل می‌شد اما آن چیزی که باعث عزت ما شد جایگاه ولایت فقیه است، چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری.

لاریجانی تاکید کرد: حوادث متنوعی در ۳۴ سال بر ما گذشت اما چیزی که باعث عزت شد، یکدلی در اطاعت از رهبری انقلاب بود و کسانی که بی‌وفایی کردند سزایش را چشیدند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: مسائل هسته‌ای در طول دو دهه گذشته با هدایت رهبری انقلاب پیشرفت کرده و پیشرفت‌های علمی نیز حاصل هدایت‌های ایشان است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به ذکر خاطره‌ای از جنگ ۳۳ روزه پرداخت و گفت: در جریان جنگ ۳۳ روزه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و توضیحاتی از جنگ ۳۳ روزه مطرح کردیم که ایشان گفتند؛ تنها راه را استقامت می‌دانیم و البته توصیه معنوی نیز کردند و گفت: دعای جوشن صغیر را بخوانید؛ ما این مطالب را به حزب‌الله رساندیم و بعد‌ها سیدحسن نصرالله به من نقل می‌کرد که بعد از این توصیه شرایط تغییر کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر جامعه می‌خواهد از سنگلاخی که غربی‌ها درست کرده‌اند بگذرد باید این سه خصوصیت یعنی اهل فرهنگ و فضیلت بودن اهل استقامت و اهل اطاعت از رهبری را داشته باشد.

لاریجانی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: خوشحال شدیم که شنیدیم رئیس بنیاد شهید عزم خود را جزم کرده تا قانون جامع ایثارگری را محقق کند، این قانون تصویب شده بود ولی در مرحله اجرا توقف داشت و مطالبه جامعه ایثارگران است.

لاریجانی در پایان سخنان خود خطاب به همسران و مادران شهدا گفت: هیچ کس منزلت شما را فراموش نخواهد کرد.

اضافه می‌شود، در پایان این نشست از برخی مادران و همسران شهدا به نمایندگی از این جامعه قدردانی شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و رئیس این بنیاد، و همسر وی، همسر حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور و شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان حضور داشتند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x