تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

سبک زندگی اسلامی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ برخی در گوشه و کنار به دشمن پیام همراهی می دهند

  • کد خبر : 33648
  • 24 فروردین 1393 - 9:11
سبک زندگی اسلامی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ برخی در گوشه و کنار به دشمن پیام همراهی می دهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصور حل مشکلات اقتصادی کشور با دست کشیدن از اصول و ارزش ها را تصوری واهی و باطل خواند و تاکید کرد: درک من از فرمایشات رهبری این است که با فرهنگ مستقل اسلامی ایرانی می توانیم به آرمان ها دست یابیم.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از رسا، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، گلایه ها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی کشور را به حق و جدی عنوان کرد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب توجه به فرهنگ را برای حل مشکلات مهم می دانند، حضور مردم را در همه عرصه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ حیاتی عنوان کرد.
حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقتصاد، تورم و گرانی همیشه وجود داشته است و مردم همواره از کسادی بازار صحبت می کرده اند، گفت: البته در چند سال اخیر به دلیل تحریم ها و فشارهای دشمنان مساله اقتصاد اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
مجلس به دنبال کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی است
حداد عادل تاکید کرد: البته دولت با تمام نیرو و توان تلاش می کند تا اقتصاد را سر و سامان دهد، مجلس نیز به دنبال انجام وظیفه و کمک به دولت است و خوشبختانه توجه همگان به مساله اقتصاد معطوف است.
نماینده مردم تهران گفت: برخی ممکن است تصور کنند راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کوتاه آمدن در عرصه فرهنگی است؛ برخی دیگر ممکن است تصور کنند ریشه تحریم ها و مشکلات اقتصادی پافشاری بر اصول انقلابی و ارزش ها است و راه حل مشکلات دست کشیدن از اعتقادات و عقب نشینی از مواضع است.
برخی در گوشه و کنار به دشمن و خارجی ها پیام همراهی می دهند
وی بیان کرد: برخی ها در گوشه و کنار حرف خود را در لفافه می زنند و می نویسند و به گونه ای می خواهند به خارجی ها پیام دهند که پیام شما را گرفته ایم.
این شخصیت فرهنگی برجسته کشور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب مردم را توجه می دهند که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی این است که ما فرهنگ مستقل داشته باشیم، رهبری این حقیقت را در معرفی سبک زندگی اسلامی بیان کردند.
سبک زندگی اسلامی لازمه اقتصاد مقاومتی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: یکی از گفتمان هایی که رهبری در دو سال اخیر در کشور به صورت صریح مطرح کردند سبک زندگی اسلامی بود و آنچه از بیانات ایشان در مناسبت های مختلف برداشت و استنباط می شود این است که ایشان سبک زندگی اسلامی را لازمه اقتصاد می دانند و معتقدند اگر ما سبک زندگی دینی نداشته باشیم به اقتصاد مقاومتی نمی توانیم برسیم و برای رسیدن به این سبک زندگی باید به فرهنگ مستقل دینی و ایرانی خودمان توجه کنیم.
این فعال سیاسی گفت: درک من از فرمایشات رهبری این است که با فرهنگ مستقل اسلامی ایرانی می توانیم به آرمان ها و اهداف دست یابیم از جمله به سبک زندگی اسلامی و این مهم لازمه و پشتوانه اقتصاد مقاومتی است که آن هم درمان مشکلات اقتصادی است.
عده ای به دنبال ترویج اباحه گری در جامعه هستند
حداد عادل با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره رخنه های فرهنگی، گفت: عده ای در جامعه به دنبال اباحه گری هستند و راه مقابله با آنها در درجه اول این است که باید حساسیت مردم و جامعه نسبت به مساله فرهنگ بیشتر شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم باید اهمیت فرهنگ را در زندگی فردی و اجتماعی خود بیش از پیش درک کنند؛ رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند فرهنگ مانند هوا است و اگر آلوده شود پیامدهای آن بسیار ناگوار خواهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی راه حل مشکلات اقتصادی را سهل انگاری در مسائل دینی ندانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بسیاری از سخنرانی های خود مردم را به این نکته اساسی توجه داده اند که فکر نکنید اگر دست از اصول بکشید اوضاع اقتصادی شما سر و سامان خواهد یافت.
عقب نشینی از اصول و ارزش ها رفاه مردم وکشور را تامین نمی کند
وی با نقل نمونه های تاریخی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم با عقب نشینی از استقلال فرهنگی و سیاسی دشمن برای ما رفاه اقتصادی تامین نخواهد کرد؛ حل مشکلات اقتصادی ما در گرو اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی نیز بدون استقلال فرهنگی تامین شدنی نیست.
وی با بیان این که در شعار سال چهار مفهوم اصلی اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نهفته است، ابراز داشت: ذکر مساله اقتصاد در شعار امسال طبیعی و مورد انتظار بود اما رهبری فرهنگ را در کنار اقتصاد بیان کردند و عزم ملی و مدیریت جهادی را لازمه آن دانستند.
حداد عادل گفت: رهبر معظم انقلاب با این کار خواستند همه مردم به صحنه بیایند و با عزم و اراده فراگیر نقش آفرینی کنند تا تحول چشمگیری در عرصه فرهنگ و اقتصاد ایجاد شود.
وی اضافه کرد: رهبری عزم ملی را شرط لازم می دانند اما کافی نمی دانند و در کنار آن مدیریت جهادی را متذکر می شوند؛ مدیریت جهادی خصیصه خود را از جهاد می گیرد که یک مجاهد وجود خود را برای آرمان و کشور و ملتش می خواهد.
مدیر جهادی خالصانه و بدون توقع به دنبال انجام تکلیف است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک مدیر در نظام اسلامی در هر رده و جایگاهی که باشد باید با ایمان، مخلصانه، مجاهدانه و بدون توقع منفعتی برای مردم و انقلاب کار کنند.
حداد عادل گفت: اگر مدیری برای این که مدیر و مسؤول شود به جای خدمت به مردم، خودش ثروت اندوزی کند این مدیر جهادی نیست. اشخاصی که مدیر می شوند باید از نظر فکری، بینشی و اعتقادی خود را پالایش و خودسازی کنند اما در عین حال ممکن است بسیاری از اوقات مشکلات ساختاری باشد که ایجاد مانع کند و رهبری سال ها پیش تحت عنوان مهندسی فرهنگی این قضیه را مطرح و مورد تاکید قرار دادند.
این فعال سیاسی و فرهنگی متولی فرهنگ در جامعه را قوای سه گانه، نهادهای غیر دولتی و غیر حکومتی دانست و گفت: در کشور ما این گونه نیست که بگویم یک فرد و دستگاه متولی فرهنگ است و این گونه نیست که همه فرهنگ کشور دست رییس جمهور یا مجلس و یا صدا و سیما باشد.
وی با تاکید بر این که فرهنگ در جامعه ما متاثر از دین است، اضافه کرد: روحانیت، مرجعیت و حوزه های علمیه در این راستا نقش دارند، رهبری آنها را هم مخاطب قرار می دهند.
حداد عادل بخش مهم و قابل توجهی از فرهنگ را متوجه آموزش و پرورش دانست و گفت: در حال حاضر مهدهای کودک بخشی از آن زیر نظر آموزش و پرورش و بخشی زیر نظر بهزیستی است و باید توجه کنیم که در این مهدها چه چیزی به کودکان آموزش داده می شود و باید توجه کنیم که متولی این آموزش ها کیست؟
نباید انتظار داشت شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف همه مسائل را روشن کند
وی درباره نقش شورای انقلاب فرهنگی در راستای ریل گذاری فرهنگی، گفت: این شورا جلسات خود را دارد و مسائل مختلف فرهنگی ریز و درشت می تواند در دستور کار آن باشد و نباید این تصور را کرد که همه باید بنشینند و شورای انقلاب فرهنگی تکلیف همه را مشخص کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر کس باید با مدیریت جهادی کار خودش را در مساله فرهنگ انجام دهد؛ مسؤولان فرهنگی هر کدام باید وظیفه خود را انجام دهند، وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در درجه اول هماهنگی است.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نقش و جایگاه دولت در عرصه فرهنگ خاطرنشان کرد: وظیفه دولت در هر دستگاه و نهادی تفاوت می کند؛ برای آموزش و پرورش یک سری وظایف و ماموریت مشخص شده و برای سایر نهادها و وزارتخانه ها نیز شرح وظایف دیگری تعریف شده است.
حداد عادل با بیان این که من این فعالیت ها را کافی و مطلوب نمی دانم، افزود: من معتقدم باید با عزم ملی و مدیریت جهادی به این سمت حرکت کنیم.
اذعان حداد عادل به موازی کاری و ندانم کاری ها در عرصه فرهنگ
وی با اذعان به موازی کاری ها و ندانم کاری ها در عرصه فرهنگ، تاکید کرد: مسؤولیت فرهنگی در کشور ما به تنهایی بر دوش دولت، مجلس، قوه قضاییه و مجلس و صدا و سیما نیست، بلکه همه اینها مسؤول هستند و باید با مدیریت جهادی هواس خود را جمع کنند تا رخنه های فرهنگی پیدا نشود.
حداد عادل گفت: باید بدور از هیجان کاذب و عصبانیت و به صورت منطقی بنشینیم و فکر کنیم که راهکار عملی شدن عزم ملی و مدیریت جهادی چیست؛ باید فعالیت و نقشه های دشمنان را رصد کنیم، عناصر مثبت و منفی فرهنگی را بشناسیم و آگاهی های عمومی را به همگان بدهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی را در شکل گیری و ایجاد عزم ملی بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: یکی از زنجیره های مؤثر در راستای تحقق شعار سال رسانه های گروهی و رسانه ملی است.
وی بیان کرد: اگر رسانه ملاحظه کرد فلان مسؤول وظیفه خود را انجام نمی دهد رسالت خود را بدور از جنجال و تهمت و به قصد قصد اصلاح و رفع عیب انجام دهد.
حداد عادل با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف از جمله دیدار با رییس و نمایندگان خبرگان رهبری، گفت: ایشان نسبت به جوانان انقلابی تاکید دارند و بر حفظ و قدردانی از آنها تصریح می کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x