تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

دختر مرسی: فردی که در جلسه دادگاه است، پدر من نیست!/آدم‌ربایی منبع درآمد ارتش آزاد سوریه/محاکمه کودکان با مجازات‌های سخت در ایالت فلوریدا

  • کد خبر : 33591
  • 24 فروردین 1393 - 8:09
دختر مرسی: فردی که در جلسه دادگاه است، پدر من نیست!/آدم‌ربایی منبع درآمد ارتش آزاد سوریه/محاکمه کودکان با مجازات‌های سخت در ایالت فلوریدا

دختر مرسی: فردی که در جلسه دادگاه است، پدر من نیست!، آدم‌ربایی منبع درآمد ارتش آزاد سوریه، محاکمه کودکان با مجازات‌های سخت در ایالت فلوریدا و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۲۳ فروردین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

دختر مرسی: فردی که در جلسه دادگاه است، پدر من نیست!

به گزارش خبرآنلاین، “شیماء” دختر “محمد مرسی” رئیس جمهور برکنار شده مصر، در صفحه شخصی خود در فیس بوک، تصویر قدیمی از پدرش به اضافه تصویر فردی که در دادگاه حضور داشت، قرار داد و تاکید کرد که این فرد پدرش نیست بلکه فردی شبیه به مرسی است. شیماء از کاربران خواست که این دو تصویر را باهم مقایسه کنند و بگویند که آیا این فردی که در دادگاه در روز محاکمه مرسی حضور داشت همان پدرش است؟

وی سپس با ابراز نگرانی نسبت به سرنوشت پدرش، گفت که در زندان چه بلایی بر سر وی آمده است؟  در همین رابطه تعدادی از کاربران نیز با تائید سخنان شیماء، تصویری از یک فرد ناشناس را که به مرسی شباهت دارد در فیس بوک قرار داده و نوشتند که مسئولان مصر فردی شبیه به مرسی را به دادگاه آورده‌اند و سرنوشت مرسی نامعلوم است.

آدم‌ربایی منبع درآمد ارتش آزاد سوریه

یکی از اعضای کاروان “زائران صلح برای سوریه” در صفحه شبکه اجتماعی این گروه به بازگویی خاطره‌ای از یک مرد سوری در “لاذقیه” پرداخته است. این خاطره را که نشان‌دهنده برخورد غیرانسانی ارتش آزاد با مردم سوریه است در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تسنیم، وی نوشت: دیروز به محل اسکان جمعی از آوارگان مناطق اطراف لاذقیه رفتیم، مدرسه‌ای که آوارگان در کلاس‌های ۳۰، ۴۰نفره در آن زندگی می‌کردند. مسئولیت امور این آوارگان به‌عهده شعبه لاذقیه مؤسسه‌ای تحت عنوان “شباب السور یا لعمل التطوعی: مؤسسه جوانان داوطلب سوریه” بود. جوانی که داشت برای‌مان از اوضاع آوارگان و کمک‌رسانی می‌گفت خودش هم گرفتار جربانات معارضه شده بود.

ارتش آزاد او را به‌دلیل ارتباطش با نظام ربوده بود. دوازده روز او را شکنجه می‌کنند و به صلیب می‌کشند، طوری که بعد از این دوازده روز مایعی زردرنگ به‌جای خون از بدنش خارج می‌شود. اوضاعش که وخیم می‌شود او را به محلی برای درمان در غازی عنتب ترکیه می‌برند. بعد هم پیغام می‌فرستند برای خانواده‌اش که ۱۰هزار دلار بدهند تا او را آزاد کنند. خانواده بیچاره هم پول را جور می‌کند و طبق قرار می‌اندازند وسط دشتی و چند ساعت بعد او را در‌‌ همان مکان گذاشتن پول‌ها پیدا می‌کنند. علاوه بر این مبلغ ماشینش را هم می‌برند. آدم‌ربایی محلی برای تأمین درآمد ارتش آزاد شده است.

صحنه‌ای شوکه‌کننده در قلب لندن

روزنامه انگلیسی “دیلی میرور” نوشت: صبح روز گذشته (جمعه) زنی با یک لیوان قهوه در دست یک مرد را در منطقه ” فارینگتون” در مرکز لندن همانند یک سگ با قلاده به گردن حرکت می‌داد. انتشار این تصاویر  در شبکه توییتر از سوی یکی از عابران از روز گذشته سوژه روز رسانه‌ها شده است.

به گزارش عصر ایران، هنوز انگیزه این زن و مرد از این اقدام عجیب مشخص نشده است.

خود سانسوری در وزارت دفاع انگلیس

کتاب “جنگ انگلیس در هلمند” – نوشته “دکتر مایک مارتین” که به سفارش وزارت دفاع انگلیس این کتاب تحقیقاتی را نگاشت – قرار بود روز سه شنبه (۱۹ فروردین) منتشر شود. با وجود این، مقامات انگلیس با این ادعا که کتاب مذکور قانون مسائل محرمانه رسمی را نقض می‌کند، از انتشار آن جلوگیری کردند.

به گزارش جام، در پی این تصمیم مایک مارتین گفت: “من به اجبار استعفا کردم. من به عنوان یک منتقد سازنده استخدام شدم و قویا اعتقاد دارم که ارتش نیاز به اصلاح دارد”. طبق گزارش‌ها، مارتین همچنین از وزارت دفاع انگلیس به دلیل تمایل بیشتر به حفاظت از وجهه خود به جای درس گرفتن از مسائل انتقاد کرده است.

وزارت دفاع انگلیس در واکنش به استعفای مارتین، در مطلبی اینترنتی گفت: “ارتش صرفا به این نتیجه رسید که جالب نیست یک افسر ِ در حال خدمت کتابی را که به شدت نسبت به ارتش، وزارت دفاع و متحدان ما جنبه انتقادی دارد، منتشر کند. ارتش به تصمیم دکتر مارتین احترام می‌گذارد”. در عین حال، ناشر این کتاب گفته است که در این زمینه مشاوره حقوقی گرفته و کتاب را منتشر خواهد کرد.

محاکمه کودکان با مجازات‌های سخت در ایالت فلوریدا

دیدبان حقوق بشر (Human Rights Watch) که سازمانی غیردولتی واقع در شهر نیویوک می‌باشد، روز جمعه در گزارشی آورده که قوانین ایالت فلوریدا به محاکمه‌کنندگان اجازه می‌دهد که طبق دیدگاه خود، نوجوانان را بر اساس قوانین افراد بالغ محاکمه کند که این امر باعث اثرات ویرانگری بر این نوجوانان و خانواده‌های آنان شده است. این سازمان گزارش می‌دهد که طی دو سال اخیر، بیش از ۱۵۰۰ نوجوان به علت جرایمی که قابل چشم‌پوشی بوده، به جای محاکمه در دادگاه نوجوانان، در دادگاه بزرگسالان تحت محاکمه‌های سنگینی قرار گرفته‌اند و در بسیار از موارد برای مدت‌های طولانی زندانی می‌شوند.

به گزارش ایرنا،  “آلبا مورالس” محقق دیدبان حقوق بشر می‌گوید: نوجوانان ایالت فلوریدا، تحت قانون “پرونده مستقیمdirect file ایالت فلوریدا”، حق رای دادن یا سیگار خریدن را ندارند ولی می‌توانند در دادگاه به عنوان یک فرد بالغ محاکمه شوند. کودکان در روند رشد جسمی و عقلانی می‌باشند و هنوز به سن بلوغ عقلانی نریسیده‌اند. محاکمه و زندانی کردن کودکان به علت بی‌تجربگی و اشتباهات دوران جوانی باعث جلوگیری از رشد و صدمه به آنان می‌شود.

یکی از کودکان در مصاحبه‌ای با این سازمان می‌گوید: دادگاه بزرگسالان فقط می‌خواهد ما را زندانی کند ولی دادگاه نوجوانان قصد کمک به ما برای آینده‌ای روشن را دارد.

تمیز کردن مجسمه برنزی “شاه سجونگ ” پادشاه کره‌ای قرن پانزدهم در یکی از خیابان‌های سئول

عصر ایران منتشر کرد، تظاهرات یونانی‌های معترض به اتحادیه اروپا و سیاست‌های ریاضت اقتصادی به سفر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به این کشور (آتن)

دستگیری فعالان غربی حامی حقوق فلسطینی‌ها از سوی نیروهای اسراییلی در تظاهرات این افراد علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسراییل در شهر “هبرون”  در کرانه غربی رود اردن

دریافت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی از سوی خیریه تحت ریاست پسر اردوغان

دولت ترکیه در بحبوحه‌ اتهامات فساد مالی در این کشور اعلام کرد، خیریه‌ای که پسر نخست‌وزیر این کشور مسئولیت آن را به عهده دارد، در یک دوره چهار ساله بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است.

“بولنت آرینچ”، معاون “رجب طیب اردوغان”، نخست‌وزیر ترکیه در پاسخی کتبی به یک سوال رسمی از سوی پارلمان گفت، خیریه “تورگو” ۹۹ میلیون دلار (۷۲ میلیون یورو) کمک مالی از خارج از کشور را بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ میلادی دریافت کرده است. آرینچ بدون افشای نام منابع مالی افزود: خیریه داخلی “تورگو” که خوابگاه‌های دانشجویی را احداث و اداره می‌کند، به طورکلی ۱۴ میلیون دلار کمک مالی داخلی دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این افشاگری پس از آن صورت گرفت که تعدادی از متحدان مهم سیاسی و تجاری اردوغان در دسامبر سال گذشته میلادی به اتهام رشوه‌خواری اخراج و دستگیر شدند. دادستان‌های این پرونده فساد مالی “بلال”، پسر رجب طیب اردوغان را به استفاده از این خیریه به عنوان کانالی برای فساد و رشوه متهم کرده‌اند. البته این دادستان‌ها پس از این مساله از کار برکنار شدند. اردوغان شدیدا این اتهامات را رد کرده و مدعی است که این پرونده فساد مالی وی را از طریق فعالیت‌های پسرش هدف گرفته است.

عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در دنیا کدام کشورها هستند؟

چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان در سال ۱۳۹۲، پنج کشور عمده خریدار کالاهای صادراتی کشورمان بوده‌اند. در این مدت چین با ۷ میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار بزرگترین خریدار کالاهای صادراتی کشورمان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین بر اساس اعلام روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران پس از چین به ترتیب عراق با ۵ میلیاردو ۹۵۰میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۳ میلیاردو ۶۲۷ میلیون دلار، هند با ۲ میلیاردو ۴۱۸ میلیون دلار و افغانستان با ۲ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار عمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی ایران بوده‌اند. گفتنی است صادرات غیر نفتی کشورمان در سال گذشته با افزایش ۱۷ درصدی در وزن و رشد ۴۳ صدم درصدی در ارزش مواجه بوده است.

جشن همسریابی؛ ابتکار جدید دولت ژاپن برای افزایش جمعیت

سرعت پیر شدن جمعیت در ژاپن از بسیاری از دیگر کشورهای دنیا بالاتر است. تنها در سال ۲۰۱۳ جمعیت این کشور حدود ۲۴۴ هزار نفر کاهش یافت. دولت ژاپن پس از ناکامی تلاش های مختلف خود برای افزایش جمعیت این کشور، به ابتکاری جدید دست زده و بودجه‌ای را به برگزاری مراسم ویژه همسریابی در کشورهای مختلف اختصاص داده  است. جمعیت ژاپن در شش دهه اخیر نصف شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف انگلیس، “شینزو آبه” نخست وزیر ژاپن اخیراً مبلغ ۳ میلیون ین ( ۲۹ هزار و ۵۲۷ دلار) از بودجه این کشور را برای برنامه‌های تشویقی افزایش جمعیت اختصاص داده است. در جشن های همسریابی که توسط مقامات محلی شهرهای مختلف ژاپن برگزار می‌شود، دختران و پسران جوان در یک فضای آرامش‌بخش و دوستانه با یکدیگر آشنا می‌شوند. برگزاری چنین آیین‌هایی در مناطق مختلف از جمله منطقه روستایی “کوچی” که در حدود ۵۰۰ مایلی غرب توکیو واقع است رواج زیادی یافته است.

مسئولین محلی روستای کوچی هر از چند گاهی در کافه‌های این روستا جوانان را به صرف کیک و قهوه دعوت می‌کنند و با پخش موسیقی ملایم سعی می‌کنند زمینه را برای شناسایی همسر مناسب برای هر یک از جوانان و تشویق آنها به ازدواج فراهم کنند. در این مراسم یک دختر و پسر جوان روبه روی هم می‌نشینند و سئوالاتی در زمینه علایق و ویژگی‌های شخصی از هم می‌پرسند تا به این ترتیب فردی که بیشترین شباهت با آنها دارد را شناسایی کنند.

ماساناو اوزاکی که یکی از مسئولین روستای کوچی است می‌گوید: این آخرین فرصت ما برای اقدام به منظور حل این مساله است. من به شدت نگران هستم که آیا نیروی کار ژاپنی درآینده بتواند چنین حجم بزرگی از صنایع را به پیش ببرد یا خیر.

آمریکا خود را از نماینده ای محترم و توانا چون ابوطالبی محروم نکند/ او می تواند جز جدایی ناپذیر روابط سازنده تهران – واشنگتن باشد

“باربارا اسلاوین” در نیویورک تایمز نوشت: پیش‌بینی‌های غم‌انگیزی نسبت به واکنش آمریکا به گزارش‌ها در مورد قصد ایران برای معرفی “حمید ابوطالبی” به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل وجود داشت. تمام این جاروجنجال‌ها بخاطر این بود که این دپیلمات میانسال و سفیر اسبق ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا همراه با دانشجویانی بود که سفارت آمریکا را در سال ۱۹۷۹ به تسخیر خود در آوردند.

به گزارش انتخاب، وی در ادامه نوشت: ابوطالبی که آن زمان ۲۱ سال بیش نداشت در میان سازمان‌دهندگان این اتفاق نبود اما در میان دانشجویان متعدد بحران گروگانگیری بود که تکامل پیدا کرده و اصلاح‌طلب شدند. آمریکا با عدم پذیرش ابوطالبی خود را از نماینده محترم و توانای دولت “پرزیدنت روحانی” و همچنین شانس آغاز پشت سر گذاشن بحران گروگانگیری محروم می‌کند.

ایران هم لیست بلندبالایی از رفتارهای ناعادلانه آمریکا از جمله حمایت این کشور از صدام حتی پس از استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه ایرانیان در طول جنگ دارد، بنابراین شنیدن دیدگاه‌ها و سخنان ابوطالبی سودمند خواهد بود. نقش سفیر ایران در سازمان ملل در این برهه از زمان در مقایسه با دوره “محمدجواد ظریف” وزیر خارجه فعلی ایران که در طول دولت “جرج بوش” عهده‌دار این پست بود، مهم نیست. آمریکا و ایران اکنون به طور منظم و در سطوح بالا بایکدیگر مذاکره و گفتگو می‌کنند تا به توافق هسته‌ای بلندمدتی دست پیدا کنند.

در نبود روابط دیپلماتیک، نمایندگی در سازمان ملل عنوان و پست مهمی برای دیپلماسی ایران در آمریکا به شمار می‌رود. اقدامات انقلابی ابوطالبی نباید باعث عدم حضور او در این پست باشد. یک روزی آمریکا و ایران نیاز خواهند داشت تا از یکدیگر بابت مسائل مختلف و در جهت حرکت به سمت روابطی سازنده عذرخواهی کنند. ابوطالبی می‌تواند جز جدایی‌ناپذیر آن پروسه باشد.

دیدار نوروزی احمدی‌نژاد با مدیران و وزرا

مشرق نوشت: هفته گذشته جمعی از وزرا و مدیران دولت “محمود احمدی‌نژاد” با وی دیدار نوروزی داشتند. این دیدار در ساختمان ولنجک برگزار شد و “اسفندیار رحیم مشایی” نیز به مهمانان خوش‌آمد می‌گفت. علی‌رغم حضور مشایی در جلسات خصوصی، احمدی‌نژاد در ۱۰ ماه گذشته حاضر به همراهی مشایی با خود در مراسم‌های عمومی نشده است.
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x