تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

امسال واردات “بنزین” افزایش می‌یابد/ تولید بنزین پتروشیمی‌ها هنوز متوقف نشده است

  • کد خبر : 33742
  • 24 فروردین 1393 - 15:24
امسال واردات “بنزین” افزایش می‌یابد/ تولید بنزین پتروشیمی‌ها هنوز متوقف نشده است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: واردات بنزین در سال گذشته روزانه ٣,۵ میلیون لیتر بوده که در صورت تصویب نهایی، این میزان به ١٠ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

 به گزارش کمال مهرعباس کاظمی  اظهار داشت: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران به دنبال تولید بنزین با استانداردهای بین المللی است و در همین راستا سعی دارد به جای تولید بنزین در پتروشیمی‌ها بنزین از خارج وارد کند.

وی تصریح کرد: به طور یقین بنزین وارداتی در مقایسه با بنزین تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون تولید بنزین در پتروشیمی‌‍‌ها در حال انجام است و وزارت نفت تصمیم دارد  تولید بنزین را در پتروشیمی ها متوقف کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: از این رو قصد داریم بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها را با بنزین وارداتی جایگزین کنیم.

کاظمی اظهار داشت: واردات بنزین در سال گذشته روزانه ٣,۵ میلیون لیتر بود که در صورت تصویب نهایی، این میزان به ١٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال ٩٢ روزانه ۶,٢ میلیون لیتر بنزین به عنوان اکتان افزا از پتروشیمی ها دریافت و با بنزین تولیدی پالایشگاه ها مخلوط می شد، افزود: قرار است در سال جدید این میزان بنزین از خارج کشور وارد شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وضعیت تولید بنزین در کشور، گفت: در اواخر سال گذشته بنزین تولیدی کشور به ۶٠ میلیون لیتر در روز رسید و سعی ما بر این است که این میزان تولید در سال جدید نیز حفظ شود.

وی با بیان اینکه سال ٩١ میزان بنزین تولیدی کشور از پالایشگاه ها ۴٨ میلیون لیتر بود، افزود: در یک سال گذشته بنزین تولید داخل با ١٢ میلیون لیتر افزایش به ۶٠ میلیون لیتر در روز رسید.

کاظمی همچنین با اشاره به طرح های افزایش ظرفیت در پالایشگاه های کشور، اظهار داشت: سعی داریم تا جایی که ممکن است ظرفیت تولید بنزین داخلی را افزایش دهیم، اما با تعمیرات اساسی برخی واحدها و تمرکز بر افزایش کیفیت بنزین تولیدی، نگه داشتن سقف تولید ۶٠ میلیون لیتر بنزین در روز نیز امری مطلوب محسوب می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x