تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

۸۶ کشور دنیا گفتند بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند

  • کد خبر : 33292
  • 23 فروردین 1393 - 7:24
۸۶ کشور دنیا گفتند بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در یادواره سرداران و ۱۴۶ شهید سرافراز گروه توپخانه ۶۳ خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران که در تالار ۱۳ آبان لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشـت: فرصتی شد تا بار دیگر با آرمان‌های شهدا و مقاومت و امام عزیز خود را منور کنیم و […]

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در یادواره سرداران و ۱۴۶ شهید سرافراز گروه توپخانه ۶۳ خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران که در تالار ۱۳ آبان لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشـت: فرصتی شد تا بار دیگر با آرمان‌های شهدا و مقاومت و امام عزیز خود را منور کنیم و ما در این مجالس شرکت می‌کنیم که همین مجالس تذکر است تا شهدا را خوب بشناسیم و راه آنها را ادامه دهیم.وی افزود:‌شهید حبیب‌الله کریمی فرمانده گروه توپخانه ۶۳ خاتم‌الانبیاء در دو راهی مسیری قرار داشت که به مقام شهادت برسد و با این شرایط در هنگام شهادت تعداد بسیاری از همرزمان خود را نجات داد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: وی از اولین روزهای جنگ تحمیلی در جبهه آبادان با تعداد زیادی از رزمندگان همواره شبانه‌روز در تلاش بود و خیلی زود توانست جای خود را باز کند و در سطوح فرماندهی و مسئولیت‌ها و عملیات‌های بزرگ خوش درخشید و از اولین روزها تا آخر، جبهه را ترک نکرد.

فرمانده هوافضای سپاه اظهار داشت: در آزادسازی مهران عملیات کربلای ۱ توفیق داشتیم قرارگاه این شهید بزرگوار را از نزدیک ببینیم که در کنار شهیدان شفیع‌زاده و تهرانی مقدم جلسه کوچکی با حبیب‌الله کریمی داشته باشیم و بعد از این جلسه تا دقایقی این شهدای بزرگ شفیع‌زاده و تهرانی‌مقدم فرمانده یگان موشکی سپاه از مدیریت‌های این شهید بزرگاور صحبت کرده و تمجید می‌کردند.

وی افزود: حبیب فاصله زیادی با آن روزهای اول گرفته بود و فرماندهان زیادی زیر دست او پرورش یافتند و پیروزی‌های بزرگ دفاع مقدس مدیون این شهداست که حضور آنها در عملیات والفجر ۸ و عملیات‌های بزرگ مثال‌زدنی است.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: برای ما شرکت در این مجالس توفیق بزرگی است و خیلی‌ها این مجالس را دوست ندارند، خیلی‌ها به شهدا علاقه ندارند و مایل نیستند که راهیان نور ادامه پیدا کند و یا شهدا در مرکز شهر و دانشگاه‌های بزرگ به خاک سپرده شوند، یادآوری آن دوران برای آنها سخت و سنگین است.

فرمانده هوافضای سپاه گفت: پیام‌های مقام معظم رهبری و حضور ایشان در راهیان نور و تاکید بر یاد شهدا، گویای این است که عده‌ای تاب تحمل ندارند و مخالف این محافل هستند.

وی بیان داشت: امروز هر چه پیروزی و موفقیت در بخش‌های مختلف به دست آوردیم حاصل ایستادگی و مقاومت و استقامت در مقابل استکبار و دشمن و انقلابی‌ بودن ما است.

سردار حاجی‌زاده افزود: برخی اینگونه نگاه نمی‌کنند و نگاه‌شان مادی است و رزمندگان دفاع مقدس را خشونت طلب می‌دانند البته آنها سیدالشهداء (ع) را خشونت‌طلب می‌دانند و خط آنها با ما جداست اگرچه ممکن است جرات به زبان آوردن آن را نداشته باشند.

فرمانده هوافضای سپاه اظهار داشت: اگر ما امروز در اوج قدرت و توانمندی هستیم این نتیجه ایستادگی رزمندگان ما و پشتیبانی و بیمه کردن کشور توسط این شهداست.

وی ادامه داد:‌نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر شهید دوران دفاع مقدس و ده ها هزار نفر در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌ایم و این راه همچنان ادامه دارد و ما برای حفظ انقلاب باز هم خون خواهیم داد.

سردار حاجی‌زاده گفت:‌عده‌ای مخالف این هستند ولی ما باید از این انقلاب، انقلابی دفاع کنیم و جلوی هرگونه انحراف را بگیریم.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصادی مقاومتی از این جنس است و صاحبان اصلی این انقلاب شما هستید که باید با بصیرت و شناخت مسائل را رصد کرده و مراقبت کنیم، این میراث ارزشمندی که بهای زیادی برای آن داده شده حفظ شود.

وی بیان داشت: اگر شرایط خودمان را با شرایط کشورهای مشابه در سال ۵۷ و امروز مقایسه کنیم با عدد و رقم نشان می‌دهد که بهترین مسیر همین مسیر مقاومت است و حتی اگر اعتقادی به قیامت نداشتیم باید همین مسیر را ادامه دهیم.

سردار حاجی‌زاده گفت: دشمنان مستضعفین را استثمار می‌کنند و ما با کشوری مثل مصر یا هم‌تراز مصر در یک وضعیت بودیم اما می‌بینید که الان آنها کجا هستند و ما کجاییم، این تفاوت در کجاست؟ ما امروز به حول و قوه الهی در همه عرصه‌ها به توانمندی‌های خوبی رسیده‌ایم.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: اینکه در دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح و بخش دفاعی ما را می‌خواستند با تحریم عقیم کنند و ۳۳ کشور در پشت صدام بعثی می‌خواستند این انقلاب و ملت را شکست دهند اکنون به جایی رسیده‌اند که می‌خواهند با تهدید و تحریم جلوی ما را بگیرند و پس از ناکامی در آن بحث مذاکره را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: ‌در دوران دفاع مقدس حتی اجازه فروش تسلیحات را به کشورها نمی‌دادند و ما حتی سلاحی را که در بازار سیاه پیدا می‌کردیم اجازه انتقال نمی‌دادند لذا ما بیشتر تجهیزات را از صدامی‌ها گرفتند و با غنایمی که گرفتیم حتی اکثر توپخانه‌های شهید کریمی غنیمتی بود.

سردار حاجی‌زاده گفت: دشمنان جلو همه چیز را گرفته بودند ولی امروز می‌بینیم که بحث مذاکره را مطرح می‌کنند باید سوال کنیم که چرا در بحث ورود قطعات هواپیما را مذاکره را مطرح نمی‌کنند و چرا در مورد مسائل موشکی و قطعات آن بخش تحریم را مطرح نمی‌کنند زیرا در کنترل آنها نیست، چرا در مورد کنترل هواپیماهای بدون سرنشین این بحث را مطرح نمی‌کنند زیرا ما در بخش‌هایی نفوذ کردیم و بسیار عالی جلو رفتیم و بچه‌های با روحیه جهادی مقاومت کردند و خسته نشدند و کار به جلو رفت.

فرمانده نیروی هوافضا با اشاره به رفتار آمریکا با کشورهایی نظیر لیبی با وجود امتیازدهی سران این کشور به آمریکا افزود: ناامنی‌هایی که امروز در پاکستان، عراق و سوریه وجود دارد توسط غرب درست شده است.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه و پیروی از امام رمز موفقیت ایران و ثبات کشور در برابر ناامنی‌ها دانست تصریح کرد: امروز باید حواس‌مان جمع باشد که به غیر از توانمندی‌های داخلی هیچ امکان دیگری برای ما وجود ندارد؛ موارد مشابهی در تاریخ وجود دارد که به دشمن دل بستیم و کاری انجام نشد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به مسئله کره شمالی و موضوع هسته‌ای این کشور ادامه داد:‌ درباره کره شمالی فقط موضوع هسته‌ای مطرح بود و آنها همه تجهیزات خود را منهدم کردند اما آمریکا به تعهد خود عمل نکرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه باید در فرصت‌های به وجود آمده توانمندی داخلی را درست کنیم افزود: نباید باور کنیم که دشمنان برای ما کاری خواهند کرد، اگر قرار بود ما در جنگ فقط با عراق بجنگیم همان دو سال اول کار جنگ تمام بود و تمام دنیا پشت عراق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز اقتدار ایران هزار برابر شده است گفت: ۸۶ کشور دنیا ایستادند و گفتند حکومت سوریه باید عوض شود و بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این را گفت که ما شکست خوردیم و صحنه به دلیل اینکه ایران و حزب‌الله نخواستند تغییر کرده است.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر لزوم عزم جهادی در تمامی عرصه‌ها اظهار داشت:‌ امروز برخی قدرت‌های بزرگ که شاید به فکر کسی نرسد در برخی تکنولوژی‌ها از ما کمک می‌خواهند.

سردار حاجی‌زاده با طرح این سوال که چرا مشکل اقتصادی حل نمی‌شود گفت: چون در این بخش کم‌توجهی صورت گرفته است؛ مسئله برای این دولت هم نیست چون این دولت تازه ۶ ماه است که بر سر کار آمده بلکه در طول سالیان قبل نیز این کم‌توجهی بود.

وی افزود: اولین جلسه ما درباره بحث موشکی با رهبر انقلاب که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند به سال ۶۴ برمی‌گردد یعنی طی ۲۹ سال ما به اینجا رسیده‌ایم.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه شخصیت رهبر معظم انقلاب همان شخصیت سال ۶۴ است اظهار داشت: در بخش‌هایی که گوش شنوا بوده کارهای این چنینی صورت گرفته و در بخش‌هایی که گوش شنوا وجود نداشته با مشکل مواجهیم.

وی ادامه داد:‌ زیرساخت‌ها برای پیشرفت کشور مناسب بوده و با این زیرساخت‌ها می‌توانیم بر همه محدودیت‌ها فائق بیاییم اما این مسئله همت، ایستادگی و کار جهادی می‌خواهد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به خاطره‌ای از شهید تهرانی‌مقدم گفت: شهید تهرانی‌مقدم در سفری که پس از جنگ یک هیات دیپلماتیک به عراق داشتند به عنوان خدمه پروازی به بغداد رفت چون در آن زمان ما مطمئن نبودیم که جنگ دوباره شعله‌ور نخواهد شد.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: ایشان به آنجا رفت تا گرای برخی مناطق را به دست بیاورد؛ شهید تهرانی‌مقدم پس از بازگشت از عراق به ما گفت صدام علاوه بر اینکه جنگ را خوب مدیریت کرده در شهرسازی نیز خوب کار کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه این انقلاب متعلق به این دولت و آن دولت نیست خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا امروز در خط مقدم این تحولات قرار گرفته‌اند؛ امروز نباید محافظه‌کارانه از انقلاب دفاع کنیم بلکه باید انقلابی از انقلاب دفاع کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x