تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

گزارش فارس از راهپیمایی «جمعه حمایت از دستاوردهای دانشمندان و شهدای هسته‌ای»

  • کد خبر : 33362
  • 23 فروردین 1393 - 8:32
گزارش فارس از راهپیمایی «جمعه حمایت از دستاوردهای دانشمندان و شهدای هسته‌ای»

دانشجویان دانشگاه‌های تهران، در کنار نمازگزاران تهرانی و آحاد مردم امروز بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه با عنوان «جمعه حمایت از دستاوردهای دانشمندان و شهدای هسته‌ای» راهپیمایی کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کمال مهر، راهپیمایی دانشجویان دانشگاه‌های تهران، در کنار نمازگزاران تهرانی و آحاد مردم امروز بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه با عنوان «جمعه حمایت از دستاوردهای دانشمندان و شهدای هسته‌ای» و به دعوت بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه تهران برگزار شد.

* حمایت از بیانات رهبری دلیل اصلی برگزاری راهپیمایی بود

این راهپیمایی در حالی انجام شد که مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با مدیران سازمان انرژی اتمی نکاتی را پیرامون موضوع انرژی هسته‌ای، مذاکرات و دستاوردهای هسته‌ای بیان کردند و دانشجویان و نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه از درب اصلی دانشگاه تا میدان انقلاب با سر دادن شعار و با در دست داشتن پلاکارد راهپیمایی کرده و حمایت خود را از سخنان اخیر رهبری اعلام کردند.

* توافقنامه ژنو ۱۰۰۰ تومان

در این راهپیمایی پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی همچون چرخه کامل سوخت حق مسلم ماست، حرکت هسته‌ای به هیچ وجه نباید متوقف شود و یا کند شود، آب سنگین اراک خط قرمز ماست و توافقنامه ژنو ۱۰۰۰ تومان، در دستان مردم قرار داشت.

* مصطفی مصطفی راهت ادامه دارد

راهپیمایان در ادامه مسیر با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مصطفی مصطفی راهت ادامه دارد، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، دست خدا بر سرماست خامنه‌ای رهبر ماست و… انزجار خود را از دشمنان و مستکبران نشان دادند.

* توزیع فیلم و بروشورهای نقد مذاکرات هسته‌ای

در میان راهپیمایی پرشور دانشجویان و مردم عده‌ای با توزیع فیلم و بروشور‌های نقد مذاکرات جهت آگاه سازی هرچه بیشتر مردم از نحوه انجام مذاکرات و عملکرد دولت یازدهم اقدام کردند.

*بیانیه پایانی: راه شهدای هسته‌ای را با بصیرت و پایداری با گام‌های راسخ‌تر از پیش ادامه می‌دهیم

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در بیانیه پایانی اعلام کردند: ما دانشجویان، این اطمینان را می‌دهیم که با بصیرت و پایداری راه شهدای هسته‌ای را با گام‌های راسخ‌تر از پیش ادامه داده و برای اعتلای جایگاه علمی کشور از هیچ کوششی دریغ نکنیم .

متن کامل این بیاینه به شرح زیر است:

فروردین ماه در تاریخ پرخاطره انقلاب یادآور روزهای بزرگ صبر و استقامت و پیشرفت است که در آن میان دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی از تلولوی خاص برخوردار است.

روزی که در آن ملت شریف ایران پس از استقامتی طولانی و با رهبری حکیمانه امام خمینی سرنوشت خود را تعیین کردند و طومار طاغوتیان و اربابان مستکبر آن‌ها را برای همیشه تاریخ از این سرزمین برچیدند.

از آن زمان بود که دشمنی‌ها و خصومت‌ها آغاز شد و آمریکای جنایتکار و سگ هار منطقه، رژیم صهیونیستی و دیگر قدرت‌های پوشالی حلقه به گوش آنها از هیچ اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکردند.

از جنگ تحمیلی تا فشار اقتصادی و سیاسی همه جانبه.

اما ملت بزرگ ایران با توکل به قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده و عزم آهنین جوانان خود در این مسیر درخشان با قدرت حرکت کردند تا حقیقت درخشان دیگری را در فروردین ماه ثبت کردند.

نامگذاری ۲۰ فروردین به نام روز ملی فناوری هسته‌ای در شرایطی رقم خورد که عزم جدی مستکبران عالم و کاسه لیسان آنها بر جلوگیری همه جانبه از دستیابی ایران اسلامی به این فناوری صلح‌آمیز شکل گرفته بود. در حالی که صاحبان این فناوری نه تنها همه باب‌های علمی را به روی ما بسته بودند بلکه همه توان سیاسی و اقتصادی خود را به کار بسته بودند تا جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

امروز با وجود تمام تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان قسم خورده ما، ایران عزیز و سرافراز به همت دانشمندان و شهدای هسته‌ای خود، جزو پنج کشور دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای بوده و نشانه‌های ناکارآمدی و کهنه شدن حربه‌های مستکبران بر همگان عیان شده است.

ما دانشجویان همراه با خیل عزیمت ملت ایران از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور که به فرموده امام امت، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، برای شکستن فضای بین‌المللی مذاکرات هسته‌ای را آغاز کرده‌اند می‌خواهیم که در راستای منویات رهبری معظم حرکت کرده و به هیچ عنوان کوچکترین عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای از جمله تعطیلی مراکز و شرایط تحقق و توسعه هسته‌ای نکرده و از موضع عزت و با پشتوانه استقامت ملت در این دوره از مذاکرات حاضر شوند.

ما دانشجویان به عنوان فرزندان جوان این ملت این اطمینان را می‌دهیم که با بصیرت و پایداری در میدان‌های علمی، راه شهدای هسته‌ای را با گام‌های راسخ‌تر از پیش ادامه داده و برای اعتلای جایگاه علمی کشور عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نکنیم و چه مسئولیت سنگینی است حفاظت و صیانت از خون شهدایی که دیروز با جهاد علمی و امروز با خون پاکشان عرصه‌های علمی را حساس و سرنوشت‌ساز معرفی کردند و صد البته صیانت از خون پاک آنان امروز بر دوش همه علی‌الخصوص مذاکره‌کنندگان محترمی است که به پشتوانه آن خون‌های پاک است که امروز در چنین جایگاه حساس بین‌المللی از موضع ملت ایران سخن می‌گویند.

انتهای پیام/

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930122000487#sthash.9anZYAb8.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x