تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

کسانی که نیاز ندارند یارانه نگیرند/دولت کارهایش را در راستای هدفمندی یارانه گزارش دهد

  • کد خبر : 33297
  • 23 فروردین 1393 - 7:30
کسانی که نیاز ندارند یارانه نگیرند/دولت کارهایش را در راستای هدفمندی یارانه گزارش دهد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت باید در تمام امور مهم کشور وارد شده و سرمایه گذاری کند و اگر کسی درآمد زیادی دارد و به یارانه نیاز ندارد ثبت نام نکند زیرا این به مصلحت کشور است و دولت نیز قرار است کارهایش را در راستای هدفمندی یارانه گزارش دهد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ایراد خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی خود و نمازگزاران را بار دیگر به رعایت تقوا و پرهیز از گناه در محضر خداوند دعوت کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به نام گذاری سال ۹۳ که  از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شده تاکید کرد: و در راستای آن فرهنگ را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: فرهنگ به معنای دانش، ادب، علم و فرهنگستان به معنای مدرسه، آکادمی، مرکز ادب ، نوشتن و مباحث علمی است بنابر این فرهنگ در همه ی امور از جمله اقتصاد اساس است.  نکته  اول این است که در نظام اسلامی یک فرهنگی به امت اسلام داده شده است و آن فرهنگ وحی، قرآن حدود و احکام خدا است همچنین ایرانی از قدیم یک فرهنگی را داشته بر اساس هوش، استعداد و تمدن خاص ایرانی است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: تمدن ایران و هوش و استعداد ایرانی در دنیا ضرب المثل خاص و عام بوده است و تاریخ گواه بر این مدعا است که تمدن ایرانی دومین تمدن جهان شمرده شده است.

وی افزود: وقتی که وحی و نبوت آمد ملت ایران به اسلام توجه کرد و وقتی امام علی خلافت را بر عهده گرفت مسئله تشیع در ایران ریشه‌دار شد همچنین در تاریخ نوشته شده است که جریان مختار علیه بنی‌امیه به دست ایرانیان بوده است ایرانیان از لحاظ فرهنگ و  استعداد، جامعه‌ای هستند که می‌خواهند به سوی کمال حرکت کنند و هر تاریخ دان و پژوهش‌گری که بخواهد در این مسیر تحقیق کند این موضوع را کاملا درک خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه روز ارتش را مورد توجه قرار داد و گفت: در روزهای  فراز و نشیب انقلاب خبرهایی از انحلال ارتش به گوش می‌رسید  که صدایش منافقین سر داده بودند و در آن زمان شعاری با این وضع که ارتش آمریکایی منحل باید گردد سر داده می‌شد اما امام با درایت وسع نا ‌پذیرشان جلوی انحلال ارتش را گرفتند.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: منافقین از روز اول دوست داشتند ایران قدرتی نداشته باشد و  در صدد خلع قدرت آن بودند و دوست داشتند  بر ایران مسلط شوند، اما به آرزویشان نرسیدند زیرا رهبری امام و هوشیاری و استعداد ملت ایران مانع از آن شد ارتش از بین برود و امروزه می‌بینیم که ارتش چگونه تبلور پیدا کرده و در هشت سال دفاع مقدس چقدر شهدا و فداکاری‌هایی به وجود آمده است.

خطیب نماز جمعه تهران از فرصت پیش آمده استفاده کرد و در پیشگاه خداوند مغفرت و علو درجات برای شهید سپهبد علی صیاد شیرازی مسألت کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی به روز ملی فناوری هسته‌ای که در روز بیست فروردین نام‌گذاری شده، اشاره کرد و افزود: در این روز دست اندرکاران سازمان انرژی اتمی به خدمت رهبری رسیدند  و دکتر صالحی مطالب خوبی را از این سازمان گزارش دادند  و همه شنیدن که این فناوری در حال ارتقا یافتن است دشمن یارای این را ندارد که ارتقای این فناوری را ببیند.

وی تاکید کرد: آن چه که باعث شد دشمنان مانع پیشرفت فناوری صلح آمیز هسته‌ای شوند سرعت و پیشرفت این فناوری بود و دشمنان باور نمی‌کردند که این فرهنگ جوانان ایرانی است که باعث شده که با توکل بر خدا و دلسوزی برای کشور ایثار، فداکاری  این مسیر را بپیمایند  و به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنند و این امروزه می‌بینیم که این فناوری در بهداشت و محیط زیست  این چنین کارساز ملت شده‌اند.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: هیچ وقت نمی‌شود حق ایران را به علت اینکه دشمنان استکباری در صدد استیلا و مسلط شدن بر ما هستند را نادیده گرفت و در  مسیر فناوری هسته‌ای عقب نشینی کرد، زیرا رهبری و دولت نیز گفته‌اند که این فناوری در تمام ابعاد و جهاتش حق مسلم ملت است.

خطیب نماز جمعه تهران قطنامه پارلمان اروپا را مورد توجه قرار داد و گفت: این قطنامه که علیه ایران صادر شد یک سلسله حرف‌های باطلی بود که فقط یک حقیقت دارد و آن دشمنی با فرهنگ ایرانی و اسلام است و دشمنان ما دیدند که ایران با این فرهنگ چگونه به جلو حرکت می‌کنند و طرفدار پیدا خواهد کرد آن‌ها هر روز چیزی را علم می‌کنند مانند حقوق بشر، اما بدانند که نقشه آنان نقش بر آب خواهد شد.

امامی کاشانی تاکید کرد: امضا کنندگان این قطنامه جزو آدم‌های بی بند و بار و بی‌توجه به ارزش‌های انسانی و برخوردار از خوی استعمار و استثمارند و صحبت درباره آن‌ها قابل طرح و ارزش نیست آن‌ها جنگشان با فرهنگ است و این فرهنگ روز به روز باید غنی شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه بحث یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: دریافت یارانه‌ در برابر حذف سوبسیدهاست و دولت باید بیشتر توجه کند زیرا اعلام کرده که هر کسی که می‌خواهد ثبت نام کند، و ثبت نام آزاد است و اگر کسی نیاز ندارد نگیرد زیرا بیت‌المال مهم است زیرا این مسئله در فقه نیز آمده زیرا حضرت علی در چند جا به مالک اشتر در نامه ۵۲ به بیت المال اشاره کرده است.

وی تاکید کرد: این بیت‌المال باید صرف امور مسائل کشور از جمله بهداشت، تولید، اشتغال و کارهای مهم شود، چنانچه در جمله “تعاونوا علی‌البر و  التقوا “این جمله سنت الهی را بیان می‌کند و اساس آن تعاون و کمک اجتماعی در جامعه است و دولت باید در تمام امور مهم کشور وارد شده و سرمایه گذاری کند و اگر کسی درآمد زیادی دارد و به یارانه نیاز ندارد ثبت نام نکند زیرا این به مصلحت کشور است و دولت نیز قرار است کارهایش را در راستای هدفمندی یارانه گزارش دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این فرهنگ تعاون باید مورد توجه قرار بگیرد ملت بزرگ ما توجه ویژه دارند و به این امور توجه می‌کنند و این وظیفه‌ است که عرض کردم ما برای  تمام کسانی که به این کشور خدمت می کنند توفیق را مصلحت داریم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x